Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

پیام من ادامه مبارزه و پیگیری و استمرار آن میباشد (گفتگوی همکار نشریه سوسیالیسم امروز با چند معلم در تهران در باره اعتصاب اخیر معلمان)

سوال: ضرورت این اعتصاب چه بود؟

پاسخ: این اعتصاب  برای گرفتن حق خودمان بود، برای حفظ جایگاه شغلی و اجتماعی و برای براورده شدن اهداف  معلمین  که عموما صنفی است می باشد. این اجتماع “غیر قانونی “نبوده و بیشتر جهت طرح دوباره خواست صنفی این قشر می باشد که باتوجه به وضعیت اقتصادی و گرانی سرسامن اور در ایران و پا ئین بودن  حقوق معلمان این اعتصاب ضروری بود صوورت بگیرد و به همین خاطر نیزشکل گرفت .

سوال: خواست شما صرفا اقتصادی و برای معلمان بود؟

پاسخ: نه تنها این نبود، خواست آزاد کردن جند همکارمان در زندان، و دفاع از اموزش پروش ایمنی تر و همچنین سیستم آموزشی که هیچ دانش اموزی بخاطر بی پولی در آن محروم نباشد. اما چنانچه حقوق ناکافی باشد هم به ضرر معلم و هم به ضرر دانش اموز می باشد زیرا معلم به جای پژوهش و تحقیق و مطالعه مجبور به تلاش برای افزایش درامد از منابع دیگر می باشد که به طور خودبخود کاهش کیفیت اموزش را درپی دارد. با توجه به اینکه بنیه و پایه هر جانعه ای اموزش و پرورش یک کشور است  پایین امدن کیفیت اموزشی با عقب ماندن جامعه از پیشرفت  همراه خواهد شد. بنابراین حفظ  شان معلم و تامین معیشت معلمان مستقیم و غیر مستقیم بر کل کشوز تاسی گزار است. مورد دیگر تبعیض جنسیتی بین معلمان مرد و زن می باشد برای نمونه به معلمان ریاضی مرد بیشتر از معلمان زن  پول می دهند چون سرپرست خانواده می باشند و این یک دیدگاه اجتماعی و سیستم غالب است و البته بسیار نادرست است.

سوال: فکر میکنید میتوان در چهارچوب این نظام به خواسته های معلمان دست پیدا کرد؟

پاسخ: در رابطه با به نتیجه رسیدن یا نرسیدن این مطالبات قطعا  جمهوری اسلامی خود مانع جدی سر راه این خواسته ها است. به علاو با شکاف انداختن بین معلمین و برخی ترفند دیگر میخواهند کار خودشان را بکنند و فقط ما را یکجوری با حداقلهای ناچیزی راضی و یابا روش ایجاد ترس و سرکوب همینطوری ساکت نگاهدارند. به عنوان مث این دفعه آمدن در کنار بازداشت چند همکارمان با پرداخت  بیست هزارتومان ناچیز سختی کاری را که قطع کرده بودند سعی در خفه و مسکوت نمودن  این مطالبات خواهد نمودند. شکی نیدت رژێم مطالبات ما را کامل نمی دهد و نیاز به پیگیری مداوم و اگاهی و استقانت بیشتر معلمان و دانش آموزان دارد.

سوال: شما چه پیامی به معلمان و دیگر شهروندان دارید؟

پاسخ: پیام من به عنوان یک معلم که بیش از بیست و هفت سال در مناطق محروم استان تهران و حاشیه تهران خدمت کرده ام ادامه مبارزه و پیگیری و استمرار آن میباشد. به امید پیروزی و تحقق خواست های به حق معلمان زحمتکش ، باتشکر!
منبع: شماره ٧٣ نشریه سوسیالیسم امروز
١٢ آبان ١٣٩٧
٣ نوامبر ٢٠١٨

Related posts

اعتراض دیده بان حقوق بشر به تبعیض جنسیتی در ایران

Sosialism Imroz

زمزمه اعتصاب بزرگ و گسترده در میان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

گرامی باد ٨ مارس روز جهانی زن

Sosialism Imroz

Leave a Comment