Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

کوتاه در مورد زندان…!درخواست مادر سهیل عربی از تمامی پدران و مادران زندانیان سیاسی

پیام زندانی سیاسی سهیل عربی :اعتصاب ؛ اعتصاب؛ انتحار؛ انفجار

پیام زندانی سیاسی سهیل عربی :اعتصاب ؛ اعتصاب؛ انتحار؛ انفجار

زندانی سیاسی سهیل عربی در چهل و پنجمین روز اعتصاب غذا در زندان تهران بزرگ پیامی در رابطه با ادامه اعتصاب غذای خود تا رسیدن به خواسته هایش خطاب به هموطنانش فرستاد. وی ضمن تاکید بر ادامه اعتصاب غذا گفت : نه آزاد بوده ایم که از زندانهایتان بترسیم و نه این زندگی برایمان جذابیتی دارد که از مرگ هراسی داشته باشیم.
متن کامل پیام سهیل عربی به شرح زیر می باشد:
تاکنون مهر آنارشیستی باعث می شد که حتی با شکنجه گران و زندانبانان مهربان باشم زیرا میدانم که عاجز از تربیت مزدوران بودید.
وقت بسیاری را صرف کردم تا به اوینی ها بیاموزم؛زندانیان سیاسی را مدد جو خطاب نکنند. اما اعتصاب غذاها سبب شده تا توان کافی برای تربیت تهران بزرگی ها را نداشته باشم. به آنها بیاموز که ما مدد جو نیستیم.حقمان را خواسته ایم هزاران عاجز چون تو و جلادهایت را مددداده ایم. چه بسیار زندانبانهایی که نزد ما خواندن و نوشتن آموختند و به آنها فهماندیم پس از ولی امر تروریست های جهان و بازجوهایش در 209 و دویست و دو الف؛ پست ترین جانوران زندانبانانی هستند که آزاد اندیشان و فعالان حقوق بشر را در زندان آزار می دهند.
حتی تحمل یک روز حبس ظلمی ناروا در حقمان بود. اما طبق همین قوانین که تاریخ مصرفشان مدتهاست به پایان رسیده ؛ ما محکوم به تحمل حبس شده ایم و شنیدن توهین و مورد ضرب وشتم قرار گرفته ایم. آری می دانستم تاوان روشنگری را در ایرانی که عمامه بر سران و چفیه بر دوشان اشغالش کرده اند. رژیم ستمگری که فاشیست ها و داعش را رو سفید کرد از حبس و حتی طناب دار نترسیده ام. برای ۲ الف رفته ها؛ تهران بزرگ یک شوخی ابلهانه است. تبعید به اینجا باعث رادیکال تر شدن ما و بلندتر شدن صدای فریاد ما می شود.
مهر آنارشیستی پس از بدرفتاری با بستگانم و یارانم خشکید و اکنون خشم و غرورم را فرا گرفته است و رفتار متقابل را جایگزین محبت در برابر بی رحمی کرده ام. این آخرین سه روز است که با اعتصاب یعنی پرهیز از مصرف خوراک وآب و حتی سرم اعتراضم را نشان می دهم پس از آن انتحار؛ انفجار
نه آزاد بوده ایم که از زندانهایتان بترسیم و نه این زندگی برایمان جذابیتی دارد که از مرگ هراسی داشته باشیم. با افتخار فدای یارانم می شوم تا آزادی آرش؛گلرخ؛ آتنا و تمام زندانیان سیاسی
به امید آزادی یارانمان

درخواست مادر سهیل عربی از تمامی پدران و مادران زندانیان سیاسی و مردم برای حمایت از زندانیان سیاسی

درخواست مادر سهیل عربی از تمامی پدران و مادران زندانیان سیاسی و مردم برای حمایت از زندانیان سیاسی

مادر زندانی سیاسی سهیل عربی در آستانه عید نوروز از تمامی پدران و مادران زندانیان سیاسی خواست که به حمایت از فرزندانشان و برای آزادی آنها برخیزند.

وی در پیامش خطاب به پدران و مادران گفت :هیچکس نمی تواند جلوی ما را که فرزندانمان را به اسارت گرفته اند بگیرد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ خانم فرنگیس مظلوم مادر زندانی سیاسی سهیل عربی که هم اکنون در اعتصاب غذاست طی صحبتهایی از خانواده های زندانیان سیاسی خواست که در حمایت از فرزندانشان به اعتراض به این وضعیت بلند شوند.
خانم مظلوم در سخنان خود می گوید که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی گمنام هم اکنون در زندان تهران بزرگ محبوس هستند و سالیان است در این زندان در سختی و زجر هستند.
وی که خود نیز به دلیل اعتصاب غذای فرزندش وضعیت سختی دارد از خانواده های زندانیان سیاسی می خواهد که ساکت نمانند.
وی از همه مادران و پدران زندانیان سیاسی می خواهد که همه دست به دست هم بدهند و صدای فرزندانشان باشد. عکس فرزندانشان را در دستانشان بگیرند و خواهان آزادی فرزندانشان بشوند.
خانم فرنگیس مظلوم به خانواده ها می گوید:« عزیزان من نترسید. فکر می کنید که وضع بدتر می شود. بخدا بدتر نمی شود. ما صاحب اختیاریم. فرزندانمان زندانی هستند. ما حق اعتراض داریم و نمی توانند با ما کاری داشته باشند. همه مردم پشت ما هستند. التماس میکنم که بچه هایمان را رها نکنید. من نگران تک تک بچه ها هستم. سهیل پسر شماست و فرزندان شما فرزندان من هستند. اگر ما چهار روز جلوی اوین تحصن کنیم مجبورند که فرزندانمان را آزاد کنند».
وی به عنوان مادر تمام زندانیان از همه می خواهد که از زندانیان حمایت کنند. وی به عنوان نماینده از طرف پدران و مادران می گوید: «من از پسرم و خودم گذشتم بخاطر همه. من از سهیل یاد گرفتم. بعنوان یک مادر دلسوخته از همه می خواهم نترسید. اگر بترسیم بیشتر به جان فرزندانمان می افتند. اگر همه متحد شویم هیچکس نمی تواند جلوی ما را بگیرد. هیچکس نمی تواند جلوی ما را که فرزندانمان را به اسارت گرفته اند بگیرد».

 

تاکید مبارز آزادیخواه گلرخ ابراهیمی بر ادامه اعتصاب غذا پس از ٣٦ روز

تاکید مبارز آزادیخواه گلرخ ابراهیمی بر ادامه اعتصاب غذا پس از٣٦ روز

گلرخ ابراهیمی ایرایی با تهدید حمله قلبی و سختی در تنفس در زندان قرچک ورامین مواجه است.

زندانی سیاسی گلرخ ایرایی٣٦  روز است که در زندان قرچك ورامین در اعتصاب غذاست.

بر اساس گزارشهای رسیده با وجود اینکه وی به سختی نفس میکشد و بصورت بریده بریده صحبت می كند ولی قصد شکستن اعتصاب تا انتقال به زندان اوین را ندارد.بر اساس گزارش یک منبع آگاه:«گلرخ ايرايی پس از یک تماس یک دقیقه ای با مادرش درحاليكه به سختی نفس میکشید و بصورت بریده بریده صحبت می کرد گفت که مطلقا قصد شکستن اعتصاب غذا ندارد».پس از مراجعه خانواده ها به حاج مرادی داديار ناظر بر زندانيان سیاسی امنیتی وی اعلام کرده است که اگر گلرخ بمیرد هم کوتاه نمی آید و آنها را به اوین بازنخواهد گرداند. از طرفی گفته می شود که دستور انتقال می بایست از طرف جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران صادر شود.

براساس همین گزارش گلرخ از یک بیماری خطرناک نیز رنج میبرد. وی بيش از ۱۰ كيلو وزن كم كرده است، با افت شدید فشار خون روبرو است.پس از تزریق سرمی که با آمپول ضدتهوع همراه بوده است؛ ماهیچه های پای وی بطور مستمر سفت شده و ورم می کند. پزشک بهداری در خصوص انقباض پاهای این زندانی سیاسی گفته است که خطرناک است و احتمال گرفتگی و انقباض ماهیچه های قلب وجود دارد.

از طرفی این دو زندانی( گلرخ و آتنا) در وضعیتی شبیه به انفرادی نگهداری می‌شوند، نه می‌تواند از قرنطینه خارج شوند و نه کسی اجازه‌ی ملاقات با آنها را دارد.

Related posts

با رضا شهابی همصدا باشیم …

Sosialism Imroz

بازداشت شش فعال مدنی در مریوان

Sosialism Imroz

مردم شهرهای کردستان ایران در حمایت از رفراندم کردستان عراق حماسه ای دیگری را آفریدند+ عکس

Sosialism Imroz

Leave a Comment