Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اخبار و گزارشات کارگری

– فراخوان تجمع بازنشستگان

– بخشهایی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق اذرماه، دست از کار کشیدند

– تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده کارخانه صدر فولاد خرم آباد* نسبت به بلاتکیلفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری لرستان

– تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده کارخانه صدر فولاد خرم آباد* نسبت به بلاتکیلفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری لرستان

– ادامه اعتراضات دامنه دار تعدادی از رانندگان شرکت واحد عضو پروژه سپیدار باتجمع مقابل شهرداری تهران در دومین روز اسفند

– احضاردانشجویان بازداشتی دی ماه 96 به دادگاه

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:رضا شهابی کارگر زندانی علیرغم ادامه درمان بعد از ده روز مرخصی به زندان اوین بند ۲۰۹ بازگشت

– اظهارات فریبکارانه مدیر عامل شرکت برای جلوگیری از اعتراض《چراغ روشن》*کارگران

– عدم پرداخت10ماه حقوق کارگران شهرداری الشتر

– فرازهایی از جنبش کارگری ایران

اعتصاب کارگران ایران خودرو اسفند ۵۸

– جسد دومین صیاد غرق شده* از دریای خزر بیرون کشیده شد

– مصدومیت و مرگ 4کارگرجوان کارگاه کارتن سازی منجیل آباد رباط کریم براثرمسمومیت گاز

– جان باختن یک کارگرکارخانه فولاد سیم آسیا حین کار

فراخوان تجمع بازنشستگان

زمان: سه شنبه هشتم اسفندماه1396-ساعت10

مکان:مقابل وزارت کار- خیابان آزادی بین خوش شمالی وبهبودی

در تاریخ ۸ اسفند ساعت ۱۰صبح در مقابل وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی ایران…..واقع در خیابان آزادی بین خوش شمالی وبهبودی حضورخواهیم یافت .تا به این وزیر ناکارآمد بفهمانیم طرح پلکانیش ارزانی خودش باد .ما خواهان اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم.

بخشهایی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق اذرماه، دست از کار کشیدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران : کارگران بخشهای مختلف شرکت نیشکر هفت تپه که حقوق آذرماه آنان پرداخت نشده است  امروز بار دیگر دست به اعتصاب زدند.

کارفرمای نیشکر هفت تپه در تداوم سیاستهای تاکنونی خود، همچنان بصورت پراکنده حقوقهای معوقه کارگران را پرداخت میکند و از هفته گذشته که اقدام به پرداخت حقوق آذر ماه کرده است هنوز دستمزد بخشهای زیادی از کارگران  قسمتهای مختلف شرکت را پرداخت نکرده است.

بنا به گزارش های ارسالی کارگران نیشکر هفت تپه به اتحادیه ازاد کارگران ایران، پس از اعتصاب شش روزه در این مجتمع بزرگ کشت و صنعت در آذرماه سالجاری که منجر به اخراج مدیران ضد کارگری شد و طبق تعهدات کارفرما در حضور مسئولین فرمانداری و اداره کار شوش مقرر گردید حقوق های معوقه پرداخت و به روز رسانی شده،  قرارداد ها اصلاح و طبقه بندی مشاغل انجام و خواستهای کارگران بازنشسته بر آورده شود، اما در چند روز اخیر جابجایی نگران کننده  مدیران و پرداخت کش دار و قطره چکانی حقوق آذرماه  به عده ای از کارگران و شایعه برگشت مدیران سابق، باعث اعتراض و خشم و نگرانی شدید کارگران شده است و همه این عوامل باعث شد  امروز پنج شنبه ۳/۱۲/۹۶ کارگران بخش های مختلف شرکت که حقوق آذرماه را نگرفته اند بار دیگر دست به اعتصاب بزنند.

بنا بر این گزارش، در پی این اعتصاب، کارگران اعتصابی که از بخش های مختلف شرکت بودند در مقابل درب مدیریت تجمع‌ کردند و ضمن بستن درب مدیریت، خواهان پرداخت حقوق آذرماه و پاسخگویی  به مطالبات خود شدند با این حال هیچیک از مسئولین شرکت پاسخگوی کارگران معترض نشدند و آنان نیز اعتصاب خود را تا پایان وقت امروز ادامه دادند.

بنا به اظهارات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، در نتیجه عدم پاسخگویی کارفرما به خواستهای کارگران و شایعه برگشت مدیران سابق، زمزمه اعتصابات و اعتراضات گسترده در میان کارگران بالا گرفته است و چه بسا که در صورت تداوم وضعیت کنونی، هفته آینده کارگران این مجتمع کشت و صنعت همچون آذر ماه سالجاری دست به اعتصاب بی وقفه تا رسیدن به خواستهای خود بزنند.

این در حالی است که در پی اعتراض دو روز گذشته  کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه و عدم تحقق وعده هایی که اسدی جانشین قائم مقام مدیرعامل داده بود، آنان اعلام کرده اند یکشنبه هفته آینده ششم اسفند ماه بار دیگر در محل شرکت دست به تجمع اعتراضی خواهند زد. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران – سوم اسفند ماه 1396

تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده کارخانه صدر فولاد خرم آباد* نسبت به بلاتکیلفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری لرستان

روزپنج شنبه سوم اسفند ماه، کارگران بیکارشده کارخانه صدر فولاد خرم آباد دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان وتعطیلی کارخانه وبرای بازگشت بکارمقابل استانداری لرستان تجمع کردند.

براساس گزارش منتشره،پرداخت حقوق، سنوات و بازگشایی مجدد کارخانه خواسته اصلی کارگران معترض مقابل استانداری لرستان است.

کارخانه صدر فولاد خرم آباد 35 هکتار وسعت دارد و سالانه 600 هزار تن فولاد تولید می‌کرد وبنا بود این ظرفیت به 1 میلیون  و 500 تن در سال افزایش یابد.

.به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت صدر فولاد خرم آباد، تأمین سرمایه در گردش، مهم‌ترین مشکل این کارخانه است                                                                    

سید موسی خادمی استاندار لرستان آذر ماه امسال به مسئولان شرکت صدر فولاد خرم آباد دو ماه فرصت داد تا مشکلات پیش روی این کارخانه را مرتفع کنند                                 

 هر چند فرصت  2 ماهه استاندار به مسئولان شرکت صدرفولاد خرم آباد پایان یافته و هنوز خبری از حل مشکلات این کارخانه نیست.

 اما سید موسی خادمی در اولتیماتوم آذر ماه خود گفته بود، اگر مالک کارخانه درفرصت تعیین شده مشکلات  را  مرتفع نکند ازراه  دیگری اقدام خواهیم کرد.

بیکاری 187کارگر صدر فولاد خرم آباد با ماه ها حقوق معوقه بدنبال تعطیلی کارخانه

کارخانه صدر فولاد خرم آباد تعطیل و187کارگرش با ماه ها حقوق معوقه بیکارشدند.

براساس گزارشی که 12آذر1396 رسانه ای شد، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در همین رابطه گفت: کارخانه صدر فولاد خرم آباد ۱۸۴ کارگر  دارد و این افراد چندین ماه از حقوق خود را از این کارخانه طلب دارند؛ همچنین این کارخانه به شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق بدهکار است که باید مشکلات این بدهی‌ها و همچنین مشکلات مربوط به حق  بیمه های کارگران آن برطرف شود.

بنا بهمین گزارش،علاوه بر این حدود ۳ نفر از کارکنان اداری صدر فولاد هم که در دفتر تهران کار می کردند هم کار خود را از دست داده‌اند.

تجمع خانوادگی کارگران بیکارشده کارخانه صدر فولاد خرم‌آبادبرای حفظ اشتغال واعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

امروز27شهریور1396، کارگران بیکارشده صدر فولاد خرم‌آباد بهمراه خانواده برای حفظ اشتغالشان واعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه،مقابل کارخانه تجمع کردند ومانع ازخارج کردن تجهیزات و ماشین‌آلات توسط طلبکارشدند.

براساس گزارشی که رسانه ای شده،طلبکار این کارخانه برای وصل طلب‌های خود به دنبال بردن برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه بود که کارگران و برخی از خانواده‌های آن‌ها در مقابل کارخانه تجمع کردند.

گفتنی است که روز22شهریورماه سال جاری این کارگران دراعتراض به بیکارشدن درپی تعطیلی کارخانه وعدم پرداخت 6ماه حقوق وچند ماه حق بیمه دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

تجمع کارگران کارخانه فولاد صدر لرستان نسبت به بیکارشدن وعدم پرداخت 6ماه حقوق وچند ماه حق بیمه مقابل استانداری

ظهرروز22شهریور1396، کارگران فولاد صدر لرستان دراعتراض به بیکارشدن درپی تعطیلی کارخانه وعدم پرداخت 6ماه حقوق وچند ماه حق بیمه دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاران گفت:کارخانه صدر فولاد از چهارم شهریور تعطیل شده و این در حالی است که کارگران حدود 6 ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی افزود:مشکلات این کارخانه از دو سال قبل شروع شده و در این مدت به صورت مقطعی کارخانه تعطیل و مجددا شروع به فعالیت می‌کند.

این کارگر معترض عنوان کرد:چند ماهی می‌شود که بیمه کارگران کارخانه صدر فولاد پرداخت نشده است.

اعتصاب فرهنگیان بندرماهشهر و خودداری از حضور در کلاس درس

صبح امروز(چهارشنبه2اسفند) دبیران 4 مدرسه متوسطه اول بندرماهشهر به دلیل پرداخت نشدن اضافه کاری 5 ماه از سال جاری و 3 ماه از سال گذشته دست به اعتصاب زدند، و از حضور در کلاس درس خودداری کردند.

 گفتی است این دبیران پس از پیگیری های فراوان از طریق آموزش و پرورش بندرماهشهر و فرمانداری شهرستان و دریافت نکردن نتیجه دست به اعتصاب زدند.

رییس آموزش و پرورش بندرماهشهر با بیان اینکه به دلیل کمبود نیرو برخی دبیران ناچار به حضور در کلاس درس بیش از ساعت تکیلفی هستند گفت: پرداخت اضافه کاری استانی است و با تاخیر چند ماه روبه رو می شود.

 مجتبی دیناروند افزود: با پیگیری صورت گرفته هفته آینده ابلاغ دبیران آموزش و پرورش انجام میشود.

منبع:کانال تلگرام کانون صنفی معلمان

ادامه اعتراضات دامنه دار تعدادی از رانندگان شرکت واحد عضو پروژه سپیدار باتجمع مقابل شهرداری تهران در دومین روز اسفند

چهارشنبه دوم اسفند کارگران عضو پروژه سپیدار۲و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای پانزدهمین روز متوالی در مقابل شهرداری تجمع کردند.

۵سال از موعد تحویل مسکن کارگران گذشته است.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

احضاردانشجویان بازداشتی دی ماه 96 به دادگاه

طی چند روز گذشته، تعدادی از دانشجویان و فعالان صنفی بازداشت‌شده در دی‌ماه 96 به دادگاه فراخوانده و با اتهامات سنگینی همچون اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی روبه‌رو شدند. وقت اداری دادگاه ایشان هفته آینده تعیین شده است.

منبع خبر:کانال تلگرام کانون شوراهای صنفی دانشجویان کشور

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:رضا شهابی کارگر زندانی علیرغم ادامه درمان بعد از ده روز مرخصی به زندان اوین بند ۲۰۹ بازگشت

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی که در حال حاضر در زندان اوین بند ۲۰۹ درحال سپیری کردن محکومیتش است بعلت شرایط بد جسمانی و وخامت شدید حالش  که منجر به دو بار  سکته مغزی در زندان شد درتاریخ ۱۹بهمن از بند ۲۰۹ اوین برای ادامه مداوای پزشکی به مرخصی آمد . براساس معاینات انجام شده و توصیه اکید پزشکان این کارگر زندانی  باید تمام مراحل درمان را تا بهبودی کامل خارج از زندان باشد و در زندان نگه داشتن شهابی میتواند برایش خطرات جانی دربر داشته باشد ،اما متاسفانه بعد از ده روز که در حال ادامه درمان بوده این کارگر زندانی در تاریخ ۲۹بهمن با ادامه مرخصی اش موافقت نگردید و مجددا به زندان برگردانده شد . سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تاکید دارد که این عضو زندانی سندیکایی در شرایط بد جسمانی قرار دارد و احتمال وقوع خطارات جدی جسمانی برای نامبرده وجود دارد و از مسئولین امنیتی و قضایی می خواهد که نسبت به آزادی  بی قید شرط رضا شهابی اقدامات لازم را بعمل آورند.

اظهارات فریبکارانه مدیر عامل شرکت برای جلوگیری از اعتراضچراغ روشن》*کارگران

رانندگان شرکت واحد اعلام کرده اند؛ در اعتراض به تهاجمات وسیع مدیریت نسبت به قطع مطالبات به حق شان در روز یکشنبه ششم اسفند چراغ های اتوبوس خود را در طی روز روشن خواهند کرد.

مدیریت شرکت واحد به دلیل هراس از اعتراض و خشم رانندگان برای فریبکاری و جلوگیری از اعتراض رانندگان، وعده هایی غیرواقعی داده و شورای اسلامی کار فرمایشی در حمایت از مدیریت وعده های غیرواقعی وی را در کانال های تلگرامی خود نشر می دهد تا با فریب رانندگان مانع از اعتراض روشن کردن چراغ اتوبوس ها در طی روز گردند. سندیکا از رانندگان و کارگران می خواهد؛ به فریب ترفند مدیریت توجه نکنند و چنانچه مطالبات شان تا روز یکشنبه پرداخت نگردد؛ چراغ های اتوبوس خود را روشن کنند.

شورای اسلامی کار فرمایشی در کانال های تلگرامی خود در مورد وعده های غیر واقعی مدیر عامل چنین نوشته:

پاسخ مدیرعامل اتوبوسرانی درخصوص مطالبات کارکنان

شوراهای اسلامی کاراتوبوسرانی روز یکشنبه مورخه 29/11/96 پیگیراخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص مطالبات کارکنان ازمدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شدند.

ایشان درپاسخ به نمایندگان مبنی برتاخیردرتهیه لباس فرم کارکنان گفتند ؛ مشکلات نقدینگی وتمرکز خرید سامانه ها بصورت یکپارچه بوده که تاریخ برگزاری مناقصه آن 6/12/96 می باشد.

همچنین درپاسخ به معوقات حق بیمه 4 درصد مشاغل سخت وزیان آورکارگران بازنشسته وپاداش پایان خدمت به آنان اظهارداشتند؛ مبلغی بصورت علی الحساب به بیمه پرداخت شده که بزودی تعدادی ازهمکاران بازنشسته تسویه حساب خواهند کرد. وتعداددیگر نیزطی مذاکراتی که با مدیران شهرداری دراین خصوص داشتیم ومقرر گردید مبلغی بابت حق بیمه 4 درصد سخت وزیان آور وپاداش سنوات ازشهرداری دریافت کنیم تا همه افراد بازنشسته نیز بتوانند تا قبل از پایان سال تسویه حساب کنند .

ایشان درپاسخ به بن های معوق شده کارکنان گفت؛ درخصوص بن های معوقه نیز مذاکراتی با مدیران شهرداری صورت گرفت که ما توضیحاتی مبنی براینکه این پرداختها وشارژها درشرکت واحد به صورت مستمرپرداخت می شده وبه صورت عرف  وعادت درامده است.

وشرکت واحد نیز همانند شهرداری وطبق دستوالعمل این پرداختها راانجام می داده که دربودجه سالیانه نیزپیش بینی شده است.

که متاسفانه چند ماهی است که طبق جدول ودرمناسبتهای مختلف طبق روال پرداخت نشده است که پرسنل ازاین بابت گله مندهستند که ماجدول معوقات را به آنها دادیم که مقررگردیده بعدازپرداخت عیدی بن های معوقه نیز درصورت امکان پرداخت شود.

همچنین مدیرعامل اتوبوسرانی درخصوص کت شلوارو(شکلات ) پایان سال کارکنان طبق پیمان دسته جمعی اتوبوسرانی نیز اعلام کردند طبق سال گذشته وتوافق به عمل آمده با نمایندگان کارگران امسال نیز مبلغ ریالی آن پرداخت میشود.

* رانندگان شرکت واحد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات بحق شان روز یکشنبه ششم اسفند چراغ اتوبوس را روشن می کنند

مدیریت شرکت واحد در سال جاری تهاجمات وسیعی نسبت به قطع مطالبات بحق کارگران کرده است. مطالبات مربوط به شارژ کارت اعتباری، لباس فرم رانندگان و لباس کار کارگران تعمیرگاه و توقفگاه، ارتقاء گروه رانندگان همچنین تسهیلات بلاعوض مسکن برای اکثریت رانندگان معوق شده است. و رانندگان و کارگران در این زمینه اعتراضات جدی دارند.

بنابراین سندیکا بنا به درخواست رانندگان و کارگران از همه رانندگان دعوت می کند؛ در روز یکشنبه ششم اسفند در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات رانندگان و کارگران چراغ های اتوبوس های خود را در طی روز روشن نمایند.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

عدم پرداخت10ماه حقوق کارگران شهرداری الشتر

10ماه حقوق کارگران شهرداری الشترپرداخت نشده است.

برپایه گزارش منتشره،یکی از کارگران شهرداری الشترگفت: کارگر شرکتی شهرداری هستم که شرایط زندگی برایم بسیار سخت شده و مخارج زندگی هرروز گران‌تر می‌شود و در چنین شرایط سخت و مشقت باری برخی از کارگران شرکتی همچون من حدود 10 ماه حقوق معوقه دارند.

وی افزود: متأسفانه برخی از حقوق‌های معوقه ما به سال 93 و 94 برمی‌گردد و نمی‌دانم چرا مسئولان خود را جای ما قرار نمی‌دهند تا اندکی از مشکلاتی که بر ما و خانواده‌هایمان می‌گذرد را درک کنند.

این کارگر شهرداری عنوان کرد: آیا تابه‌حال شنیده‌اید که کسی از نانوایی نان قرض کند؟! متأسفانه برخی از ما چوب‌خطمان آن‌قدر نزد نانوایی‌ها و مغازه‌های فروش بالا رفته است که دیگر حاضر نیستند به ما قرض بدهند.

یکی دیگر از کارگران که مشغول جمع‌آوری زباله‌های سطح خیابان است بیان می‌کند عجیب‌تر از آن‌ها وضعیت من است، فرزندم تازه به دنیا آمده و برای خرید پوشک و شیر خشک هم باید چوب‌خط داشته باشم، خدا پدر و مادر بعضی داروخانه‌ها را بیامرزد که با دیدن وضعیت و فلاکت ما حداقل راضی می‌شوند که این اقلام را به ما قرض بدهند اما برخی کاسب‌ها با دیدن ما رویشان را می‌گیرند و دیگر حاضر به فروش اقلام خود به ما به‌صورت نسیه نیستند، البته تقصیری هم ندارند چوب‌خط ما بسیار بالا رفته و شاید هرکس دیگری به‌جای آن‌ها بود حاضر به فروش نسیه نمی‌شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه اخیراً یکی از کارگران شهرداری فهمیده است که حدود یک سال است که بیمه او واریز نشده است، ترس از دست دادن همین شغل و حقوق اندکش سبب می‌شود که اکثر کارگران در مقابل چنین وضعیت‌هایی سکوت کنند و دم نزنند، قبض‌های پرداخت‌نشده آب، برق، گاز، سفره خالی، بدهکاری به عالم و آدم، لباس کهنه فرزندان و شرمندگی تنها بخش کوچکی از مشکلات کارگران شهرداری است.

این کارگر شهرداری گفت: آیا با شرایط موجود واقعاً انگیزه‌ای برای کارگر می‌ماند؟! چگونه می‌شود که حقوق پرسنل شهرداری و دیگر افراد مرتبط با این نهاد به‌موقع پرداخت می‌شود و همیشه کارگران باید برای دریافت مزد زحمات خود چشم‌انتظار بماندند، همان‌طور که ما برای شهرداری از دل‌وجان کار می‌کنیم انتظار داریم  مسئولان هم نسبت به پرداخت به‌موقع حقوق ما اقدام کنند، تا کی باید دست‌خالی به خانه برگردیم.

وی ادعاهای برخی کانال‌های خبری شهرستان را مبنی بر پرداخت 10 ماه حقوق معوقه کارگران را کذب دانست و افزود: از روی کار آمدن اعضای شورای شهر پنجم و شهردار فعلی تاکنون تنها دو ماه حقوق معوقه خود را دریافت کرده‌ایم و این ادعا کاملاً کذب و بی‌اساس است.

فرازهایی از جنبش کارگری ایران

اعتصاب کارگران ایران خودرو اسفند ۵۸

روز شنبه چهارم اسفند، مدیریت ایران ناسیونال (ایران خودرو امروز) کل مقدار سود ویژه‌ى کارکنان را اعلام کرد: «هفتاد و پنج میلیون تومان براى یازده هزار و هشتصد نفر کارگر و کارمند، حداقل پرداختى پنج هزار و پانصد تومان و حداکثر نه هزار تومان مى‌باشد. این ضریب بر اساس‏ معیار حقوقى و با توجه به مالیات متعلق به سود ویژه و سهم شرکت تعاونى و یا در نظر گرفتن روزهاى غیبت کارگران در طول سال، کسر و پرداخت مى‌شود.» مدیریت اعلام کرد که: «ما براى پرداخت سود ویژه و اداره‌ى امور کارخانه ناچار شده‌ایم چهارصد و هفتاد میلیون تومان از وزارت نفت قرض‏ کنیم.»

لینک متن کامل:

http://www.kanoonm.com/2949

جسد دومین صیاد غرق شده* از دریای خزر بیرون کشیده شد

روز پنج شنبه سوم اسفند پس از چهار شبانه روز جست و جو، جسد دومین صیاد از دریای خزر در منطقه چپکرود شهرستان جویباربیرون کشیده شد.

بخشدار گیلخواران شهرستان جویبار پنجشنبه شب گفت: دومین جسد متعلق به جوانی به نام ‘ علی مسلمی ‘ است که حوالی ساعت 18 امروز پیدا شد.

محمدحسین فقیه افزود: جسد این صیاد جوان در تور صیادان پره کلاهدوز افتاد و از آب بیرون کشیده شد.

بخشدار گیلخواران با بیان اینکه همچنان نیروهای امدادی در دریا در حال گشت زنی برای پیدا کردن جسد صیاد سوم هستند، گفت: تا پیدا شدن آخرین جسد همچنان جست و جو ادامه دارد.

*پیدا شدن جسد یکی از سه صیاد مفقود در آبهای خزرپس از سه روز

مرگ یکی از سه صیاد مفقود شده در آب های دریای خزر پس از سه روز جست و جو ، روز چهارشنبه با پیدا شدن جسد وی توسط تیم های تجسس تائید شد.

سه ماهیگیر جوان حدود ساعت هفت یکشنبه شب از منطقه ‘ گلدشت ‘ شهرستان جویبار برای ماهیگیری به دریا رفته بودند و ساعاتی بعد به خاطر طولانی شدن بازگشتشان از دریا ، زنگ مفقود شدنشان به صدا در آمد و جست و جو آغاز شد.

این سه جوان مفقود شده از اهالی روستاهای پطرود ، تلنار و میان ملک جویبار بودند که بر اساس اعلام بخشدار گیلخواران جسد یکی از آنان به نام ‘ مهدی هنرورنیا ‘ پیدا شد.

بخشدار گیلخواران بعد از ظهر چهارشنبه دوم اسفند در این باره گفت : جسد یکی از سه صیاد حدود ظهر امروز که در تور پره صیادان فعال در پایگاه مدنی در ساحل چپکرود شهرستان جویبار گیر کرده بود پیدا شده است .

محمد حسین فقیه با بیان اینکه همچنان نیروهای امدادی در دریا در حال گشت زنی برای پیدا کردن جسد دو صیاد دیگر هستند، افزود : تا پیدا شدن اجساد دو صیاد مفقود شده دیگر جست و جو ادامه خواهد یافت .

شهرستان جویبار 18 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و همه این سواحل در بخش گیلخواران واقع است .

بخش گیلخواران شامل 32 روستا و یک شهر به نام ‘ کوهیخیل ‘ است که 25 هزار نفر جمعیت دارد.

مصدومیت و مرگ 4کارگرجوان کارگاه کارتن سازی منجیل آباد رباط کریم براثرمسمومیت گاز

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن موجب مصدومیت و مرگ 4کارگرجوان کارگاه کارتن سازی منجیل آباد رباط کریم شد.

درهمین رابطه،مدیر عامل سازمان آتش نشانی رباط کریم گفت : ۴ کارگر جوان در کارگاه کارتن سازی واقع در منجیل آباد دچار مسمومیت شده بودند که ۲ نفر از آنان در دم جان سپردند و ۲ کارگر دیگر هم با تلاش ماموران اورژانس به بیمارستان رباط کریم منتقل شدند و نجات یافتند .

سید رضا موسوی با بیان اینکه این کارگران برای گرم کردن خود با هیزم آتش روشن کرده بودند گفت : از آنجا که محل استقرار این کارگران دودکش و منفذی برای خروج دود هیزم ها نداشت آنان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند .

جان باختن یک کارگرکارخانه فولاد سیم آسیا حین کار

یک کارگر کارخانه فولاد سیم آسیا واقع در شهرک صنعتی امیریه فیروزکوه  حین کار با دستگاه مفتول جان باخت.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این کارگر حین کار با دستگاه مفتول بوده که متأسفانه بر اثر سانحه جان می‌سپارد.

مدیرعامل شهرک صنعتی امیریه فیروزکوه  این خبر را تأیید کرده است.

سوم اسفند ماه1396

منبع آزادی بیان

Related posts

اخبارو گزارشات کارگری از گوشه و کنار ایران

Sosialism Imroz

اخبار و گزارشات کارگری ….

Sosialism Imroz

گزارشی از زندان .. وضعیت محمد نظری وخیم است

Sosialism Imroz

Leave a Comment