Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تجمعات اعتراضی اقشار مختلف مردم در ۲۴ ساعت گذشته

روز شنبه ۵ اسفند مردم شهرهای مختلف کشور اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند. در ارومیه کارگران گروه صنعتی فولاد در اعتراض به پرداخت نشدن یک سال معوقات خود برای چندمین بار مقابل استانداری این شهر دست به تجمع زدند.

در اهواز از ابتدای صبح روز شنبه پنجم اسفندکارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل استانداری ابتدا دست به تجمع اعتراضی زدند سپس اقدام به برپایی راهپیمایی اعتراضی کردند. کارگران گروه ملی فولاد اهواز با فریادهای خشمگینانه خود نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان اعتراض خود را نشان دادند.

آنها شعار می دادند:
مرگ بر کارگر درود بر ستمگر
یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه
این کارگران به دنبال چهار روز اعتصاب و تجمع اعتراضی در برابر استانداری خوزستان و عدم توجه کارفرما و مسئولین استان به خواسته های بر حقشان٬ روز جمعه نیز در نماز جمعه شهر اهواز دست به یک حرکت اعتراضی زدند.

کارگران نیشکر هفت تپه در بخشهای مختلف دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. کارگران نیروگاه برق نیز هم دستگاههای خود را خاموش و به اعتصاب پیوستند. این اعتراضات از روز چهارشنبه گذشته به طور مستمر ادامه دارد.
کارگران بازنشسته شرکت نیشکر هفت تپه خواهان واریز 4 درصد از بیمه خود به حساب سازمان تامین اجتماعی هستند تا سیکل بازنشستگی شان تکمیل شود. این کارگران از آنجا که از آذر ماه سال ۹۶ بازنشسته شده اند از کارفرما حقوقی دریافت نمیکنند و از سوی دیگر بدلیل عدم واریز 4 درصد سهم بیمه کارفرما به صندوق سازمان تامین اجتماعی این سازمان نیز از بازنشسته کردن آنان خودداری میکند.

در مریوان تنباکو کاران در اعتراض به عدم دریافت چند ماهه پول تنباکو های فروش رفته خود؛ در مقابل اداره دخانیات این شهر تجمع کردند و خواستار پرداخت پولهای خود شدند.
در جهرم رانندگان اداره آموزش و پرورش در اعتراض به عدم دریافت ۶ ماه حقوق و دستمزدهای خود ٬اعتصاب کرده و سرکار حاضر نشدند.

در تهران کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت در اعتراض به پرداخت نشدن ۳۶ ماه مطالبات مزدی خود از سازمان خصوصی‌سازی؛ برای چندمین بار مقابل وزارت اقتصاد و دارایی دست به تجمع زدند.

در سیرجان صبح روز شنبه پنجم اسفند ماه؛ کارگران شرکت فریکو در مقابل شرکت برای جلوگیری از خروج روغن از کارخانه دست به تجمع و اعتراض زدند. این کارگران چهار ماه دستمزد معوقه دارند و خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده خود در آستانه عید هستند.
کارگران این شرکت تولیدی از سه ماه پیش در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای خود و عدم واریز بیمه هایشان به حساب صندوق سازمان تامین اجتماعی بارها دست به اعتصاب زده اند اما علیرغم وساطت مسئولین فرمانداری و نماینده شهر و تعهد کارفرما برای پرداخت دستمزدهای معوقه کارگران، هیچیک از این وعده ها در طول سه ماه گذشته محقق نشده است و در حال حاضر این کارگران چهار ماه حقوق معوقه دارند.

در شهر بانه در استان کردستان اصناف و بازاریان پیرانشهر و بانه در اعتراض به مسدود نمودن بازارچه‌های مرزی اعتصاب کردند. بازاریان و مغازه داران و پاساژهای شهر در یک همبستگی کامل و متحد علیه اقدامات مقامات حکومتی برای به گرسنگی کشاندن مردم کردستان با بستن بازارچه های مرزی دست به اعتصاب عمومی زده‌اند. آنها اعلام کردند که این اعتصاب تارسیدن به خواسته هایشان و تا بازگشایی کامل مرزها ادامه خواهد داشت.
مردم پیرانشهر نیز مانند مردم بانه در یک همبستگی کامل دست به اعتصاب عمومی زده‌اند.

در تهران كاركنان و مهندسان شركت آهاب (از پيمانكاران خط ٦ مترو تهران) به دليل پرداخت نشدن ٧ ماه حقوق معوقه دست به تجمع اعتراضی زدند.

در جزیره کیش روز شنبه ۵ اسفند ماه؛ کارگران شرکت بوت سرویس ایران که پس از ماه مهر تاکنون حتی یک ریال هم حقوقشان پرداخت نشده دست به اعتراض و تحصن زدند.

Related posts

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون + عکس

Sosialism Imroz

11 اعدام درکارنامه سه روزه اول دور دوم ریاست جمهوری روحانی…!

Sosialism Imroz

فراخوان گزارشگران در اعتراض به دستگیری مجدد محمود صالحی و در محکومیت جمهوری اسلامی – لیست سوم

Sosialism Imroz

Leave a Comment