Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ادامه اعتراضات در شهرهای ایران در سومین روز متوالی

تجمعات اعتراضی در مجتمع‌های تجاری تهران که از روز یک‌شنبه، سوم تیر، آغاز شده، و روز دوشنبه بسته شدن بازار تهران را در پی داشت، روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت و بنابر برخی گزارش‌ها، این اعتراضات به بازارهای چند شهر دیگر ایران نیز «گسترش یافته است.»

اعتراض‌های محدوده بازار و خیابان‌های مجاور به «نوسانات نرخ ارز» است اما اعتراض‌ها به برخی مناطق جنوب تهران نیز گسترش یافته که در این تجمعات شعارهای سیاسی نیز شنیده می‌شود.

گزارش‌های دیگر نیز حاکی است که روز سه‌شنبه، یعنی در دومین روز از اعتصاب سراسری بازار تهران، بازار بین‌الحرمین تعطیل است و بازاریان شعار می‌دهند: «بازاری با غیرت، اتحاد اتحاد».

روز سه‌شنبه هم‌چنین خبر می‌رسد که در این روز اغلب بازارها تعطیل است و بازار آهنگران در کوچه معظم‌الدوله هم با فریادهای «ببندش، ببندش» به اعتصابات پیوسته است. از پاساژ جواهریان نیز گزارش‌هایی از پیوستن به اعتصاب مخابره می‌شود.

ویدئوهایی از بازار طلافروشان تبریز و بازار کرمانشاه نیز در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد که تاریخ قرار گرفتن آنها در این شبکه‌ها روز سه‌شنبه ۵ تیرماه است. در این ویدئوها تعطیلی این بازارها مشاهده و شعارهای اعتراضی بازاریان شنیده می‌شود.

Related posts

کارگران برای جبران کاهش درآمد بایدبیشتر کار کنند!

Sosialism Imroz

ادامه اعتراضات کارکنان بخش خصوصی مخابراتِ مشهد

Sosialism Imroz

نامه تنی چند از خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی خطاب به گلرخ ابراهیمی و سهیل عربی

Sosialism Imroz

Leave a Comment