Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

کشته و مجروح شدن سه کولبر زحمتکش در پیرانشهر

کشته و مجروح شدن سه کولبر و مخفی کردن جسد کولبر با علف و خاشاک بیابان توسط نیروی انتظامی

شامگاه چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه ۹۷ مأموران نیروی انتظامی دو کولبر را به شدت زخمی کرده ویکی از آنها را به قتل رساندند. ساعت ١٠ شب چهارشنبە دستەای از کولبران کرد در مرز کیلەشین بە کمین نیروهای سپاه پاسداران افتادند کە در نتیجە تیر اندازی این نیروها دو کولبر زخمی شدند.
هویت این دو کولبر زخمی شدە کە اهل ارومیە می باشند ”ش . ج“ ٣٢ سالە و ”د . ی“ ٢٨ سالە اعلام شده کە از ناحیە سینە و پا بە شدت زخمی شدەاند.

این دو کولبر کُرد که از ناحیه پا و سینه دچار جراحت شده‌اند برای معالجه پزشکی به مراکز درمانی سوران منتقل و سپس “ش.ج” به دلیل شدت جراحات وارده به مراکز درمانی اربیل منتقل شد.

همچنین سحرگاه روز پنج‌شنبه ۱۷خرداد ماه، شماری از کاسبکاران کُرد در منطقه “میرگه چکو” در نزدیکی روستای “زیوکه و ماشکان” از توابع پیرانشهر در کمین نیروهای نظامی ایران افتادند که در پی شلیک مستقیم نظامیان حکومتی یک کاسبکار کُرد به نام “اسعد حسن‌زاده” فرزند خلیل اهل پیرانشهر در دم جان خود را از دست داده است.

بە گفتەی منابع محلی، نیروهای انتظامی پس از کشتن اسعد حسن زادە٬ پیكر بی جانش را با علف و خاشاک بیابان پوشاندە و رها کرده بودند که توسط مردم پیدا شدە و بە داخل شهر انتقال دادە شد.

 

Related posts

امروز دوشنبه ٢٠ آذر

Sosialism Imroz

گلگشتی در استقبال از اول ماه مه در اطراف سنندج

Sosialism Imroz

گزارشاتی از ادامه کشته شدن کولبران کورد

Sosialism Imroz

Leave a Comment