Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

تداوم اعتصاب سراسری رانندگان کامیون، سرکوب و پرونده سازی علیه آنان توسط رژیم اسلامی “اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران “

درحالی که دور سوم اعتصاب سراسری رانندگان کامیون وارد سیزدهمین روز خود شده است، رژیم اسلامی همچنان تنها راه  پاسخ گویی  به خواست اعتصاب کنندگان را دستگیری، سرکوب، پرونده سازی علیه آنان و تهدید رانندگان به مجازات سنگین می بیند. بنا به گزارشها تا کنون حدود 180 نفر از رانندگان در شهرهای مختلف به دلیل شرکت در اعتصاب دستگیر شده اند و سران رژیم با هدف در هم شکستن اعتصاب، رانندگان را حتی  به مجازات اعدام تهدید می کنند. چندی پیش دادستان کل تهران بی شرمانه اقدام رانندگان اعتصابی را نمونه ” قطاع الطریق” (راه زنی) دانست و خواستار مجازات آنان با این اتهام شد. سپس صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و محسنی اژه ای سخنگوی این قوه در اشاره به رانندگان اعتصابی، آنان را متهم کردند که با سلاح گرم سایر رانندگان را هدف قرار می دهند. لاریجانی اعلام کرد:” کسی که به سمت خود رویی شلیک می کند، تحمل نمی شود”. همه اینها در حالی است که نیروهای امنیتی رژِیم در تلاش برای در هم شکستن این اعتصاب  تلاش کرده اند که ضمن دستگیری تعداد هر چه بیشتری ازاعتصاب کنندگان، عده ای از رانندگان را با  تطمیع و سایرین را با تهدید و زوربه اعتصاب شکنی مجبورکنند.

دور سوم اعتصاب رانندگان کامیون زمانی آغاز شد که دولت به هیچ یک از وعده های خود در بر آوردن خواسته های آنان در دور دوم اعتصاب در خرداد ماه سال جاری عمل نکرد؛ تنها استثنا  افزایش 20 درصدی کرایه ها بود که آنهم بنا به گفته رانندگان نسیب شرکت های باربری شد ه است.

رانندگان کامیون به رغم کار سخت و طاقت فرسا از تامین حداقل زندگی برای خود و خانوادهایشان ناتوانند. و این در شرایطی است که قیمت ها و هزینه زندگی، روزانه و بطور سرسام آور در حال افزایش است، به گونه ای که اگر تمام خواسته های رانندگان نیز براورده شود آنان همچنان در شرایط سخت بسر خواهند برد.

از جمله خواسته های رانندگان کامیون عبارت است از افزایش 70 درصدی کرایه ها، کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی، حذف دلال ها و واسطه ها از پایانه ها و باربری ها، کاهش سهم بیمه رانندگان، پذیرش سخت و زیان آور بودن شغل شان و بازنشستگی پیش از موعد.

ما از اعتصاب رانندگان کامیون و خواسته های آنان پشتیبانی می کنیم و درهمان حال، دستگیری، سرکوب و پرونده سازی علیه آنان توسط عوامل سرکوب گر رژیم  و مقامات مرتجع قوه قضاییه را به شدت محکوم می کنیم .

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۴ اکتبر ۲۰۱۸

info@workers-iran.org;

www.workers-iran.org;

www.etehadbinalmelali.com

Related posts

مرگ یک کارگر معدن بافق…

Sosialism Imroz

چند خبرو گزارش کارگری در هفته ای که گذشت تــهیه و تنظیم : عــــزیز آجیـکند

Sosialism Imroz

شکستن ترفند های سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی در بیست و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

Leave a Comment