Simroz.org
مقالات

اعتصاب ٢١ شهریور و دروغگوی بیشرمانه مدیای بورژوازی… ابراهیم باتمانی

همه اطلاع دارند که روز چهارشنبه مورخه ٢١ شهریور  ١٣٩٧ اعتصاب  بزرگ و سراسری در کردستان با موفقیت برگذارشد. پیام بزرگ نه به اعدام و جنایت و تروریسم جمهوری اسلامی و تنفر اجتماعی از رژیم با این اعتصاب بزرگ به گوش همه و به ویژه یکبار دیگر به گوش رژیم جنایتکار اسلامی رسید. این حرکت بزرگ و قابل ستایش به جمهوری اسلامی نشان داد که اعدام کردن  و حمله تروریستی کردن و موشک باران اپوزسیون و دستگیر کردن رهبران اجتماعی و مدنی و کارگری برایش هزینه خواهد داشت.

عامل موفقیت اصلی این حرکت بزرگ نیز،همچنانکه همه، از جمهوری اسلامی تا بی بی سی و سران حاکم هیئت حاکمه امریکا نیز میدانند، در گام نخست فراخوان و تلاش ما نیروهای چپ و کمونیست و نقش شخصیتهای سابقه دار و خوشنام کمونیست آن جامعه و نقش جنبش انقلابی کارگران و آزادیخواهان درون “جنبش کردستان” بود. و طبعا ما منکر نیستیم که احزاب و نیروهای جنبش ناسیونالیستی و قوم پرستان کورد نیز، که همواره با روند مبارزه آزادیخواهانه در ایران و کردستان بیگانه بوده اند و ساکت مانده اند و اساسا با ساز امریکا و عربستان و دولتهای خارجی و یا جناحی از خود جمهوری اسلامی رقصیده اند، اما در این مقطع که خود مورد یورش مستقیم جنایتکارانه رژیم قرار گرفته بودند، در اعتصاب سهیم بودند و نقش ایفا کردن و در جهت منفعت خود به پای تبلیغات آن نیز رفتند.

اما نکته اصلی تر و شرم آور در برخورد به این اتفاق بزرگ اینجا است که نیروهای دست راستی و ناسیونالیستی کردستان، و به ویژه دشمنان جهانی وهمیشگی جنبش کارگری و آزادیخواهی در جامعه کردستان و ایران، یعنی صف دولتهای امپریالیستی و صف ژورنالیستهای مسموم و فاقد وجدان آنها مانند”بی بی سی”، “صدای امریکا”، ” صدای فرانسه”، “دویچله آلمان”، “اسرائیل” و دیگر رسانه های بورژوائی ضد کمونیست در اوج وقاحت و بیشرمی کل این اعتصاب را به حساب چند جریان ناسیونالیستی-اسلامی در کردستان مانند حزب دمکرات کردستان، جریان رسوایی مانند سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی، و یا سازمان اسلامی وحاشیه ای تر خبات، نوشته اند. حتی یک کلمه هم در باره نقش و فراخوان چندین جریان چپ، و پیام و نقش دها شخصیت کمونیست، و نقش و فراخوان دها فعال کارگری و اجتماعی دیگردر خود جامعه هیچ اشاره ای نکرده اند. دقیقا مانند خود جمهوری اسلامی و “صدا و سیما” اعمال سانسور علیه ما آزادیخواهان و سوسیالیستها را به معنای دقیق کلمه به نمایش گذاشتند!

تا این درجه از بیشرمی وحماقت و دروغ پراکنی و ضدیت با حقیقت این مدیا و دولتهایشان ، اگر چه تازگی ندارد، اما برای جامعه هشدار دهنده و آموزنده است! مردم باید اینها را خوب بشناسند که تا چه اندازه دروغگو و ضد حقیقت و ضد منفعت وآزادی واقعی جامعه عمل میکنند. اینها دقیقا باهمین شگردها و دروغ بافیها علیه چپ و آزادیخواهی و منفعت کارگران و زحمتکشان توانستند این رژیم آدمکش و خمینی جلاد کپک زده را نیز ٣٩ سال پیش به جامعه ایران تحمیلش کنند. و امروز هم برای حراست از کلیت نظام سرمایه داری حاکم و ارکانهای که جمهوری اسلامی برآن استواراست در تلاشند و نمیخواهند نیروها و جنبشهای که خواهان نابودی کلیت این سیستم هستند عروج کنند!

این نیروها و مدیای بورژوازی، چه در اپوزسیون و چه در حاکمیت، که از یک جنس اند، از خود جمهوری اسلامی نیز بیشتر ترس و هراس دارند از اسم بردن و مطرح کردن کمونیستها. غافل از اینکه اکثریت بشریت متمدن و آزادیخواه امروزی قربانی دست آنها هستند، و از حاکمیت آنها و مناسبات و جهان مملو از جنگ و ترور و استثمار و دزدی و فساد و آدمکش سرمایه داری مورد حمایت تک تک این نیروها و دولتها و رسانهای نوکر منزجرند!
ننگ بر رسانه های دروغگو و حامیان نان به نرخ روزخورسرمایه داری!،
زنده باد اعتصاب عمومی ٢١ شهریور!، مرگ بر جمهوری اسلامی!،
زنده باد سوسیالیسم!
منبع: شماره ٦٦ نشریه سوسیالیسم امروز
www.simroz.org
٢٤ شهریور ١٣٩٧
١٥ سپتامبر ٢٠١٨

Related posts

جنایت عظیم ٣٠ خرداد سال ٦٠ فراموش شدنی نیست!

Sosialism Imroz

نگاهی به چند رویداد مهم هفته

Sosialism Imroz

از دستمزد پنج میلیون کمتر نباید رضایت داد!

Sosialism Imroz

Leave a Comment