Simroz.org
ستون آزاد

سخنی کــوتاه با شــمابــازدیدکنندگان گــرامی سایت ســوسیالیسم امـــروز ..!

بازدید کنندگان گرامی ، رفقای کمونیست ، همسنگران و همرزمان عزیز ،گرمترین درودها و سلامهای انقلابی ما نثار یکایک شما عــــزیزان ..
فردا دوشنبه ٢٨ ماه مرداد برابر با ١٩ ماه اوت سال ٢٠١٨ سالروز تشکیل حزب سوسیالیست انقلابی ایران است . فردا یکسال از آنروز میگذرد که بعداز یک دوره طولانی و فشرده از کارو فعالیت و جلسات و گفتمان سیاسی حول تشکیل یک حزب سوسیالیست و انقلابی و با طی کردن و پشت سرگذاشتن موانعها و دشواریهای سرراه ،در یک نشست صمیمانه و فضای سالم و رفیقانه حزب سوسیالیست انقلابی ایران آغاز بکار کرد و موجودیت خود را اعلام کرد.
و اما در طول این یک سال و چهار دهه ی اخیرکه ما مبارزین کمونیست علیه جمهوری اسلامی مبارزه میکنیم ، خاورمیانه و جهان دگرگونی های بسیاری را بخود دیده است.
در ایران و بر متن شکست قیام عظیم مردم در سال ٥٧ یک حکومت ضد بشری چون رژیم جمهوری اسلامی متولد شد و متاسفانه توانست چهل سال به حیات مملو از جرم و جنایت و استثمار بیرحمانه نیروی کار طبقه کارگر، و کشتار کمونیست ها و آزادیخواهان ادامه دهد. اما در طول این مدت مقاومت طبقه کارگر و مردم آزادیخواه در مقابل این رژیم هار و ضد کارگر همچنان ادامه داشت و کماکان نیز بدون وقفه ادامه دارد. جنبش های اجتماعی از جمله، جنبش کارگری علی رغم هزینه های سنگین مبارزه و مقاومت همچنان به حیات پویای خود ادامه می دهند. جنبشی که حزب سوسیالیست انقلابی ایران برای هدایت و همراهی با آن و بعنوان ابزار تحقق شعار محوری خود که همانا برقراری سوسیالیسم است ، تشکیل شد.
در طول سالهای گذشته چندین تحول مهم در جامعه رخ داده اند . همگان در جبهه بورژوازی و سرمایداران و همچنین افرادی در نقش کمونیستهای فرصت طلب و غیر انقلابی ، مرگ کمونیست مارکس را فریاد میزدند . فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در قالب سرمایداری دولتی و سنبل آن دیوار برلین ، نمونه های بارز تحولاتی هستند که در سه دهه گذشته روی داده اند .
بدنبال این رویداد تئوریسین های سیاه و سفید بورژوازی شیپور گوش خراش پایان تاریخ را به صدا درآورند، اما طولی نکشید که بی پایه گی این تئوری آشکار شد، و بازگشت به مارکس تا آنجا پیش رفت که، علاوه بر انتشار مجدد آثار این رهبر بزرگ جنبش کارگری و کمونیستی جهان در سطح وسیع، آثار او توسط یونسکو در فهرست حافظه بشریت به ثبت رسید و پیکر زیبای وی که لرزش به جامعه سرمایه داری می اندازد در قلب کشور آلمان و در محل تولد مارکس سینه آسمان را شکافت و بار دیگر نسل دیگر از کمونیستهای انقلابی متولد شدند .
در سالهای اخیر و بعداز همه این اتفاقات مهم ، جامعه سرمایه داری بحران عمیقی پیدا کرد و بحران مالی بانک ها به جلوه و مجرای فوران بیرونی بحران اقتصادی سرمایه داری تبدیل شد. بحرانی که نه تنها زندگی میلیونها کارگر را به تباهی کشاند، بلکه دور دیگری از مبارزه و مقاومت طبقه کارگر در کشورهای صنعتی و در حال توسعه و فقیر را به دنبال داشت. روندی که ما شاهد رشد و اوج گیری آن هستیم و هر روز در تمام پایتخت های بزرگ سرمایداری شاهد به لرزه در آوردن سرمایداران از طرف کارگران هستیم . و این یعنی تولد دوباره نسل نوینی از کمونیستهای انقلابی که میخواهند دوباره مارکس را بخوانند و آموزه هایش را در نبرد طبقاطی خود علیه سرمایداران به کار گیرند .
حزب سوسیالیست انقلابی ایران در چنین شرایط و اوضاع و احوالی و با پیش بینی تداوم و تعمیق بحران سرمایه داری در ایران و جهان، و پس از یکدوره کار فشرده بحث و جدل فکری، تدارک سیاسی و تشکیلاتی و برگزاری سمینارهای متعدد و جلسات مختلف و آماده کردن اسناد پایه ای آن، بر متن اوضاع سیاسی ایران و حضور قدرتمند یک جنبش توده ای در ایران و به میدان آمدن یک نسل جدید در میان جوانان انقلابی که آرزوی مرگ جمهوری اسلامی را در سر داشتند و برای نابودی آن به میدان آمده بودند ، تشکیل شد .
اینک بعداز یک سال از آن تاریخ ، تشکیل حزب سوسیالیست انقلابی بعنوان تداوم مبارزه کارگران و کمونیست ها با افق و چشم اندازی سوسیالیستی، پاسخ انقلابی و شایسته به نیازهایی بود که ما در جنبش کمونیستی آنرا احساس و لمس میکردیم .

 در این روز و در نخستین سالگرد حزب سوسیالیست انقلابی ایران درود میفرستیم به همگی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم و دست خانواده های مقاومشان را به گرمی میفشاریم . درود میفرستیم به زندانیان سیاسی و خانواده هایشان و مقاومتشان در برابر جلادان جمهوری اسلامی ایران را تحسین میکنیم .
جا دارد سالروز تشکیل حزب سوسیالیست انقلابی را به همه کارگران و زحمتکشان و مبارزان صفوف این حزب در بخش های مختلف تشکیلاتی و به همه دوستان و فعالین آن صمیمانه شادباش گوئیم ….

پیروز باشید 

زنده باد سوسیالیسم 

Related posts

سوسیالیزم تنها راه نجات بشر ، در این راه با ما باشید!

Sosialism Imroz

فریاد به “پایانت سلام کن” مردم و نام گذاری های بدقواره ی سالانه ی خامنه ای!

Sosialism Imroz

اینجا ایران است به وقت ١٦ آذر “روز دانشجو”

Sosialism Imroz

Leave a Comment