Simroz.org
مقالات

امروز با معلمان و معماران جامعه چه کردند!!

مینا تهرانی

امروز بیستم اردیبهشت١٣٩٧تجمع اعتراضی فرهنگیان شاغل و بازنشسته را از تمام رسانه های داخلی وخارجی به سمع ونظر جهانیان رسید . ودیدیم که با این جماعت حق طلب وطبقه ای که بعنوان مربی ومعلم ِجامعه، که به گفته خود سران جمهوری اسلامی “حرفه معلمی کمتراز انبیا نیست”، در هفته بزرگداشت مقام معلم آنچنان تقدیر جانانه ای کردند که در محافل خبری از داخلی وخارجی باز تاب گسترده ای داشت. این تجمع از طرف لباس شخصی ها ومامورین امنیت به خشونت و به بازداشت ١٥ نفر منجر گردید که در عصر پنج نفر از آنها راآزاد کردند.
این تجمع منحصر به فرهنگیان نشد همچنانکه در گزارشهای خبری دیدیم وشنیدیم از اقشار مختلف مردم به این تجمع اعتراضی پیوستن جوانان جویای کار را هم درمیان آنها میدیم.فرهنگیانی که خواست بر حق وقانونی خود را از مدتها پیش به اشکال مختلف وتوسط نمایندگان مجلس و مراجع زیصلاح کتبی وشفاهی اعلام کرده متاسفانه آنگونه که باید میشد و فرهنگیان خصوصا باز نشستگان با کمترین اضافات وبا فاصله کمی از خط فقر بالا تر آمد.
امروز با معلمین وسازندگان نسل آینده برخوردی انجام شد که از نظر جوامع بین المللی کاملا غیر انسانی وغیر اصولی بود.
این طبقه فرهنگی خصوصا کادر آموزشی که بیشترین ارتباط عاطفی و کلامی رابا کودکان تا مقطع دانشگاهی را در بر میگیرد باید از نظر معیشت تامین باشد تا با آرامش وبدون دغدقه انجام وظیفه نماید.
در ممالک پیشرفته که ماهم از نظر ثروت ومنابع میتوانستیم یکی از آنها باشیم دیگر مدارس چند نوبته ودر مناطقی دسترسی به مدرسه ومعلم مستلزم طی کردن مسافتهای طولانی یا درمیان کپر یا زیرسایه درختی اگر باشد.
پس فقط عشق به آموزش است که معلم با کمبود ها ومشقت به شغل خود ادامه میدهد تا بلکه گوش شنوایی باشد برای رفع نیاز وحقوقی که حق مسلمش را در بر گیرد.
همه میدانیم با کسری بودجه بالا و مشکل بیکاری( واینهمه جوان تحصیل کرده به شوق داشتن شغل خوب وأینده ای مطمئن)ورکود صنایع کوچک وبزرگ و شکست صنعت بیمه وصادرات بی رویه نفت وگاز ودلارهایی که ازاین بابت وارد کشور شد کدام معضل اجتماعی ومادی فرهنگیان ومردم را حل کرد؟. افسرده گی، اعتیاد از دبیرستان شاید کمی هم پایین تر، کودکان کار وخیابان، دختران وزنان رانده شده از خانواده واجتماع، کدام را پاسخ گو بودن؟ گسترش فقر بطور فراگیر!.
در کشورهایی که بالاترین سهم بودجه را به آموزش وپرورش تخصیص داده و نظام قانونمند و مدیران مدبر وکار آمد دارند نتیجه اش پیشرفت ها واختراعات واکتشافاتی میشود که موجب رفاه وآسایش کشور شده واز قِبل آن وفروش طرح وبرنامه ها چندین برابر هزینه را به خرانه دولت بر میگردد.
 درآمدهای کلان ازنفت صرف سرمایه گذاری در ساخت وساز های بی رویه وغیر استاندارد شرکت های دارویی وخودروسازان و دستگاهای سرکوبگر کشور شد. از این خوان گسترده چیزی نصیب فرهنگیان که نشد هیچ، صندوقهای بازنشستگان و ذخیره فرهنگیان را هم فعلا لولو برد حالا پیدا کردین پرتقال فروش را!!
امیدوارم که بااینهمه تلاش پیگیر وبی وقفه که بازنشستگان فرهنگی عزیز وارجمند بطور مستمر وروتین داشته اند  به حق قانونی خود برسند. اما برای رسیدن به آن حق بابد برای گرفتنش متحدتر شد و سراسری تر به میدان آمد.
زنده باد سوسیالیزم! زنده باد برابری زن ومرد در تمام شئونات اجتماعی فرهنگی وسیاسی!.
منبع: شماره ٤٩ نشریه سوسیالیسم امروز
١٩ مه ٢٠١٨

Related posts

روحانی یک مهره جنایتکار و دروغگو!

Sosialism Imroz

ترور و کشتار فعالین سیاسی از طرف جنایتکاران رژیم با هر بهانه ایی محکوم است . در حاشیه ترور٤ نفر در شهر سنندج رحمت فاتحی

Sosialism Imroz

‌‌‌‌‌ تسلیت به مردم زلزله زده جمهوری اسلامی وروحانی شرمتان باد!

Sosialism Imroz

Leave a Comment