Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

سومین روز اعتراضات علیه فقر و گرانی …تظاهرات اعتراضی به تهران کشیده میشود

در سومین روز  اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف کشور علیه فقر و گرانی، نیروهای گارد ویژه در برخی نقاط گاز اشک‌آور به سوی مردم پرتاب کردند و نیروهای لباس شخصی نیز با مردم درگیر شدند.

امروز پنج‌شنبه کسبه و گروهی از مردم در خیابان شاپور جدید اصفهان برای سومین روز متوالی به راهپیمایی و شعار دادن پرداختند و مأموران انتظامی و گارد ویژه برای متفرق کردن آنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

اوضاع در شهرهای اطراف اصفهان از جمله خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و نجف‌آباد نیز متشنج گزارش شده است. در نجف‌آباد گروهی از مردم با شعار «سوریه رو سیر کردند، جوونا رو پیر کردند» اعتراض خود را به وضعیت اقتصادی و گرانی موجود نشان دادند.

شهر کرج و حومه آن نیز روز پنج‌شنبه برای سومین روز متوالی دستخوش اعتراض و درگیری شد.

در گوهردشت نیز گروهی از ساکنان این شهر برای اعتراض به وضعیت معیشتی دشوار در کشور به خیابان آمدند و به تظاهرات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این شهر ادامه دادند.

امروز پنج‌شنبه ۱۱  مرداد ماه در شیراز جمعیت بیشتری نسبت به دو روز گذشته  به ویژه در خیابان‌های توحید، چهارراه‌ زند و خیابان لطفعلی‌خان زند در تظاهرات شرکت کرده بوند.

تجمع‌کنندگان ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه و به دنبال فراخوانی که از روزها قبل در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، از خیابان توحید که به‌عنوان یکی از بازارهای اصلی لوازم خانگی و موبایل در شیراز محسوب می‌شود، تجمع خود را آغاز کردند.

امروز پنج شنبه  گروه‌هایی از مردم معترض در ساری، اراک، اهواز و چند شهر دیگر دست به اعتراض زده اند.
تظاهرات علیه فقر و گرانی در حالی امروز نیز برای سومین روز متوالی در نقاط مختلف کشور ادامه پیدا کرد که  برگزاری تجمع اعتراضی در مشهد و شهرهای خراسان‌رضوی ممنوع شد.

ویدئوهای دریافتی نشان می‌دهد که عصر پنجشنبه ۱۱ مرداد تظاهرات اعتراضی در برخی از شهرهای ایران برای نخستین بار به تهران کشیده شد و معترضان به نابسامانی اقتصادی و سیاسی علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

تصاویر نشان می‌دهد که یکی از تظاهرات پایتخت در مسیر چهار راه ولیعصر به سمت میدان امام حسین انجام شده است.

بر اساس یکی از ویدئوها، تظاهرکنندگان که تعداد آنها به چند صد نفر می‌رسد در پیاده‌رو و خیابان ولیعصر در حال راهپیمایی هستند و یک سطل زباله نیز به آتش کشیده شده است.

معترضان در حالی که مشت‌های خود را گره کرده‌اند شعار می‌دهند: «توپ، تانک، فشفشه/ آخوند باید گم بشه».

در یکی دیگر از ویدئوها، معترضان شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دهند و یکی از آنها فریاد می‌زند که نیروهای بسیجی در حال حمله‌ور شدن به مردم هستند.

در دور تازه اعتراض‌های خیابانی در ایران که از اول هفته جاری آغاز شده است، تهران تا حدودی آرام بود ولی شهرهای اصفهان، شیراز و گوهردشت کرج شاهد اعتراض‌های گسترده بوده است.

Related posts

ادامه احضار کارگران و فعالین کارگری در آستانه اول ماه مه

Sosialism Imroz

دو هزارکارگر کورە پزخانەهای تبریز اعتصاب کردند

Sosialism Imroz

کشته و مجروح شدن سه کولبر زحمتکش در پیرانشهر

Sosialism Imroz

Leave a Comment