Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

خبرهایی از زندان ،اعتصاب غذا ، اعدام کودکان

ممانعت از ملاقات خانواده حمیدرضا امینی با وی در سی امین روز اعتصاب غذا

ممانعت از ملاقات خانواده حمیدرضا امینی با وی در سی امین روز اعتصاب غذا

مسئولین زندان تهران بزرگ از ملاقات خانواده حمیدرضا امینی با وی جلوگیری کردند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ صبح امروز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه؛ با وجود در دست داشتن نامه از دادگاه؛ مسئولین زندان بزرگ به بهانه مرخصی مسئولین زندان از ملاقات خانواده با وی ممانعت به عمل آوردند.

محمدرضا امینی روز ۶ فروردین ماه با وضعیت جسمی وخیمی در حالیکه با ویلچر جابجا می شد از بیمارستان خمینی به زندان تهران بزرگ برده شد و از آن تاریخ هیچ ملاقات و تماس تلفنی با خانواده خود نداشته است. این در شرایطی است که وی یک ماه است در اعتراض به انتقال به زندان تهران بزرگ در اعتصاب غذاست.

حمید رضا امینی که در فضای مجازی با نام مستعار «آریو برزن» شناخته میشود، ظهر روز ۱۱ آذر ماه سال در منزل بازداشت و به زندان منتقل گردید. مامورین امنیتی سپاه که متشکل از پنج مرد و یک زن بودند ،کلیه وسایل شخصی شامل گوشی های موجود در خانه همراه با حافظه های خارجی آن را ضبط و همراه خود به مراکز امنیتی منتقل نموده اند.

اولین جلسه دادگاه این زندانی سیاسی ۱۶ اردیبهشت ماه تعیین شده است. این در حالی است که وی بسیاری از اتهامات وارده به خود را قبول ندارد. به گفته وکیلش اتهامهای وی در پرونده شامل:
۱_توهین به نسب و نبی
۲_اجتماع و تبانی به منظور ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی وخارجی
۳_فعالیت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی
۴_نشر اکاذیب
۵_توهین به مقام معظم رهبری
۶_ حمایت از زندانیان سیاسی
٧- کمپین نه به تند روها
٨- ارتباط با شبکه های ماهواره ای خارج از کشور و فعالیت گسترده در فضای مجازی علیه نظام
٩_ پل ارتباطی مردم با امد نیوز
می باشد.
حمیدرضا امینی در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت. اما به دلیل همکاری نکردن با مامورین پرونده از اوین به تهران بزرگ تبعید شد. وی نیز از تاریخ تبعید اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی که قسمتی از آن اعتصاب خشک بوده است؛ کرد.
حمیدرضا امینی در رابطه با علت اعتصاب غذایش اعلام کرده است: «من نه تبهکارم نه جانی نه قاتل ….من یه زندانی سیاسیم و جای من پیش مجرمین خطرناک نیست و عدالت در عدم تفکیک جرایم رعایت نشده است».

در آستانه تحویل سال وی که بر اثر وخامت حالش به بیمارستان خمینی منتقل شده بود؛ در مقابل چشمان همسر و دو فرزندش که برای دیدار وی به بیمارستان رفته بودند به شدت ضرب و شتم شد.

حمیدرضا امینی دارای دو فرزند است. فرزند کوچک آنها نوید ۸ساله است دوم دبستان را میخواند و با مشکل آسم نفس کم می آورد و فرزند دیگرش امید نوجوانی ۱۲ساله که دانش آموز کلاس اول راهنمایی است. وضعیت اقتصادی این خانواده بسیار وخیم گزارش شده است.

 به اغما رفتن گلرخ ابراهیمی و انتقال وی به بیمارستان در شصتمین روز اعتصاب غذا

به اغما رفتن گلرخ ابراهیمی و انتقال وی به بیمارستان در شصتمین روز اعتصاب غذا

در شصتمین روز اعتصاب غذا زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی به اغما رفت. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای رسیده؛ ظهر امروز ۱۴ فروردین ماه؛ زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی در ابتدا بی حال شده و سپس تشنج کرده به اغما رفت. بنا بر این گزارش٬ وی سپس به بیمارستانی در نزدیکی زندان منتقل شد.
گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی در ۴ بهمن ماه؛ به دستور مسئولین زندان از جمله حاجی مرادی از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. این عمل در تلافی بیانیه هایی است که این دو زندانی سیاسی به بیرون از زندان فرستاده و رسانه ای کرده بودند.
گلرخ ابراهیمی ایرایی از تاریخ ۱۶ بهمن ماه اقدام به اعتصاب غذا کرد. اعتراض وی به انتقال غیرقانونی همراه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین می باشد و درخواست او و آتنا دائمی انتقال به زندان اوین است.
در حال حاضر این دو زندانی سیاسی در بند مادران زندان قرچک به سر می‌برند. گفته می شود که «حدود ۲۰ کودک در این بند در کنار مادرانشان هستند، تعدادی هم زن باردار در بند است. زنان با جرم‌های سنگین در بند هستند و تفکیک جرایمی صورت نگرفته است. وضعیت بهداشتی و امنیتی بند هم به شدت وخیم است.»

گلرخ ایرایی سوم بهمن ماه ۹۵ از سوی ماموران سپاه بازداشت و برای اجرای حکم ۶ سال حبس به زندان اوین منتقل شد.

احتمال اعدام قریب الوقوع محمد کلهر

احتمال اعدام قریب الوقوع محمد کلهر

محمد آقاخانی وکیل کودک – مجرم محمد کلهر از احتمال اعدام قریب الوقوع وی خبر داد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ پرونده محمد کلهر به اجرای احکام ارسال شده و ممکن است وی را بزودی اعدام کنند.

محمد کلهر دانش آموز بروجردی است که در اول آذر ماه سال ۱۳۹۳ زمانی که تنها ۱۵ سال سن داشت به اتهام قتل بازداشت شده است. دادگاه کیفری استان لرستان در روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ وی را به اعدام محکوم کرده است. مجددا در بهمن ماه ۱۳۹۵ حکم اعدام (قصاص) صادر و در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

محمد آقاخانی وکیل این زندانی گفت: “ما برای سومین بار درخواست اعاده دادرسی کرده‌ایم اما هنوز جوابی از سوی دیوان عالی کشور به ما نداده‌اند. با توجه به اینکه دو بار قبلا درخواست اعاده دادرسی ما رد شده بود و حکم هم قطعی است امکان اجرای حکم در هر زمانی وجود دارد و ما از این جهت نگران هستیم. ”

وی در پایان گفت: “نحوه نگهداری محمد از دیگر نگرانی‌های ماست. او نباید در زندان بزرگسالان نگهداری شود. دوم اینکه وی نیاز به رسیدگی درمانی و روانپزشک دارد که مورد توجه قرار نگرفته است.”

گفتنی است، اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۶ محمد کلهر که اکنون وارد سن ۱۸ سالگی شده است از کانون اصلاح و تربیت مرکزی لرستان به زندان مرکزی بروجرد که زندان بزرگسالان است منتقل و همزمان پرونده وی به جهت اجرای حکم به شعبه اجرای احکام فرستاده شد.

در سال ۲۰۱۷ دستکم پنج کودک‌-مجرم در زندان‌های ایران اعدام شدند. همچنین در ماه ژانویه سال جاری نیز دستکم سه کودک‌-مجرم در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند.

Related posts

سازماندهی و اتحاد راز پیروزی ماست – پنجمین روز اعتصاب کامیونداران

Sosialism Imroz

محی الدین ابراهیمی زندانی سیاسی به اعدام محکوم شد.

Sosialism Imroz

جنایت جنگی حشدشعبی در طوزخرماطو

Sosialism Imroz

Leave a Comment