Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

درگیری و اعتراض به گرانی در چند شهر ایران

اعتراض کسبه بازار بزرگ تهران

بسیاری از بازاریان تهران امروز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار وگرانی نرخ ارز مغازه ها را بستند.
بر اساس گزارش‌ها از تهران ماموران امنیتی با گروهی از بازاریان معترض به افزایش بهای ارزهای خارجی، قیمت کالا و کمبود مشتری درگیر شدند.

گزارش‌های رسیده از بازار تهران حاکی از این است که به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب شده و تعدادی از معترضان نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش‌های رسیده به غیر از تهران در شهریار، کرج، قشم، بندرعباس و مشهد نیز معترضان به گرانی به خیابان آمده و مغازه‌داران اعتصاب کرده‌اند.

کسبه بازار با تجمع و راهپیمایی همکاران خود را به بستن مغازه‎هایشان تشویق می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس ابتدا پارچه‌فروشان و بازاریان راسته بازار بزرگ و چارسوق و سرای قیصریه اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌ها دست از کار کشیدند.

بنا بر گزارش‌ها، پلیس در بازار تهران حاضر شده و با بازاریان درگیر شده است.

پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور به تجمع اعتراضی مقابل مجلس شورای اسلامی یورش برد

کسبه بازار تهران صبح روز دوشنبه در اعتراض به گرانی‌های اخیر مغازه‌های خود را بستند و شماری از معترضان در میدان بهارستان دست به تجمع زدند؛ گزارش شده که مأموران امنیتی با حمله به تظاهرکنندگان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌اند. گزارش‌هایی نیز از شنیده شدن صدای تیر منتشر شده است.

 تجمع‌ها در اطراف میدان بهارستان و در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی، اطراف بازار تهران، خیابان لاله‌زار، خیابان سرچشمه و مناطق دیگر برگزار شده است.

خبرگزاری فارس دلیل تجمع روز دوشنبه بازاریان تهران را «اعتراض به رکود حاکم بر بازار، نوسان بی‌ضابطه نرخ ارز، کمبود مشتری و گرانی کالا» ذکر کرده است.

اعتراض‌های روز دوشنبه تهران یک روز پس از آن روی می‌دهد که دو مجتمع خرید «علاءالدین» و «چارسو» که عمدتا به خریدوفروش موبایل و کالاهای دیجیتال اختصاص دارد روز یکشنبه شاهد تجمع‌های اعتراضی بود و معترضان به نابسامانی در بازار ارز، در خیابان «جمهوری» دست به راه‌پیمایی زدند.

 

 

Related posts

دونالد ترامپ رهبران رژیم ایران را تهدید کرد …

Sosialism Imroz

جان همه‌ی بازداشت شدگان در خطر است

Sosialism Imroz

رامین حسین پناهی با دوختن لبهای خود اعتصاب غذا کرد

Sosialism Imroz

Leave a Comment