Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات کردستان ایران در عراق + فیلم

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به مقر حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) در اقلیم کردستان عراق حمله کرد. این حمله موشکی حدود ۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است و رهبران حزب در میان مجروحان هستند. سپاه پاسداران جمعه نیز از حمله به یک گروه از اعضای حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) خبر داده بود.

شبکه خبری «روداو»، وابسته به حکومت محلی اقلیم در گزارش خود به نقل از منابع پلیس اعلام کرد که در حمله شنبه هشتم سپتامبر / ۱۷ شهریور به حدکا دست‌کم ۹ تن کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

روداو گفته است که ایران با خمپاره به مقر حدکا حمله برده. این حمله زمانی انجام شد که جلسه شورای رهبری حدکا در حال برگزاری بود.

مقام‌های بهداشتی کوی سنجق به روداو گفته اند که حال ۱۰ تن از مجروحان وخیم است و پنج‌تن برای درمان به اربیل، پایتخت اقلیم اعزام شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های رسمی ایران، سپاه پاسداران با پنج موشک زمین به زمین به مقر حدکا در کوی سنجق اقلیم کردستان عراق حمله کرده است. ویدئو و تصویری نیز از این حمله منتشر شده است. این تصاویر مستقلاً قابل تأیید نیست.

به گزارش روداو، مصطفی مولودی، دبیرکل حدکا و خالد عزیزی، دبیرکل پیشین این حزب مخالف جمهوری اسلامی در حمله سپاه مجروح شده‌اند.

فواد خاکی، یکی از مقام‌های ارشد حدکا به روداو گفته است که دفتر سیاسی، اردوگاه آموزشی و خانه‌های مسکونی نیروهای پیشمرگه در کوی سنجق هدف حمله ایران قرار گرفته‌اند.

مقام‌های محلی به روداو گفته‌اند که ایران از چندین روز پیش گلوله‌باران این منطقه را آغاز کرده است. این گلوله‌باران باعث آتش‌سوزی در کردستان شده و کشاورزان و دامداران را وادار به ترک منطقه و رهاکردن دام‌هایشان کرده است.

یکی از مسئولان محلی می‌گوید ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه برادوست، غرب حاجی عمران کاملاً سوخته است.

Related posts

نامه سرگشاده زندانیان سیاسی زندان رجایی شهرکرج در واکنش به اعدام سه زندانی سیاسی

Sosialism Imroz

اعلام اعتصاب‌غذای جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی اردبیل در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی گوهردشت

Sosialism Imroz

تداوم اعتراض و اعتصاب کارگران فولاد اهواز

Sosialism Imroz

Leave a Comment