Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اول مهرماه، آمار تلخ و آیندەای ترسناک!

امروز میلیون ها دانش آموز به مدرسه رفتند؛ اما جا دارد یادی کنیم ازآمار بیشتر از ٥٠ درصدی دختران بازمانده از تحصیل! ازدواج کرده، از  کودکان بازمانده، بی شناسنامه ها، فقرا، خصوصا بچه های افغان، کودکان کار و مرزنشین ها.

از مدارس بدون سیستم گرمایشی، بخاری سوخته، پوست مچاله شده کودکان و معلم جانباخته، مدارس بدون سقف، بدون میز، بدون برق و کپر نشینان کهگیلویه و بویراحمد و تمام نقاطی از ایران که در حاشیە شهرها قرار دارند و همیشه انکار شده اند.

اول مهر و تجربیات تلخ و آمار تلخ تر و آینده ترسناک!

“می‌گویند آمارهای چندان دقیقی وجود ندارد اما هنوز هستند دخترانی که به دلیل نبود فضای آموزشی و امکانات برای تردد میان روستاها و برخی سنت‌های ناصواب در مناطق محروم از تحصیل بازمی‌مانند. میلیون‌ها دانش‌آموز در حالی راهی مدرسه‌ها ‌شدند که همچنان عده‌ای از این قافله جامانده‌اند، دخترانی که در میان آمار کم‌سوادان کشور به فراموشی سپرده‌شده‌اند و برای فراموش‌شدنشان دلایل زیادی می‌توان پیدا کرد.

ارائه نکردن آمار دقیق در این زمینه، قرارگیری موضوع جذب دختران بازمانده از تحصیل در اولویت کاری آموزش‌وپرورش، سخنان اخیر مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش، آمارهای سازمان‌های جهانی، خودداری مسئولان آموزش‌وپرورش در ارائه آمار دختران بازمانده از تحصیل و… خبر از وجود چالشی در این زمینه می‌دهد.

اخیراً نیز طبق آماری که کمتر به گوش مردم رسیده است، در استان های محروم و کم برخوردار، از بین هر چهار دختر تنها یک دختر موفق به رسیدن به دیپلم می‌شود. وضعیت در این زمینه به‌گونه‌ای است که دختران در برخی مناطق کشور به خاطر نداشتن مدرسه راهنمایی و ممنوعیت رفتن به نقاط دیگر برای تحصیل گریه می‌کنند.

 

Related posts

اعتصاب غذای کودک مجرم محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه

Sosialism Imroz

کارگران متروی اهواز یک سال و نیم حقوق نگرفتند

Sosialism Imroz

اعتصابات و اعتراضات کارگری ….اعتصاب ادامه دارد

Sosialism Imroz

Leave a Comment