Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

با اتحاد و اعتصابات سراسری به دزدی و عارتگری و چنگ اندازی علیه طبقه کارگر پایان دهیم

با اتحاد و اعتصابات سراسری طومار چهل سال دزدی و غارتگری و چنگ‌اندازی به طبقه کارگر را در هم بکوبیم.
موج جدید اعتصاب سراسری و تجمع های اعتراضی کارگران راه آهن که از روز ٢٩ تیر ماه آغاز شد، علیرغم تهدید و فشار کارفرمایان و مدیران شرکت های راه آهن همچنان ادامه دارد.اعتصاب واعتراض در دیگر شهرها و مراکز کاری نیز ادامه دارد و رو به گسترش است. بازاریان هم دست به اعتراض و اعتصاب میزنند زنان و دانشجویان و دیگر قشرهای جامعه بشدت نسبت به وضع موجود معترض اند و در صحنه مبارزه اند. طرح استیضاح ربیعی در مجلس عملا به سناریویی برای به رخ کشیدن دزدی وغارتگری های هر روزه همه آنها از گرده کارگران و احاد مردم تبدیل شده است.

باید گفت اعتصابات هم اکنون در بیشتر شهرهای کشور ادامه دارد. کامیونداران ‌همچنان بر ادامه اعتراض و اعتصاب خود تا تحقق وضعتشون تاکید دارند. کارگران راه اهن و بازاریان و کامیونداران با اعتصاب و اعتراض یکپارچه خود میتوانند خواسته های بر حق خود را به مدیران و کارفرمایان و دولت که حامی انهاست تحمیل کنند، اما در این میان اقدام به سازماندهی اعتصابات سراسری و ایجاد شوراهای هماهنگی برای هدایت این اعتصابات تدوین وپیگیری مطالبات کارگران وخنثی کردن توطئه کارفرمایان و دولت ضد کارگری نه تنها نقطه عطف درخشانی در مبارزات کارگران به شمار می اید بلکه گام بعدی در پیشروی مبارزات همه جانبه مزدبگیران و ایجاد هماهنگی و همز مان کردن اعتصابات سراسری احاد کارگران در موسسات و همه رشته های مختلف تولیدی و مراکز مختلف صنعتی در
مسیر تکامل مبارزات کارگران ایران است.

اعتراضات و اعتصابات که روز بروز بیشتر و بیشتر میشود هر چند این تعرض به حکومت و پایه های نظام سرمایه داری از شکل خود بخودی بیرون آمده است و همه ما میدانیم این مبارزه رهبران و تشکلهای مناسب خود را از خود بیرون داده است، اما امروز بیش از هر زمان احتیاج به سازمان دهی و نقشه های روشن است. فعالین و رهبران این جنبش وسیع باید با نقشه عملی تر برای سراسری تر کردن این اعتراضات و اعتصابات بکوشند. همین حالا در بعضی از نقاط شوراهایی برای سازماندهی و هماهنگی درست شده اند باید در این جهت فعالانه تر کوشید و دست به کار شد چه در سطح سراسری و چه در سطح هر شهر در همه جا برای تشکیل چنین شوراهایی بکوشیم. تشکیل شوراهایی برای هدایت و سازماندهی اعتراضات و اعتصابات مبارزه ما را هدفمند تر میکند شعارهای ما را یک نواخت خواهد کرد و دست جریانات راست که میخواهند اهداف انقلابی مردم را به بیراهه بکشانند قطع یا کم خواهد کرد.

زنده باد اعتراضات و اعتصابات سراسری

زنده باد شوراهای سازماندهی و هدایت اعتراضات و اعتصابات در همه جا

بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و مدافع حقوق کودک عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری ٢١مرداد ٩٧

Related posts

چند خبرو گزارش کارگری در طول شبانه روز گذشته …!

Sosialism Imroz

پاسخ کارگران هفت تپه به «نامستند» اطلاعاتی 

Sosialism Imroz

ادامه اعتصاب بزرگ رانندگان کامیون در ۴۴شهر و ۱۷ استان – ۲مهر۹۷ + فیلم

Sosialism Imroz

Leave a Comment