Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

آنـــچه در ایـــران در جــــریان اســت …! ” ایــــران از نـــگاه دوربیــن ها در شبکه های اجتماعـــی

تجمعات اعتراضی در چندین شهر ایران

جمعه شب 

گزارش‌ها و ویدئوهای متعدد در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که شامگاه جمعه، ۱۲ مرداد، چهارمین شب از دور تازه اعتراضات ضدحکومتی در ایران آغاز شده‌است.

ویدئوهای تازه در شبکه‌های اجتماعی از شکل‌گیری تجمعات اعتراضی شب، جمعه، در حوالی پارک دانشجو در تهران و در گوهردشت کرج حکایت دارند.

بنا بر گزارش‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، جمعیتی از معترضین تهرانی در فرعی‌های اطراف میدان ولیعصر گرد آمده‌اند و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «ایرانی داد بزن، حقتو فریاد بزن» سر می‌دهند.

گزارش‌هایی نیز حاکی از درگیری معترضان با نیروهای انتظامی و امنیتی در گوهردشت کرج است.

از گوهردشت کرج، بوق‌های ممتد اعتراضی‌ها خودروها، بستن خیابان‌ها و روشن کردن آتش توسط معترضان گزارش می‌شود.

سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» در دروازه خروجی ورزشگاه آزادی تهران بعد از بازی پرسپولیس، آتش زدن موتورهای پلیس در گوهردشت کرج، آتش زدن ایستگاه اتوبوس در سه‌راه گوهردشت، سر دادن شعار «مرگ بر بسیجی» توسط معترضان در همدان، آغاز اعتراضات در قرچک ورامین و در پارک ملت مشهد، از صحنه‌هایی است که در ویدئوهای ارسالی جمعه‌شب مشاهده می‌شود.

فیلم‌های دیگری نیز از حضور سنگین نیروهای یگان ویژه در شاهین‌شهر اصفهان طی روز جمعه، ۱۲ مرداد، منتشر شده‌است. از شاهین‌شهر استفاده از گاز اشک‌آور توسط مأموران نیز گزارش شده است.

از شهر قهدریجان در استان اصفهان نیز فیلمی از اعتراض شبانه و روبه‌رو شدن معترضان با نیروهای انتظامی منتشر شده است. در این ویدئو صدای آژیر و تیراندازی نیز به گوش می‌رسد.

استان اصفهان که به‌خصوص کشاورزان آن مدت‌هاست با مسائل کمبود آب و سوءمدیریت منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کنند شاهد حرکات اعتراضی پرتعددی بوده است.

واکنش های مقامات جمهوری اسلامی به اعتراضات

وزیر کشور :

فکر می‌کنند با تجمع ۲۰۰ نفر اوضاع به هم می‌ریزد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، در واکنش به اعترضات در شهرهای مختلف ایران گفته است، «دشمنان» در صدد ایجاد تنش اجتماعی هستند ولی اوضاع با تجمع ۲۰۰ نفر «به هم» نمی خورد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی این اظهارات را پنج‌شنبه ۱۱ مرداد در جلسه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی مطرح کرده است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار داشت: «یکی از سطوح برخورد دشمن با ایران ایجاد تنش‌های اجتماعی است و فکر می‌کنند این موضوع می‌تواند در ایران اثرگذار باشد آنها فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم می‌خورد.»

واکنش امامان جمعه

شماری از امامان جمعه به تظاهرات اعتراضی واکنش نشان داده و از مردم خواستند تا در تظاهرات اعتراضی شرکت نکنند.

امام جمعه اصفهان در واکنش به اعتراضات مردم به گرانی گفته است: راه افتادن در خیابان مبنایی ندارد. صدای خود را به چه کسی می خواهند برسانند؟ به مسئولان؟ مسئولان که خود این موضوعات را می دانند.

وی با اشاره به این که ««بدون‌شک این راه‌افتادن در خیابان‌ها عاقلانه نیست»؛اضافه کرده است: « مردم، بچه هایتان را نگذارید در خیابان ها راه بیفتند و اعتراض کنند.»

تجمع‌های اعتراضی در اصفهان از روز سه‌شنبه، ۹ مرداد، در منطقه شاپور جدید آغاز شد و طی روزهای اخیر ادامه داشته است.

هنوز آماری از تعداد بازداشت شدگان اعتراضات اخیر منتشر نشده است.

Related posts

بازداشت مجدد سپیده قلیان

Sosialism Imroz

نگذاریم در سحرگاه فردا “علیرضا تاجیکی” اعدام شود …

Sosialism Imroz

بازداشت و تهدید شماری از فعالين مدني شهرستان سردشت!

Sosialism Imroz

Leave a Comment