Simroz.org
اطلاعيه‌ها

اقدام تروریستی دولت امریکا علیه رهبران پکک محکوم است

اخیرا در جریان سفر یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به اسم “متیو پالمر”به ترکیه، دولت امریکا از “تعیین جایزه” برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری سه نفر از رهبران  پ‌ک‌ک گردد، خبر داد. در این معامله کثیف با دولت اسلامی و فاشیست ترکیه ۱۲ میلیون دلار برای ارائه‌دهندگان اطلاعاتی که منجر به شناسائی محل یا دستگیری “مراد کاراییلان”،”جمیل باییک”،”دوران کالکان”،که به ترتیب برای هر کدام ۵، ۴ و ۳ میلیون دلار تعیین شده است، اعلام شده است.

اقدام کنونی هیئت حاکمه امریکا، هر چند در شرایط ویژه دوره رقابت با روسیه و دادن امتیازات بیشتر به ترکیه بر بستر تحولات جدید در منطقه صورت گرفته است، اما در اساس ادامه سیاست پایه امریکا در برخورد ریاکارانه و دو دوزه بازی آن دولت در قبال پدیده “تروریسم” و دولتهای ارتجاعی تروریسم پرور ایران و عراق و ترکیه و عربستان و غیره ، ادامه سیاست آدم ربائی اوجلان، و ادامه سیاست استفاده صرف “از کردها” به عنوان ابزار و “جنگجو” و در هر جای که به نفعش باشد تبدیل کردنشان به بخشی از ارتش خود در جنگ علیه رقیبان و در راستای سیاستهای ارتجاعی خود. و در عین حال هئیت حاکمه امریکا همواره جز اولین دولتهای ارتجاعی و قلدر”دمکراسی طلب” در مخالفت حل مسئله کورد و یا دفاع از حق رفع ستم ملی در منطقه نیز بوده است و همیشه جانب دولتهای سرکوبگر مرکزی را گرفته است.

این رویداد یکبار دیگر نشان داد که امید بستن و آویزان شدن جنبش بورژوا-ملی واحزاب کورد به امریکا دقیقا در جهت شکست و ناکامی برای کارگران و زنان و شهروندان آزادیخواه کرد زبان و تامین منفعت حقیر نیروهای بورژوا ناسیونالیست کورد است. سیاست آزادیخوانه برای رهایی از این منجلاب و ستم و ترور و ارعاب، روی آوری به سیاست و مبارزه متحد سوسیالیستی، دوری از سیاستهای احزاب سنتی و ناسیونالیستی هم کاسه با آمریکا یا دیگر دولتهای منطقه، مبارزه همزمان با دولتهای سرکوبگر و کوتاه کردن دست موزیانه و مسموم هیئت حاکمه امریکا از منطقه و از سر سرنوشت مسئله کرد در منطقه، تنها راهی است که میتواند آینده حل انسانی و آزادیخواهان مسئله کرد را نیز به سر آنجام رساند.

کلیه نیروهای مترقی و مردم آزادیخواه، از جمله شهروندان کردزبان را، فرامیخوانیم با تمام قدرت علیه حضور و نقش مخرب دولت امریکا در کنار مبارزه متحد و آزادیخواهانه شهروندان علیه دولتهای ارتجاعی به مبارزه بر خیزند. ضروری است نیروهای که در سایه سیاستهای مسموم دولت امریکا و یا یکی از دولتهای سرکوبگر منطقه به بهانه دروغین “روابط دیپلماسی” فعالیت دارند، به عنوان عاملین شکست و ناکامی و سو استفاده کنندگان از مسئله “ستم ملی” و “مسئله کورد” به نفع طبقه سرمایه دار و جریان بورژوا-ناسیونالیستی خودشان در مناطق کرد نشین، بیش از پیش رسوا شوند.

اعلام میکنیم که: دوری عمیق سیاسی-فکری جریان و جنبش سوسیالیستی ما با سیاست و عملکرد پکک مانع اعلام انزجار عمیق حزب ما از این اقدام چندش آور و تروریستی امریکا علیه سه نفر از اعضای رهبری پکک نمیشود. حزب سوسیالیست انقلابی ایران قویا این اقدام را محکوم نموده و آنرا یک اقدام سازمانیافته تروریسم دولتی هیئت حاکمه امریکا میداند و باید رسوا گردد. ما همچنین از پ ی د نیز اکیدا میخواهیم بیش از این به حضورش در پروژه های که تحت رهبری و نقش مستقیم امریکا در کردستان سوریه جاری است خاتمه دهد.

دبیرخانه حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
١٩ آبان ١٣٩٧
١٠ نوامبر ٢٠١٨

Related posts

پیام تسلیت حزب سوسیالیست انقلابی به مناسبت جان باختن رفیق محمد یگانه

Sosialism Imroz

جهت اطلاع همه انقلابیون مبارز در ایران!

Sosialism Imroz

گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!

admin

Leave a Comment