Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب بازاریان در برخی از شهرهای ایران در ح،ایت از اعتصاب رانندگان کامیون

روز دوشنبه 16 مهر ماه، به دنبال انتشار فراخوانی از سوی فعالان مدنی شهر سنندج و سایر شهر های ایران در شبکه اینترنتی “کارگر نیوز” و دیگر شبکه های اجتماعی جهت حمایت از اعتصاب کامیونداران در سراسر ایران، بخش وسیعی از شهرهای استان کردستان و چندین شهر دیگر ایران تعطیل شدند.

 در این فراخوان از مردم سنندج و دیگر شهرها دعوت شده بود که در اعتراض به گرانی و بی‌عدالتی اجتماعی و همچنین جهت پشتیبانی از رانندگان اعتصابی کامیون، مغازه ها و مراکز کار ار ببندند. گزارشات مزبور می افزایند که بخشی از نانواخانه های سنندج، و کسبه شهرهای تهران، گلستان، مشهد، اصفهان، مغان، چابهار، رفسنجان، پیرانشهر، بندر گناوه، سردشت، کرمانشاه، پاوه، بوکان، بانه، مریوان و برازجان، میاندوآب، سقز و.. و بخش های وسیعی از بازاریان و کسبه و کارگران در کارگاههای مختلف در مقیاس وسیعی به این فراخوان پاسخ مثبت داده اند. 

تداوم اعتصاب کامیون داران و رانندگان کامیون

همچنین روز دوشنبه 16 مهر ماه، اعتصاب رانندگان کامیون ایران در دور جدید خود وارد هفدهمین روز متوالی خود شد.

اعتصاب کامیون داران و رانندگان کامیون در بسیاری از شهرهای ایران از جمله “دزفول، ساوه، بندر امام‌خمینی، بندر ماهشهر، زاهدان، تهران، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، کرمانشاه، هرسین، دالاهو و الیگودرز” ادامه دارد. گزارشات حاکی از بازداشت ۱۰ تن دیگر از معترضان می باشد. با احتساب آمار بازداشتهای قبلی شمار بازداشت‌شدگان در جریان این اعتصاب، به دستکم ۲۵۴ تن رسیده است. گفتنی است پیش از این “محمدجعفر منتظری” دادستان کل کشور بازداشت‌شدگان را به اتهام “اخلال در نظم عمومی” تهدید به صدور احکام سنگین کرده بود.

Related posts

جنایات سپاە پاسداران در کردستان .

Sosialism Imroz

تصادف تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج «دست کم ۳۰ کشته» برجای گذاشت

Sosialism Imroz

بازداشت جمعی از فعالین مدنی و کارگری مقابل زندان مرکزی سنندج

Sosialism Imroz

Leave a Comment