Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

دستور خامنه ای برای از سرگیری فعالیت هسته ای

 امروز دوشنبه ” چهاردهم خرداد ”  علی خامنه ای به سازمان انرژی اتمی ایران دستور داده سریعا آمادگی لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را در چارچوب توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی فراهم کند.

سو (SWU) واحد کار یک سانتریفوژ است که توانمندی آن را در جداسازی و میزان غنی سازی اورانیوم نشان می‌دهد.

توان دستگاه‌های نسل اول سانتریفوژ ایران یا آی آر-۱ در گزارش‌های مختلف حدود یک سو برآورد شده است. به این معنا که برای رسیدن به معادل ۱۰ هزار سو توان غنی‌سازی اورانیوم ، حدود ۱۰ هزار دستگاه آی آر-۱ لازم است.

خامنه ای که در بیست و نهمین سالگرد مرگ خمینی و در حضور مقام‌های ارشد این کشور صحبت می‌کرد گفت که  “ملت و دولت ایران تحمل نمی‌کند هم تحریم شود و هم «حبس هسته‌ای» باشد؛ سازمان انرژی هسته‌ای موظف است سریعا آمادگی لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را فعلا در چارچوب برجام فراهم کند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور دستور داده از فردا آغاز کند.”

علی خامنه ای همچنان گفت که  “از برخی حرف‌های بعضی از دولت‌های اروپایی اینجور بر می‌آید که توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشد و محدودیت‌ها را ادامه دهد. من به این دولت‌ها میگویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نمی‌شود.”

علی خامنه ای در بخش دیگر از تهدیداتش رو به کشورهای اروپایی گفتند “دشمن می‌داند اگر یکی بزند، ده‌تا می‌خورد.”

خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش به اعتراض ‌های کارگری روزهای اخیر در نقاط مختلف ایران اشاره کرد و گفت عوامل به گفته او دشمن، در چنین عرصه هایی وارد عمل می شوند تا اجتماعات آرام مردم را به آشوب‌های ضد حکومتی تبدیل کنند.

Related posts

احضار تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز

Sosialism Imroz

وضعیت جسمی علی نجاتی وخیم است

Sosialism Imroz

۱۰۰هزار معترض خیابانهای هامبورگ را به لرزه در آوردند…

Sosialism Imroz

Leave a Comment