Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

آغاز«اعتصاب کارگران» در اهواز و هفت‌تپه در اعتراض به

چند صد کارگر گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز و شرکت نیشکر هفت تپه روز شنبه، ۲۷ مرداد، دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به تحقق نیافتن مطالبات کارگران این دو واحد بزرگ انجام شد. آنها پیشتر هشدار داده بودند که برای تحقق خواسته‌های خود روز شنبه دست به اعتراض می‌زنند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، ‏کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز شنبه در مقابل دفتر مدیریت این مجموعه بزرگ صنعتی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، چهار ماه ‎دستمزد چهار هزار کارگران این مجموعه صنعتی پرداخت نشده است.آنها هفته پیش گفته بودند که دست‌کم سه ماه دستمزد معوقه‌شان باید پرداخت شود.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ماه‌های گذشته بارها در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد یا وضعیت کارخانه اعتصاب و راه پیمایی و تجمع کرده‌اند.

همچنین به گزارش سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، کارگران تمامی بخش‌های این واحد کشاورزی – صنعتی روز شنبه اعتصاب کردند.

آنها به پرداخت نشدن سه ماه دستمزد و همچنین تفکیک و تقسیم زمین‌های کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه از سوی کارفرمای خصوصی این واحد اعترض کردند.

شرکت نیشکر هفت تپه در اسفند سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و، به گفته کارگران معترض، این واحد با مشکلاتی از جمله دیرکرد در پرداخت دستمزد مواجه شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران همچنین خبر داد که کارگران نیشکر هفت تپه هنگامی که برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه خود به تامین اجتماعی مراجعه کرده اند متوجه می‌شوند که نام کارفرما در دفترچه‌های آنان به نام پیمانکار یعنی شرکت هور آذر ‎خوزستان درج شده و این موضوع کارگران را به شدت خشمگین کرده است.

بر اساس این گزارش، کارگران نیشکر هفت تپه این پیمانکار را نمی شناسند و درج نام آن به عنوان کارفرما، بدون اطلاع کارگران انجام شده است.

علاوه بر این، ‏اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داد که‎ کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه نیز روز شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن سنوات خود در مقابل درب اصلی شرکت تجمع کردند.در ماه‌های اخیر، گزارش‌های بسیاری درباره اعتراض های صنفی کارگران، از جمله اعتصاب، انتشار یافته است.بیشترین اعتراض کارگران به پرداخت نشدن دستمزدشان بوده است.

Related posts

اعتراض نمایندگان اروپا به سرکوب حقوق بشر در ایران

Sosialism Imroz

اول ماه مه در کردستان در سالهای اخیر … تصویر ها خود سخن می گویند …

Sosialism Imroz

بیانیه ١١ سندیکای کشورهای اروپایی در رابطه با رضا شهابی

Sosialism Imroz

Leave a Comment