Simroz.org
اطلاعيه‌ها

برای آزادی فوری بازداشت شدگان هفت تپه وحمایت از مطالبات آن متحد شویم!

برای آزادی فوری بازداشت شدگان هفت تپه وحمایت از مطالبات آن متحد شویم!

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، که امروز یکسنبه ٢٧ آبان وارد چهاردهمین روز اعتصاب و اعتراض خود شده بودند، خبر داد که اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگری این واحد، همراه با مسلم آرمند، یکی دیگر از نمایندگان کارگری، و یک خبرنگار زن نیر بازداشت و به اداره امنیت شهرستان شوش انتقال یافته‌اند. غلامرضا شریعتی، “استاندار خوزستان” نیز از بازداشت چهار نفر در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد،

اسماعیل بخشی در آخرین سخنرانی امروز و قبل از بازداشت خود، که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، با انتقاد از اعزام نیروهای یگان ویژه به منطقه به آنان گفته بود که چرا اسلحه خود را به سوی کارگران و مردمی که حقوق شما را نیز پرداخت میکند نشانه گرفته اید؟ او گفت:” ما زیباترین اعتصابی که تا اکنون امکان داشته، بدون خشونت و بدون آسیب زدن به چیزی انجام داده ایم. حتی اعتصاب ما انقدر زیبا و با شکوه بوده که مردم شوش، بازاریان، دانشجویان، معلمین هم به ما پیوستند.” جالب توجه است که همزمان با گسیل نیروی اوباش و سرکوب، امروز یکشنبه غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه ضد انسانی قضائیه شان، اعلام کرده که کارفرمای این شرکت “فرار کرده است”!. بدینترتیب مجرم اصلی”خصوصی” هفت تپه و شریک واقعی دولت که عامل این اوضاع است و پول چندین ماه کارگران را پرداخت نکرده ودزدیده است به این آسانی “فرار” میکند!، اما کارگران که به چنین مدیران و کارفرمایان و مافیاهای تحت حمایت جمهوری اسلامی اعتراض دارند و خواهان پس گرفتن حقوق و حق اولیه خود از آنها هستند به این شکل وحشیانه مورد یورش قرار میگیرند و نمایندگانشان را بازداست و سرکوب و روانه زندان مینمایند. جمهوری اسلامی یعنی این! این اساس منطق سرمایه داری و هر نوع دولت اسلامی و ملی سرمایه داری برای بقای حاکمیت ننگین خودشان است. وظیفه پایه ما کارگران و سوسیالیستها سرنگونی همین نظام ننگ بشریت است!

لازم به تاکید است که همراهی و همبستگی اخیر کارگران هفت تپه و گروه فولاد اهواز یکی از نقطه های درخشان این مبارزه است که ضرورت دارد این اتحاد کارگری و طبقاتی در میدان عمل و علیه جمهوری اسلامی و سرمایه داران در کل کشور و از جمله در مراکز کلیدی و صنعتی به واقعیت تبدیل گردد.همزمان با ادامه اعتصاب و اعتراض چهارده روزه کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش، کارگران گروه ملی فولاد اهواز نیزامروز وارد نهمین روز از اعتصاب و اعتراض خود در مقابل فرمانداری اهواز و استانداری و دادگستری خوزستان شد.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران با تمام قدرت از مبارزات کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز حمایت میکند! و بازداشت اسماعیل بخشی و مسلم آرمند و دیگر بازداشت شدگان توسط اوباش سرکوبگر جمهوری اسلامی را قویا محکوم می نماید. حزب، طبقه کارگر، صف آزادیخواهان ایران و رهبران سوسیالیست و پیشرو طبقه را به سازماندهی اعتراضات گسترده برای آزادی فوری بازداشت شدگان هفت تپه، به حمایت جدی از مطالبات آنها و کارگران گروه فولاد اهواز فرامیخواند!. همزمان لازم میدانیم هشدار بدهیم که کارگران تحت هیچ شرایطی و بنا به هیچ مصلحتی نباید در صفوف انقلابی و آزادیخواهانه خود اجازه طرح شعارهای ارتجاعی و یا حمل نمادهای مربوط به جمهوری ضد کارگری اسلامی یا هر جریان مرتجع دیگری را در صفوف خود بدهند! باید کارگران را متوجه تناقض آن شعارها با منافعشان نمود، این تیر زدن به پای صف طبقه کارگری است که از جانب دولت این شعارها و نمادهای ضد کارگری به این روز کشانده شده اند. دادن شعار مضحک و ارتجاعی” تکبیر و الله اکبر” گفتن، و یا حمل پرچم کثیف جمهوری اسلامی و رهبر جانی اش، ولو از جانب جمع کوچکی هم صورت بگیرد، آنچنان ارتجاعی، ننگ آور و ضد کارگری است، که میتواند به چهره روشن و انقلابی کارگران و رهبران آنها و به نفس مبارزات آزادیخواهی کارگری و پیشرویی و پیروزی آن آسیبهای جدی وارد نماید!. صف طبقه کارگر جای این نوع تحرکات ارتجاعی و ضد کارگری نباید باشد!

کارگران بازداشت شه هفت تبه فورا باید آزاد گردند!
زنده باد اتحاد طبقاتی کارگران!
زندا باد سوسیالیسم!
مرگ به حکومت اسلامی!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
٢٧ آبان ١٣٩٧
١٨ نوامبر ٢٠١٨

Related posts

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران در باره اعتصاب غذای رضا شهابی

Sosialism Imroz

پیــــش بســــوی سوسیـــــالیــــــسم حـــــــزب ســوسیــــــالیـــست انقــــلابی ایــــران بـــــرگــزار میــــکند: برگزاری سه سمینار بحث و گفتگو حول تحولات سیاسی جاری در ایران

Sosialism Imroz

بازداشت علی نجاتی را نیز قویا محکوم میکنیم!

Sosialism Imroz

Leave a Comment