Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اخبارو گزارشات کارگری

اخبار و گزارشات کارگری ١٤ فروردین ١٣٩٧

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ایران سیلندرنسبت به اخراج از کارمقابل فرمانداری ویژه شهرستان ری

– تجمع کارگران کارخانه مقره سازی ساوه دراعتراض به اخراج از کاربا ماه ها حقوق معوقه مقابل فرمانداری

– عدم شارژ کارت اعتباری (خرید) پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای مناسبت روز پدر

– اعتصاب بازاریان شهرهای سقز، جوانرود و مریوان برای بازگشایی مرزها

– اقدام به خودکشی کارگر اخراجی شرکت بهشهر پس از به آتش کشیدن چند ماشین لوکس شرکت

– جان باختن یک کارگر پارک کوهستان جلفا براثرگازگرفتگی

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ایران سیلندرنسبت به اخراج از کارمقابل فرمانداری ویژه شهرستان ری

روزسه شنبه چهاردهم فروردین ماه، کارگران کارخانه ایران سیلندر* دراعتراض به اخراج از کاردست به تجمع مقابل فرمانداری ویژه شهرستان ری زدند.

براساس گزارشات منتشره،کارگران تجمع کننده گفتند:امروز صبح بعد از پایان تعطیلات عید مانند سابق به امید شروع دوباره کار در محل کارخانه حضور پیدا کردیم که متولیان آن حاضر نشدند درب شرکت را بر روی کارگران باز کنند و به صورت مستقیم اعلام کردند که مدیران کارخانه به دلیل زیان ده بودن شرکت حاضر به ادامه همکاری با شما نیستند.

آن‌ها می‌گویند شرکت زیان ده نیست چرا که هر سه قسمت فعال در شرکت بنا بر نیاز تولید می‌کنند و محصولات خود را در بازار به فروش می‌رسانند.

این کارگران می‌گویند: هرساله به گفته مدیران وضعیت شرکت بدتر می‌شد به گونه‌ای چندین ماه حقوق ما را پرداخت نمی‌کردند، اما کارگران تنها به خاطر اینکه شرکت کار خود را ادامه بدهند حاضر شدند با این شرایط کار خود را ادامه بدهند.

یکی از آن‌ها اظهار داشت: شعب دیگر این کارخانه در قزوین است که محصولات غیر استاندارد و با کیفیت پایین تولید می‌کند و مدیران این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در آنجا هستند.

وی افزود: به خاطر اینکه صدور مجوز استاندار برای محصولات این شرکت بسیار مشکل است اما در کارخانه قزوین کسی نظارت ندارد این شرکت را تعطیل و در قزوین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

یکی دیگر ازکارگران معترض که به گفته خودش سابقه ۱۵ ساله در این کارخانه داشت گفت: این کارخانه توانای تولید محصولات دیگر مانند اجاق گاز، سینکل و غیره را دارد اما این کار را انجام نمی‌دهد.

به گفته این تجمع‌کنندگان اکثر آن‌ها متاهل و دارای فرزند هستند و همچنین بیش‌تر آن‌ها داری تحصیلات عالی دانشگاهی می‌باشند.

*شرکت ایران سیلندر یکی از زیرمجموعه های شرکت پرسی ایران گاز و شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین ( تاپیکو )،است و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با داشتن 86 درصد از سهام تاپیکو مهم‌ترین سهامدار این شرکت بوده و مدیریت آن را بر عهده دارد.

فعالیت اصلی شرکت بر اساس اساسنامه ساخت و تولید هر نوع اجاق گاز و ادوات گاز سوز، سیلندر گاز مایع برای مصارف خانگی و صنعتی، سیلندر گاز مایع خودرو و سایر تولیدات صنعتی برای مصارف داخلی و صدور به خارج از کشور و نیز وارد کردن هرگونه مواد، لوازم، ماشین آلات و دستگاه های لازم برای موضوع مذکور می باشد.

کارخانه ایران سیلندردر شهر ری ،جاده قدیم قم، بلوار پژوهشگاه صنعت نفت،پشت شرکت نفت بهران واقع شده است.

تجمع کارگران کارخانه مقره سازی ساوه دراعتراض به اخراج از کاربا ماه ها حقوق معوقه مقابل فرمانداری

روز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه،جمعی کارگران کارخانه مقره سازی ساوه دراعتراض به اخراج از کاربا ماه ها حقوق معوقه مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

براساس گزارشات منتشره، کارگران کارخانه مقره سازی واقع درشهر صنعتی کاوه ساوه دراعتراض به تمدید نشدن قراردادشان درسال جدید وعدم پرداخت ماه ها حقوقشان مقابل فرمانداری ساوه تجمع کردند.

کارفرمای شرکت مقره‌سازی ساوه در آخرین روزهای پایانی سال 95، اقدام به تسویه حساب و بدهی کارگران در قالب چک بلند مدت به تاریخ خرداد و تیرماه سال 97 کرد که به معنای عدم همکاری و تمدید قرارداد تلقی شده و به رغم گذشت دو هفته از سال جدید، قراردادی برای ادامه همکاری با این کارگران تنظیم نشده است.

درهمین رابطه،معاون اجرایی شرکت مقره سازی ساوه گفت: شرکت مقره سازی مشکلاتی از گذشته و در زمان واگذاری به بخش خصوصی دارد.

حسن معماری افزود: این واحد تولیدی، حدود 250 میلیارد ریال کالای تولیدی انبار شده دارد که برای فروش در بازار مصرف با مشکل جدی روبرو شده است.

معماری تصریح کرد: در حالی که همچنان، کوره 72 متری که از نظر مصرف سوخت گاز بسیار هزینه بر است در حال فعالیت است اما تصمیم هیات مدیره بر این شد که در روند تولید کارخانه بازنگری شود و برای تکمیل کالاهای نیمه ساخته نیز، تدبیری اتخاذ شود.

معماری اظهار کرد: در صورتی که بتوان کالاهای نیمه ساخته را تکمیل کرد، ارزش افزوده ای معادل 500 میلیارد ریال برای شرکت ایجاد می شود که در چنین شرایطی می توانیم علاوه بر بازگرداندن کارگران تسویه حساب شده، بسیاری از بدهی های شرکت به خصوص در زمینه مخارج جاری را پرداخت کنیم.

معاون اجرایی شرکت مقره سازی ساوه در پاسخ به سئوالی مبنی بر مطالبات کارگران افزود: با پرداخت هایی که در 2 ماه آخر سال گذشته در زمینه عیدی سال های 95 و 96 و نیز حقوق معوق آنها انجام شد، به نوعی مانع از این شدیم که کارگران با تنگنای مالی مواجه شوند و تلاش هیات مدیره نیز بر این است که با تداوم فعالیت این کارخانه، بخشی از کارگران به عرصه کار و تولید بازگردند و اگر چه در تعطیلات نوروز نیز حدود 42 تن از کارگران به کار بازگشتند.

معماری گفت: در شرایط کنونی، کارخانه هزینه های بسیاری را متحمل شده و این درحالی است فروش تولیدات نیز، روند مطلوبی ندارد.

وی ادامه داد: قرار است در روزهای آتی، در نشست هیات مدیره شرکت مقره سازی تصمیم هایی جدی برای تغییر روند تولید و تلاش برای تکمیل کالاهای نیمه ساخته اتخاذ شود که امید است مطالبات کارگران و رونق کار و تولید به جریان افتد.

معاون اجرایی شرکت مقره سازی ساوه همچنین از تلاش این شرکت برای ایجاد ساز و کاری برای آن دسته از کارگرانی که چند ماه بیشتر تا بازنشسته شدن زمان ندارند، سخن گفت و افزود: در پی ایجاد شرایطی برای این افراد هستیم تا بتوانند از مزیت بازنشستگی بهره مند شوند.

عدم شارژ کارت اعتباری (خرید) پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای مناسبت روز پدر

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه قطع گسترده مزایای رفاهی پرسنل خود که از اواخر سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال گذشته نیز به شدت ادامه داده است. در سال جاری نیز کارت اعتباری (خرید) پرسنل خود را که می بایست به مناسبت روز پدر (یازدهم فروردین) شارژ می شد؛ شارژ نکرد.

مدیریت بداند رانندگان و کارگران، پایمال شدن حقوق خود را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

اعتصاب بازاریان شهرهای سقز، جوانرود و مریوان برای بازگشایی مرزها

روزسه شنبه چهاردهم فروردین ماه،بازاریان سقز، جوانرود و مریوان با اعتصاب وبستن مغازه ها اعتراضشان را نسبت به بستن مرزها بنمایش گذاشتند وخواهان بازگشایی مرزها شدند.

به گزارش منابع خبری محلی در شهر سقز،کسبه بازار اردلان، بازار بزرگ سقز، پاساژهای عرفانی، مولوی، کوردستان، تقی‌زاده، فولادی، آهنی و مرادویسی با بستن مغازه ها،مقابل پاساژها تجمع کردند.

بنابه گزارش همین منابع،بازاریان شهر جوانرودبدنبال بستن مغازه ها دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

اقدام به خودکشی کارگر اخراجی شرکت بهشهر پس از به آتش کشیدن چند ماشین لوکس شرکت

بامداد روز سه شنبه14فروردین، کارگراخراجی شرکت بهشهر پس از به آتش کشیدن چند ماشین لوکس شرکت با رفتن به ارتفاع طبقه ششم ساختمان این شرکت اقدام به خودکشی کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در مورد آتش سوزی 4 دستگاه خودرو لوکس در پارکینگ یک شرکت، گفت: ساعت ۳:۰۳ بامداد روز14فروردین پس از اعلام حریق یک ساختمان شرکتی-اداری در مسیر غرب به شرق جاده قدیم کرج بلافاصله سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری و عوامل کلانتری ۱۵۰ تهرانسر به محل اعزام شدند.

این ساختمان ۶ طبقه بوده و دو طبقه هم پارکینگ داشت. در طبقه منفی دو ۶ دستگاه خودرو وجود داشت که چهار دستگاه از آن‌ها دچار حریق شدند. این خوردو‌ها شامل دو دستگاه لکسوس، یک دستگاه توسان و یک دستگاه ویتارا بودند.

در بررسی میدانی مشخص شد فردی ۳۰ ساله که از نیرو‌های اخراجی شرکت بود و مطالباتی داشته بامداد امروز به محل وارد و اقدام به آتش زدن خودرو‌ها کرد.

وی قصد پرتاب کردن خود از پشت بام شرکت را داشت که با اقدام به موقع پلیس، دستگیر شد.

جان باختن یک کارگر پارک کوهستان جلفا براثرگازگرفتگی

یک کارگر پارک کوهستان جلفا بر اثر استنشاق مونوکسید کربن در چادر ، جانش را ازدست داد.

مدیر امداد و‌ نجات منطقه آزاد ارس گفت : با اعلام خبر مسمومیت دو نفر از کارگران خدماتی در داخل چادر در محوطه پارک کوهستان واقع در در محدوده منطقه آزاد ارس ، امدادگران مستقر در این پارک در محل حادثه حاضر شدند .

محبوب ابراهیمی افزود : یکی از مصدومین که جوانی ۲۵ ساله بود پس از انجام عملیات احیا از مرگ حتمی نجات یافت و نفر دوم با وجود تلاش ها به دلیل شدت مسمومیت جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد : مصدوم توسط امدادگران ارس جهت ادامه اقدامات درمانی روانه بیمارستان شد و جنازه متوفی نیز با حضور عوامل مرزبانی پاسکاه عباسی و اداره اگاهی انتظامی جلفا برای انجام تشریفات قانونی به سردخانه بیمارستان منتقل شد.

افراد مذکور برای گرم کردن چادر از زغال استفاده کرده بودند که دچار حادثه شدند.

چهاردهم فروردین ماه1397

منبع سایت آزادی بیان

Related posts

اعتصاب تاکسیداران سراسر کشوردر همبستگی با کامیونداران اعتصابی

Sosialism Imroz

ضا شهابی و حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت شدند

Sosialism Imroz

از زندان اوین، پنجم اکتبر روز جهانی معلم را به همه معلمان جهان تبریک می‌گوییم / اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی

Sosialism Imroz

Leave a Comment