Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

افزایش شمار قربانیان وقوع سیل در شهرهای ایران + فیلم و تصویر

بار دیگر بارانهای بهاری در اکثر شهرهای ایران تبدیل به سیل شد و سیل، ویرانی و مصیبت را به‌بار آورد.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شدە، ۲۷استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی هستند، جان تعدادی از مردم در اثر این سیل از دست رفته و به بیش از ۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مازندران آسیب رسیده است.

بیشترین خسارات و ضایعات اما در استان گلستان به بار آمده که در جریان آن و با به زیر آب رفتن جاده‌ها، ارتباط دهها روستا قطع شده و دست‌کم ۹تن که اکثر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، طعمهٔ سیل شده‌اند و تعدادی نیز مفقودند و بسیاری از مردم در محاصرهٔ سیلاب در خانه‌هایشان محبوس شده‌اند و محروم از دریافت هر گونه کمکی به‌سر می‌برند و هنوز آمار دقیقی از تعداد قربانیان و میزان خسارات وارده در دست نیست.

وقوع سیل شدید در دروازه قرآن شیراز؛ آمار کشته‌ها به ۱۹ نفر افزایش یافت

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که بارش شدید باران در شیراز در روز دوشنبه پنجم فروردین باعث راه افتادن سیلابی سهمگین در این شهر شد که تاکنون کشته شدن دست‌کم ۱۹ نفر و مصدوم شدن ده‌ها نفر در این حادثه تأیید شده است.

وزیر بهداشت ایران شامگاه دوشنبه خبر داد که تعداد کشته‎شدگان سیل شیراز به ۱۹ نفر افزایش یافت.

در جریان این سیل دستکم ۷۴تن نیز به شدت زخمی شده اند. در پی وقوع سیل در استان خوزستان نیز دو کودک شش و سه ساله جان خود را از دست دادند. در استان های خراسان شمالی، مازندران و گلستان تا کنون، ۹ کشته تن بر اثر وقوع این سیل ویرانگر جان باخته اند. ۶۰ روستای گنبد کاووس نیز زیر آب رفته و ۲۳ هزار نفر آواره و بی خانمان شده اند. هنوز دومینوی سیل در کرمان، ایلام و خوزستان نیز ادامه دارد و پیشبینی می‌شود یک جمعیت ۱۰ میلیونی در گوشه و کنار کشور در ۷۲ ساعت آینده با سیل مواجه شوند. به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور، در استان گلستان ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی این شهر به زیر آب رفت و مازندران هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست. گفتنی است سیل در شهرهای سرپل ذهاب ، اندیمشک، بروجرد، مازندران، گمیشان،اهواز، قزوین، جوانرود، اروند کنار، خرم آباد، آق قلا، زابل، لرستان و بهمن شیر، همچنان ادامه دارد. این درحالی است که بسیاری از شهروندان تاکنون امداد رسانی نشده اند و مسئولان در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداده اند.

Related posts

آغاز عملیات نظامی ارتش عراق علیه کردها در کرکوک

Sosialism Imroz

اتحادیه های کارگری ده کشور انگلستان، آلمان، فرانسه، نروژ، دانمارک، هلند، سوئد، اسپانیا، کانادا و آمریکا در همبستگی با کارگران و مردم ایران

Sosialism Imroz

پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه «اینجا کارخانه است نه پادگان + فیلم

Sosialism Imroz

Leave a Comment