Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

ادامه اعتراض رانندگان و کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه و دیگر اعتراضات توده ای در ایران

حدود ۴۰۰تن از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه روز شنبه ۱۲خرداد ۹۷مقابل دفتر مدیریت این مجتمع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند. این کارگران از آذر ماه تا اسفند ماه سال ۹۶به مرور بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدوداًً دو ماه نیم هنوز مطالبات عقب‌افتاده آنها پرداخت نشده است.

در شوش هم‌چنین رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز شنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

سیزدهمین روز از اعتصاب رانندگان کامیون و کامیون داران

 امروز یکشنبه 13 خردادماه اعتصاب رانندگان کامیون ادامه پیدا کرد.
اعتصاب کامیون داران و رانندگان در دهها شهر ایران امروز نیز ادامه یافت و وارد سیزدهمین روز خود شد. کامیون‌داران و رانندگان در نزدیک به 200 شهر از ۲۵ استان ایران از روز اول خرداد اعتصاب خود را آغاز کردند. رانندگان کامیون دلایل اعتصاب خود را پائین بودن نرخ کرایه ها و بالا رفتن هزینه‌های کامیون، بالا بودن کمیسیون بار و قطع یارانه حق بیمه عنوان می‌کنند. در جریان این اعتراضات تاکنون تعدادی از رانندگان بازداشت، احضار و یا تهدید شده اند. اعتصاب رانندگان کامیون و کامیون داران در ایران با موجی از حمایت های داخلی و بین المللی روبرو شده است.

امروز یکشنبه کامیونداران اصفهان، اهواز، بندرعباس، مشهد، کرمان، سنندج، چابهار، شیراز، تیران و کرون

بر اعتصاب خود پای فشرده و از بارگیری امتناع کردند.

کامیونداران منطقه آزاد چابهار نیز از بارگیری خودداری کردند.

راهپیمایی کارگران گروه ملی فولاد مقابل استانداری خوزستان

امروز یکشنبه ۱۳ خرداد بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد با در دست داشتن بنرها و با حضور پلیس راهنمایی و رانندگی از میدان “فلکه ساعت” اهواز به سمت درب استانداری راهپیمایی نمودند. 

این کارگران روز گذشته نیز برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. کارگران گروه ملی فولاد اهواز خواستار رفع بلاتکلیفی و پرداخت حقوق چندین ماه معوقه خود هستند.

حمایت فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل از اعتصاب کامیون داران ایران

فدراسیون جهانی حمل و نقل که نماینده بیش از ۱۹ میلیون کارگر صنعت حمل و نقل از ۱۴۰ کشور جهان است، به تازگی با انتشار بیانیه ای از اعتصاب رانندگان کامیون حمایت کرده و اعلام کرده است که با رانندگان کامیون در ایران همبستگی کامل دارد.

ریاست بخش حمل و نقل زمینی این فدراسیون، در این بیانیه اعلام کرد که رانندگان کامیون همراه با اغلب ایرانیان از اثرات تورم و افزایش قیمت ها رنج می‌برند و درآمد کافی برای اداره زندگی شان را ندارند. در این بیانیه همچنین بر حقوق کارگران از جمله حق داشتن اتحادیه‌های مستقل به عنوان کلیدی برای حل مشکلات کارگری تاکید شده است. در روزهای اخیر حمایت های بین المللی دیگری نیز از این اعتصاب صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی، تحصن و اعتصاب اقشار مختلف در شهرهای

اقشار مختلف جامعه در شهرهای ایران امروز یکشنبه ۱۳خرداد۹۷در اعتراض به وضعیت معیشتی و پاسخ نگرفتن خواسته‌هایشان تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان شامل:
رانندگان تاکسی در کرج، کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر، گاوداران صنعتی در جوین در خراسان رضوی، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز، رانندگان تاکسی برون شهری گنبد، کارگران، بازنشستگان و زندانیان در اهواز، رشت، شوش، اصفهان، شازند و اردبیل بودند.

 

اعتصاب رانندگان تاکسی در کرج

رانندگان تاکسی در کرج؛ روز یکشنبه ۱۳خرداد در اعتراض به گرانی و هم‌چنین پایین بودن نرخ کرایه؛ اعتصاب کردند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر

کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر به همراه خانواده‌هایشان، تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به واگذاری این شرکت به عوامل رژیم تحت عنوان بخش خصوصی و بی‌کار شدن روزافزون کارگران در این شرکت، تجمع کردند.

تجمع گاوداران صنعتی در جوین در خراسان رضوی

گاوداران صنعتی در جوین در خراسان رضوی روز یکشنبه در اعتراض به هزینه‌های بالای نهاده‌های دامی و ورشکستگی به‌خاطر سیاستهای ضدمردمی رژیم در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. گاوداران معترض پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده است: خرید نهاده‌های دامی به دلار فروش شیر به ریال و قیمت شیر ناعادلانه است ورشکستگی گاوداران شیری نزدیک است.

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز در اعتراض به دستمزد پایین،حقوق معوقه و پرداخت نامنظم بیمهروبه روی ساختمان استانداری رژیم در خوزستان تجمع کردند. یکی از این کارگران گفت: کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج از بهمن پارسال تا کنون حقوق نگرفته و بیمه آنها نیز پرداخت نشده است.
 وی افزود: پرداخت نشدن حقوق و بیمه، زندگی کارگران شهرداری را با مشکلات بسیار جسمی، روانی و خانوادگی روبه‌رو کرده و انتظار توجه استاندار خوزستان به این امر را دارند.
 کارگر دیگری نیز نبود امنیت شغلی را از مشکلات عمده کارگران خواند و افزود: کارگران فضای سبز شهرداری به‌صورت پیمانکاری فعالیت کرده و اگر قرارداد آنها به اتمام برسد، احتمال تمدید نشدن و یا اخراج آنها از سوی پیمانکار وجود دارد.

رانندگان تاکسی برون شهری گنبد مقابل فرمانداری تجمع کردند

جمعی از رانندگان تاکسی برون شهری گنبد – آزادشهر امروز یکشنبه ۱۳خرداد به‌دلیل بی‌توجهی به مطالبات خود در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه گنبدکاووس تجمع کردند.

Related posts

زندگی و اندیشه کارل مارکس

Sosialism Imroz

راهپیمایی کارگران شرکت هپکو در خیابان های اراک

Sosialism Imroz

فصل دوم از کارنامه حسن روحانی… اعدام زندگی را نمی تواند بخشکاند …

Sosialism Imroz

Leave a Comment