Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

رانندگان کامیون برای یک زندگی بهتر میجنگند..!

عزیز آجیکند
روزهای گذشته کماکان خیابانها و جاده ها مکان اعتصاب رانندگان کامیون در ایران بود . رانندگان کامیون در یک حرکت نمادین و با یک فراخوان کوتاه و صد البته تاثیر گذار جاده ها و خیابانها و مکانهاو گوشه و کنار و جاجای ایران را عاید اعتصاب و اعتراض بر حق خود کردند.
یک فراخوان کوتاه از دل هزاران انسان زحمتکش و رنجدیده برخواست و در یک صحفه کاغد سفید جا خوش کرد و ایران را در نوردید . فراخوانی که سقف آسمان طبقاتی ایران را شکافت و همچون طوفان موج برداشت و برخواستهای جامه عمل پوشانید .
این فراخوان از همان ساعات اول سفر خود را شهر به شهر آغاز کرد و در دل استانهای کشور جا خوش کرد و دنبال واقعیت های زندگی خود رفت و در سفر خود شماری را نیز به خود ملحق کرد.
این حرکت و این اعتصاب از همان روز نخست جدی بود و گامهای خود را آگاهانه و مسئولانه برداشت .
بیش از ۵۰۰ هزار راننده در سطح کشور به در این حرکت شرکت دارنند ، اعتراض دارند و برای به کرسی نشاندن خواست خود میجنگند.
۳۵۳هزار و ۴۱۷دستگاه در توقف است . حرکت نمی کند و کابینش به سمت بالا است و آسمان پراز ظلم ایران را نشانه رفته است . از این میزان ۲۱۵هزار و ۱۰۷کامیون با بارگیر ثابت یعنی کامیون و ۱۳۸هزار و ۳۱۰دستگاه دیگر نیز در قلب جاده ها افق خواستهای خود را به انتظار نشسته است .
راننده ها همکاران دیگر را در سراسر ایران به پیوستن نبرد خود فرا می خوانند و سر آشتی با احدی را ندارد.
آنچه مهم است این است که باید این نبرد سرانجامی داشته باشد . اراده و توانائی رانندگان جسور شرکت کننده در اعتصاب این خواست را می طلبد . و همین امر به این حرکت و اعتصاب اهمیت ویژه ای داده است . با یک نگاه کلی می توانیم دریابیم که اعتصابیون با چنین اقدامی نشان میدهندکه به درجاتی می خواهند به پیش تازند و همزمان استعداد وتوانائی این را دارند که بتواند حرکات و اعتصابا ت خود را وارد فصل دیگری از تلاش خود کنند و تمام قشرهای دیگر جامعه را نیز با خود همراه و همصدا کنند.
آنها به میدان آمده اند و قدرت خود را به نمایش گذاشته اند و پس می توان گفت که می تواند سراسری تر شود و همه صدای های اعتراضی را در خود ادغام کند.جرقه این حرکت زده شده است و شاید به آسانی قصد خاموش شدن نداشته باشد .
و اما مهمترین و چشمگیرترین ویژگیهایی که این اعتصاب می تواند داشته باشد این است که در فاصله کمی این اعتصاب فراگیر شد و توان و قدرت خود را در اکثر شهرها و استانهای ایران به نمایش گذاشت.
گسترش این اعتصاب به شهرها و استانهای مختلف ایران و در کمترین زمان ممکن ، نشان از توان و ضرفیت بالای رهبران و پیشروانی دارد که توانسته اند این حرکت را در شکل سراسری سازماندهی و شکل دهند. تجربه چنین اعتصابات و اعتراضات در ایران نشان می دهد که رهبران و سازماندگان این حرکات توان و ضرفیت آنرا دارند که هرگاه روزنه ای برای بروز قدرت خود پیدا کنند ، می توانند به سرعت توانائی های خود را به نمایش بگذارند و آنرا گسترش و قدرتمندترش کنند.
از ویژگیهای دیگری که این اعتصاب می تواند داشته باشد و مورد توجه قرار گیرد قدرت و توان تأثیرگذاری چنین حرکتهای اعتراضی سراسری قشرهای ستمدیده و رانندگان زحمتکش از یک سو و ناتوانی رژیم جمهوری اسلامی در مهار کردن چنین حرکتهای اعتراضی می باشد.
و اما اعتصابیون و رانندگان زحمتکش در این حرکت خود نه تنها همه اقدامات نیروهای جمهوری اسلامی را به شکست کشانیدند بلکه یک بخش بزرگ از اقتصاد رژیم جمهوری اسلامی در صنعت حمل و نقل کالا را به حالت فلج در آوردند و شرایط و خواستهای بر حق خود را به رژیم جمهوری اسلامی تحمیل میکنند.
بدین ترتیب ما شاهد ناتوانی تمام دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی در رویارویی با چنین حرکت گسترده ای در سطح ایران هستیم، و هر بار نیز ما آنرا به شیوه ای در اعتراضات توده ای در گوشه و کنار ایران شاهد بودیم و صد البته جا دارد این پیروزی و این اتحاد و همبستگی را به همه هم طبقه هایمان در جا جای ایران تبریک بگوئیم و درود بفرستیم به تمام انسانهای زحمتکش و رانندگانی عزیزی که در این نبرد شرکت دارند و سر آشتی با دشمنان سفره خود ندارند.
بدون شک چنین اعتصاب و چنین اتحاد عمل و چنین پشتیبانیهای سراسری و پیوستن هر روزه به اعتصاب ، هر چه بیشتر جمهوری اسلامی را زمین گیرو محدود تر میکند و راه را برای یک نبرد پایانی هموار می سازد.
سازماندهی آگاهانه و هدفمند اعتصابات متحدانه کارگری و توده ای در شرایط کنونی به منظور رسیدن به مطالبات اقتصادی و سیاسی خود، و بیرون کشیدن حق خود از حلقوم ارتجاع جمهوری اسلامی و سرمایه داران ، گامی ضروریست و لازم است که مردم مبارز و همه کارگران و زحمتکشان و جوانان و زنان انقلابی در سطح توده گیرتری به حمایت چنین اعتصاباتی بشتابند و آنرا در همه زمینه ها یاری و همراهی کنند.
تاریخ جوامع بشری تا به امروز نشان از آن دارد که تنها اتحاد و همبستگی اقشار مختلف جامعه بوده است که توانسته است کمر حکومتهای دیکتاتور را به شکست بکشاند و به عمرشان پایانی بخشد . آنچه را ما در ایران شاهدش بودیم همان اعتصابات سراسری بود که توانست به عمر رژیم پهلوی پایانی دهد . پس می تواند بار دیگر این تاریخ رقم بخورد.

Related posts

چند خبر و گزارش کارگری و توده ای در هفته ای که گذشت تهیه و تنظیم : عــــزیز آجــیکند

Sosialism Imroz

فیلم “ماجرای نیمروز”فیلم تحریف تاریخ

Sosialism Imroz

لنين برای همیشە در قلبها خواهد زيست !

Sosialism Imroz

Leave a Comment