Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

بی‌خبری از وضعیت اصغر فیروزی فعال کارگری ۷۰ ساله

بی‌خبری از وضعیت اصغر فیروزی فعال کارگری ۷۰ ساله

بیش از ده روز از بازداشت «اصغر فیروزی» فعال کارگری و فرهنگی در شهر مشهد گذشته و کماکان از محل و علت بازداشت او خبری در دست نیست.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام آقای اصغر فیروزی؛ از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سالهای متمادی هم در دوره پهلوی و هم در سال های دهه شصت، در حبس بوده است.
این فعال فرهنگی و کارگری را صبح روز دوشنبه، ۱۲ آذرماه، در محل سوله کتابی که متعلق به خود آقای فیروزی است(در حومه شهر مشهد)دستگیر کردند.
و در طول ده روز گذشته با خانواده خود تماس نداشته و مراجعه مکرر فرزندش به دستگاه های مربوطه نیز بی پاسخ مانده است.
الهام هومین فر که از دوستان آقای فیروزی است، می گوید:« تا جایی که من اطلاع دارم بعد از دهه شصت، شاید برای سوال و جواب احضار شده بود اما سابقه بازداشت نداشت چون هیچ فعالیت سیاسی یا کار غیر قانونی نمی کرد. او این اواخر سکته کرده و حتی بعد از این اتفاق درگیر فراموشی های کوتاه مدت شده بود.»

هومین‌فر همچنین با اشاره به سن بالا و وضعیت سلامت آقای فیروزی پیش از بازداشت،‌ از نگرانی نزدیکان و آشنایان و درخواست فوری آنها برای آزادی این فعال فرهنگی خبر داده است. در ۹ روز اخیر پس از بازداشت فیروزی،‌ او هیچ تماسی با خانواده یا دسترسی به وکیل نداشته و حتی از مکان نگهداری او اطلاعی در دست نیست.
این بازداشت غیرقانونی پس از بازداشت های این چند روزه فعالان کارگری در تهران و اهواز باعث ایجاد نگرانی در میان سایر فعالین کارگری شده است.

Related posts

اعلام حمایت کارگران در دماوند با کارگران اعتصابی هفت تپه

Sosialism Imroz

اخبار و گزارشات کارگری…!

Sosialism Imroz

یازدهمین شنبه ،یازدهمین تظاهرات…”جلیقه زردها” شنبۀ دیگری را در کارنامه جنبش خود ثبت میکنند.

Sosialism Imroz

Leave a Comment