Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تجمعات اعتراضی طی دو روز گذشته در ایران

از صبح روز شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۶ در گوشه و کنار شهرهای کشور شاهد تجمعات اعتراضی اقشار مختلف مردم بودیم.  کارگران و کارکنان نیشکر هفت تپه از صبح روز شنبه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و برگشت مدیران قبلی به سر کار؛‌دست به اعتصاب زدند.
کارگران کشاورزی نیز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات انباشته در مقابل دفتر مدیریت نیشکر هفت تپه تجمع کرده و کارگران بخش های دیگر نیز به آنان پیوستند.
همچنین روز شنبه کارگران بازنشسته خشمگین شرکت نیشکر هفت تپه در داخل شرکت به اعتراضات خود تا غروب ادامه دادند. کارگران بازنشسته شرکت نیشکر هفت تپه که از صبح روز شنبه ۱۲ اسفند در محوطه شرکت برای دستیابی به مطالباتشان تجمع کرده بودند ٬بدلیل عدم پاسخگوئی مسئولین شرکت مانع خروج رستمی و سیفوری از سهامداران عمده از شرکت شده و این دو را به ساختمان مدیریت منتقل کردند.

در اهواز کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل استانداری اهواز با شعار “کارگر زندانی ،حمایتت میکنیم ٬تجمع خود را شروع کردند.
آنها همراه با خانواده هایشان در مقابل استانداری در اهواز دست به تجمع و اعتراض زدند و شعار می دادند : دزدا همه بیرونن ٬ کارگرا زندانن

 

در بوشهر جمعی از لنجداران و ملوانان گناوه‌ای در اعتراض به قانون ته لنجی در مقابل درب گمرک این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند. بیش از ۲۰۰ نفر از كارگران و كاركنان ته لنجي در بوشهر و بندر ريگ در اعتراض به مصوبه جدید ته‌لنجی در مقابل گمرگ بوشهر دست به تجمع و اعتراض زدند.

شوشتر

در شوشتر گروهی از جوانان بیکار و ساکنین روستای “الدیمچه” در اعتراض به استخدام های غیربومی در مقابل ورودی شرکت کشت و صنعت کارون در این شهرتجمع کردند.
اهالی منطقه دیمچه مالکان اصلی بیش از ۳۰۰۰۰ هکتار از زمین های این شرکت می باشند که قرارداد اجاره همه این زمین ها چندین سال است که به پایان رسیده است و اکثر جوانان این منطقه بیکار هستند و فقط شاهد اشتغال نیروهای غیربومی در زمین های اجدادی شان هستند.

در اصفهان روز جمعه۱۱اسفند پلیس ضدشورش با توضیح و تهدید کشاورزان ورزنه در شرق اصفهان قصد جلوگیری از ادامه اعتراض آنها را داشت؛ اما روز شنبه ۱۲ اسفند؛ کشاورزان محروم و زحمتکش کوتاه نیامدند و رودرروی نیروهای ضدشورش دست به اعتراض و تجمع زدند.

خرم آباد
در خرم آباد جمعی از کارگران صدر فولاد مقابل استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران خواستار حقوق معوقه چندین ماهه خود هستند.

در بندر خمینی کارگران شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق معوقه خود در مقابل شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

در تهران مالباختگان موسسات مالی کاسپین و آرمان و البرز ایرانیان در پاسخ به فراخوان قبلی در اعتراض به چپاول اموالشان مقابل مجلس دست به تجمع زدند. مالباختگان خشمگین شعار می دادند: مرگ بر علی لاریجانی ٬ مرگ بر روحانی

در لرستان مالباختگان موسسه ملل در مقابل و داخل دفتر مرکزی این شعبه در خرم آباد از ساعت ۱۰ صبح تجمع کردند. آنان خواهان بازپس گرفتن سپرده هایشان شدند.
در خالد آباد از توابع نطنز تراکتورداران در اعتراض به عدم پرداخت سهیمه سوخت خود؛‌ دست به تجمع زدند.

رومشکان

در رومشکان جمعی از اهالی دوراهی بازوند در اعتراض به استخدام افراد غیر بومی در دهیاری مقابل فرمانداری رومشکان دست به تجمع و اعتراض زدند.

در اهواز ۹۶ مالباختگان موسسه آرمان وحدت در اعتراض به غارت اموالشان مقابل این موسسه دست به تجمع اعتراضی زدند.
آنان شعار میدادند:
گرد٬ خاک اختلاس هدیه به ملت ما
اگر که دزدی نبود ملت که اینجا نبود
سفره ما خالیه پز شما عالیه
دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی
خوزستانی میمرد ذلت نمی پذیرد
دستهای پشت پرده با پول ما چه کرده
این بانک مرکزیه یا مرکز دزدیه هم بانک مرکزیه و مرکز دزدیه

اعتصاب رانندگان

در تهران روز شنبه دوازدهم اسفند جمعی از رانندگان شرکت واحد عضو پروژه سپیدار ۲ و ۳ بیستمین روز اعتراض خود را در مقابل شهرداری برگزار کردند.

در بندر ماهشهر کارگران پیمانکاری پتروشیمی‌های این مقابل فرمانداری این شهرستان در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت حق بدی آب و هوا، سختی کارتجمع کردند وخواستار حل این مشکلات شدند.

در قائمشهر کارگران نساجی در اعتراض به بلاتکلیفی خود در روزهای پایان سال در مقابل شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

Related posts

سخنگوی کانون صنفی معلمان بازداشت شد

Sosialism Imroz

فردا چهارشنبه ، مجلس ایران در مورد رفراندوم کردستان عراق جلسه غیر علنی برگزار میکند

Sosialism Imroz

بیستمین روز اعتراض کارگران هفت تپه زیر باران، مقابل فرمانداری

Sosialism Imroz

Leave a Comment