Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

فراخوان برای تجمع زنان در روز۸ مارس مقابل وزارت کار ایران

به مناسبت روز جهانی زن فعالان حقوق زن فراخوانی برای برگزاری یک تجمع در تهران منتشر کرده‌اند. همچنین شماری از سایت‌های حقوق بشری در ایران، از فراخوان برای تجمع زنان این کشور مقابل وزارت کار در تهران در «هشتم مارس» که مصادف با روز جهانی زن است، خبر دادند.

در این زمینه امروز چهارشنبه هفتم مارس، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام، با نام «فراخوان تجمع ۸ مارس» آغاز به کار کرده است. در این کانال تلگرامی از زنان و مردان ایران خواسته شده تا علیه نابرابری و برای دستیابی به شرایطی انسانی‌تر در روز جهانی زن، (۸ مارس)، در مقابل وزارت کار در تهران تجمع کنند.

سایت «بیدارزنی» و «دیده‌بان زنان» نیز این فراخوان را منتشر کرده‌اند. همچنین کانال‌ تلگرامی کانون صنفی معلمان نیز این فراخوان را منتشر کرده است.

نویسندگان این فراخوان ٬از تمامی کارگران، معلمان، پرستاران، مربیان پیش‌دبستانی، بازنشستگان، دانشجویان، زنان خانه‌دار و از همه‌ی فعالان جنبش‌های اجتماعی خواسته‌اند تا در این تجمع شرکت کنند.

در بخشی از این فراخوان آمده است: «زنان ایران سال‌هاست در چنبره‌ انواع تبعیض‌ها و نابرابری‌ها گرفتار آمده‌اند، قوانین نابرابر در ازدواج، طلاق، ارث و … از زنان شهروندانی درجه دو ساخته‌ است».

در ادمه این فراخوان آمده است: «زنان در برابر خشونت خانوادگی و آزار خیابانی از هیچ حمایت قانونی‌ برخوردار نیستند. هر بار به بهانه‌ای حق مالکیت بر بدن‌هایشان نادیده گرفته می‌شود.

این بیانیه همچنین به نرخ بالای بیکاری در میان زنان پزداخته است که بنا بر برخی گزارش‌ها، دو برابر نرخ بیکاری مردان است.

Related posts

بیانیه مشترک در باره ی حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۷

Sosialism Imroz

تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز …

Sosialism Imroz

گزارش ۴ تشکل کارگری- فرهنگی از وضعیت کارگران در ایران….

Sosialism Imroz

Leave a Comment