Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تجمعات اعتراضی در دو روز گذشته

تجمع خانواده بازداشت‌شدگان روز ۸ مارس مقابل دادسرای ارشاد

صبح امروز خانواده های بازداشت شدگان به مناسبت روز جهانی زن در مقابل دادسرای ارشاد در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شماری از خانواده بازداشت‌شدگان که در تجمع روز جهانی زن در تهران در مقابل ساختمان وزارت کار بازداشت شده بودند صبح امروز شنبه ۱۹ اسفند در مقابل دادسرای ارشاد تجمع اعتراضی برگزار کردند.
آنها خواهان آزادی کلیه بازداشت شدگان هستند.شایان ذکر است که روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۶ به مناسبت روز جهانی زن٬شماری از زنان در مقابل وزارت کار تجمع کردند که از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.نیروهای امنیتی بیش از ۱۵ نفر را همراه با ضرب و شتم بازداشت کرده و به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند.تا کنون در فهرست بازداشتی‌های تجمع مقابل وزارت کار که به بازداشتگاه وزرا منتقل شده‌اند، بازداشت شهلا انتصاری فعال حقوق زنان ‌ و فعال اجتماعی، زهره اسدپور، بنفشه جمالی، پرستو الهیاری، آزاده بهکیش، آذر گیلانی، پیمان چهرازی، علی سالم، بهار اصلانی، جواد عباسی توللی، سودابه رخش و کاوه رستم‌خانی تایید شده است. علی سالم روزنامه نگار به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

 

 

 تجمع کشاورزان ورزنه و مردم اصفهان در پل خواجو از ابتدای صبح

تجمع کشاورزان ورزنه و مردم اصفهان در پل خواجو از ابتدای صبح 

مردم اصفهان و کشاورزان ورزنه صبح امروز شنبه در محل پل خواجو دست به تجمع اعتراضی زدند. بدنبال اعتراضات شجاعانه کشاورزان در ورزنه و اژیه در اصفهان و دستگیری چند تن از کشاورزان بی گناه ٬از ابتدای صبح امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۶ کشاورزان و مردم اصفهان دست به تجمع در پل خواجو زده اند.

مردم در حمایت از کشاورزان معترض ورزنه و اژیه و زیار به وضعیت بی آبی و چپاول آب زاینده رود؛ در محل پل خواجو دست به اعتراض زده اند.

گفتنی است که روز جمعه ۱۸ اسفند ماه کشاورزان خشمگین در اژیه به خودروی امام جمعه این شهر هجوم برده و با پرتاب سنگ به آنها حمله کردند که منجر به انتقال همسر امام جمعه به بیمارستان شد.
شایان ذکر است که روز گذشته در جریان اعتراضات مردم و کشاورزان ورزنهنیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوبه به کشاورزان حمله کرده و چندین تن از جوانان را زخمی کردند.
کشاورزان خواستار استفاده از حق آبه و پرداخت خسارت ۱۵ ساله اخیر و همچنین احیای تالاب گاوخونی هستند.

 

حمله جوانان اصفهان به نیروهای امنیتی در محل پل شهر اژیه و زخمی کردن آنان

حمله جوانان اصفهان به نیروهای امنیتی در محل پل شهر اژیه و زخمی کردن آنان

روز جمعه ۱۸اسفند۹۶ در ادامه حمله و هجوم ماموران نیروی انتظامی به اهالی ورزنه تا غروب و تاریکی شب درگیری میان جوانان و نیروهای سرکوبگر ادامه داشت . جوانان اژیه اصفهان با آتش زدن لاستیک و فرستادن آن در میان ماموران ٬ آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

در درگیریهایی که بین مردم و نیروهای انتظامی و لباس شخصی رخ داد؛ جوانان با روشن کردن آتش دست به مقاومت زدند. سپس جوانان با ماشین شخصی؛ روی پل این شهر به سمت نیروهای حکومتی تهاجم کردند که موجب زخمی شدن حداقل ۴ تن از ماموران شد.
در همین حین جوان دیگری چند فشنگ در آتش انداخت که موجب زخمی شدن چند تن دیگر از ماموران شد که سریعا با آمبولانس از محل خارج شد.

شایان ذکر است که مردم اژیه در شرق اصفهان بدنبال خشک شدن زاینده رود و خشک شدن زمینهای کشاورزی و از بین رفتن محصولاتشان دست به تظاهرات زدند.
تظاهر کنندگان خشمگین شعار می دادند
مسول که مسول باشه این وضع ما نباشه
مدیر اگر ندارید برید قبرس بیارید
مدیر اگر ندارید برید یک خر بیارید

التماس نیروهای امنیتی از کشاورزان ورزنه برای جلوگیری از پرتاب سنگ به سمت آنها

التماس نیروهای امنیتی از کشاورزان ورزنه برای جلوگیری از پرتاب سنگ به سمت آنها

اعتراضات و درگیری هزاران تن از کشاورزان ورزنه اصفهان که از صبح روز جمعه ۱۸ اسفند شروع شد ساعتها ادامه داشت. نیروهای ضدشورش به سوی مردم و کشاورزان تیراندازی کردند و گاز اشک‌آور شلیک کردند که در نتیجه آن تعدادی از معترضان مجروح شدند.
بنا به گزارشات دریافتی مردم از شهرهای اطراف برای کمک و یاری رساندن به کشاورزان و مردم ورزنه آمده اند.
تیراندازی نیروهای امنیتی خشم مردم را برانگیخته و آنها با پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی از خود دفاع می کنند. نیروهای امنیتی و ضد شورش در هراس از ادامه دار شدن و گسترش اعتراضات به مردم التماس می کنند که سنگ پرتاب نکنند و تلاش می کنند که آنها را متفرق کنند اما مردم همچنان به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه می دهند.
یکی از کشاروزان محروم می گوید: مردم شرق اصفهان آمده اند که از حق آبه استفاده کنند و حق خود را بگیرند اما جواب آنها را با توپ و تیر و گاز اشک آور می دهند. مسولین اصفهان آب را می فروشند به یزد تا از پول آن خانه های میلیاردی برای خود فراهم کنند اما مردم ورزنه نان ندارند که بخورند.

ششمین روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌ تپه

ششمین روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌ تپه

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکرهفت تپه مقابل درب مدیریت شرکت برای ششمین روز دست به اعتصاب و اعتراض زدند. صبح روز جمعه۱۸اسفندماه۹۶ کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با وجود اعلام تعطیلی از سوی کارفرما ولی باز هم به صورت متحدانه دست به تجمع در داخل شرکت زدند.
نماینده کارگران در این تجمع گفت در صورتیکه تا شنبه۱۹اسفند حقوق و پاداش و عیدی ما را دادند تولید را شروع می‌کنیم در غیر این صورت شرکت را خودمان به دست می‌گیریم و هیچ کسی پس از آن حق فروش شکر را نخواهد داشت.
شایان ذکر است که روز  ۱۷ اسفند ماه مدیریت شرکت کشت‌و‌صنعت نیشکر هفت‌تپه طی بخشنامه ای اعلام کرد که این شرکت روز جمعه ۱۸ اسفند ماه رسما تعطیل شد.

کارگران نیشکر هفت تپه پس از اطلاع از این بخشنامه اعلام کردند که روز جمعه همه کارگران بر سر کار خود حاضر شده و اعتصاب اعتراضی خود را ادامه خواهند داد. کارگران اعلام کردند که پس از اعتصاب شیفت صبح؛ همراه با زن و بچه هایشان به طرف مصلی شوش راهپیمایی کرده و در نماز جمعه با پلاکاردهای ضد رستمی و اسدبیگی و علیه بی تفاوتی مسئولین شرکت می کنند.
کارگران اعلام کردند که تا گرفتن همه مطالباتشان اقدام به مذاکره نخواهند کرد و اعتصابشان را نخواهند شکست.

Related posts

نقده: اعتصاب تاکسی‌داران مقابل شورای شهر

Sosialism Imroz

نگرانیهای سپاه پاسداران در مورد آینده این نیرو

Sosialism Imroz

آمار تکان دهنده معتادان در بوکان…

Sosialism Imroz

Leave a Comment