Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

شورش در زندان مرکزی سنندج

زندانیان زندان مرکزی سنندج دست به شورش زدند تا مانع از انتقال زندانی سیاسی رامین حسین پناهی توسط گارد زندان شوند. در جریان این درگیری حداقل ۲۰زندانی مجروح شدند. رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کرد با خطر اعدام قریب‌الوقوع روبه‌روست.

طبق گزارشات رسیده از زندان مرکزی شهر سنندج شب شنبه ۲۵خرداد ۹۷ چندین مأمور به بند مراجعه و قصد انتقال زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را داشتند اما با مقاومت وی روبه‌رو شدند. در این هنگام دیگر زندانیان به حمایت از رامین حسین پناهی برخاستند و دست به شورش زدند.

در درگیری میان زندانیان و مأموران گارد زندان مرکزی سنندج، بیش از بیست نفر زخمی شدند

با بالا گرفتن مقاومت زندانیان، زندان درخواست نیروی کمکی میکند.

با ورود این نیروها درگیری تا صبح روز شنبه ادامه داشته و هم‌اکنون حالت فوق‌العاده در زندان مرکزی سنندج اعلام شده است.

خاطرنشان می‌شود دیوان عالی رژیم حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را تأیید کرده و آن را برای اجرا به استان کردستان فرستاده است.

عفو بین‌الملل: اعدام رامین حسین‌پناهی را کشتن فراقانونی نامید

عفو بین‌الملل در روز چهاردهم اردیبهشت۹۷در بیانیه‌یی، اطلاعیه دادگستری رژیم در استان کردستان درباره شرایط پیرامون دستگیری رامین حسین پناهی، را برای اعدام وی ناکافی خواند و گفت حکم اعدام زندانی سیاسی حسین‌پناهی، در صورت اجرا، مصداق کشتن فراقانونی است.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است حسین‌پناهی در دادگاهی ناعادلانه محاکمه شده و در دوران بازجویی تحت شکنجه بوده و در فرایند دادرسی او تخلفات جدی صورت گرفته است.

فراخوان کارشناس سازمان ملل برای توقف اعدام رامین حسین پناهی

یک کارشناس حقوق‌بشر سازمان ملل از رژیم ایران خواست اعدام قریب‌الوقوع زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را متوقف کند. خانم کالامارد گفت از این‌که مقامهای رژیم ایران به فراخوانهای قبلی او جهت لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی بی‌توجهی کردند ابراز تأسف کر و افزود:‌ تنها مرزی که بین مجازات مرگ و اعدام خودسرانه هست رعایت دقیق پروسدور قانونی مربوطه است که به‌نظر نمی‌رسد در مورد حسین پناهی رعایت شده باشد.

 

 

Related posts

یک زن جوان در شهرستان صحنە استان کرمانشاه (کرماشان) بە دلیل فقر پس از آنکە دو کودک خود را بە قتل رساند، خود نیز خودکشی کرد.

Sosialism Imroz

بازداشت جمعی از فعالین مدنی و کارگری مقابل زندان مرکزی سنندج

Sosialism Imroz

آغاز دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران در ایران همچنین فیلمی کوتاە از کامیونداران در کردستان

Sosialism Imroz

Leave a Comment