Simroz.org
مقالات

فاجعه خودکشی تحت حاکمیت حکومت ضد انسانی جمهوری اسلامی

فاجعه خودکشی تحت حاکمیت حکومت ضد انسانی جمهوری اسلامی

آذر کیمیا

متاسفانه روزی نیست شاهد  در این کشور ویران شده نباشیم. خودکشی ناشی فشارهای اقتصادی، فرهنگی، حکومتی و بی آیندگی که این نظام برای اكثریت جوانان و شهروندان به ارمغان آورده است. در این هفته خبر مرگ سه جوان دیگر از جمله جوانی را به خاطر فقر و تمام شدن آخرین ” نان” باقی مانده بر سر سفره خانواده اش را شنیدیم، و دل هر انسانی را، بجز نا انسانهای که دستی در این حکومت دارند،به درد آورد. واقعا این چه نظام و دنیای ضد انسانی است که بر ما حاکم شده است و این چه مردمی است که تا این حد خفت و بدبختی را تحمل میکند؟!. پست ترین افراد حکومتی و فرزندانشان در میان پول باد آورده میلیاردی در داخل و خارج كشور میخوابند و با آن عیش و نوش میکنند، اما اکثر ما و فرزندانما در این مملکت بخاطر بیکاری و بی پولی و نبود لقمه نانی باید جان بدهیم.

اگر در باره دلایل خودکشی در ایران صحبت کنیم علتش افسردگی شدید، نا امیدی، فقر، بستن راهای رشد و تعالی آزادانه نسل جوان، و همچنین مشکلات خانوادگی که آنهم محصول مشکلات جاری در جامعه و اقدامات حکومتی است که بوی از انسانیت نبرده و نخواهد برد. مشکلات اقتصادی که در کشور داریم مهمترین عامل و منشا بیشتر عوامل دیگر نیزهست. اگر هر کس بتواند نیازهای زیستی روانی اجتماعی و معنو ی اش را در حد محدود و منطقی  تامین کند، و اگر این نیازها تامین شوند، رفتار شخص نرمال و زندگی قابل تحمل تر می شود و اگر تامین نشد یا باید نیازها را از راه غیر عادی و غیر اخلاقی، مثلا مانند دزدهای حاکم بر کشور تامین نمود، و یا این نیازمندیهای اولیه زندگی را سرکوب نمائم و یا منتظر جنون اعتیاد، بزهکاری و در نهایت خود کشی باشیم.

خود کشی در طی بیست سال اخیر هر روز بیشتر و بیشتر و متاسفانه عادی و عادی تر نیز شده است. خود کشی شامل بیماری های روانی هم می شود. افرادی که دچا ر افسردگی و ناراحتی هستند نمی توانند خود را با شرایط تطبیق بدهند و جان خود را می گیرند. فضای ایران فضای نا امیدی و اعمال ناعدالتی بسیاری است. تا این حکومت نفس بکشد نمیتوان هیچ راه حلی برای پایان دادن و یا کاهش این نوع پدیدهای غیر انسانی پیدا کرد. مرگ جمهوری اسلامی خود اولین درمان و راه حل است. باید کاری کنیم که هر کسی در حد منطقی احساس کامیابی کند و نه نا کامی. می گویند سن ازدواج بالا رفته است آنگاه که فرد نتواند مسکن، اشتغال و در آمدی مناسب داشته باشد  چگونه می تواند ازدواج کند در صورتی که با ازدواج مسئولیتش بیشتر می شود  ما برای هر کاری نیازمند روحیه هستیم و به نظر می‌رسد روحیه مانند شعله است هرگاه شعله ها مانند شعله کبریت و شمع ضعیف باشند با یک نسیم خاموش می شوند و شعله نیرومند مانند شعله منقل کبابی هاست که هر چه به آن می دمند نیرومند تر می شود. شعله ما قربانیان فقر و خودکشی و بیکاری و بی پولی و بی نانی تنها با خاموش کردن فتیله سمی جمهوری اسلامی و حاکمیت ظالمانه سرمایه داران شعله ورتر می گردد.

منبع: شماره ٨٠ نشریه سوسیالیسم امروز
١ دی ١٣٩٧
٢٢ دسامبر ٢٠١٨

Related posts

اطلاعیه ی کمیته ی تدارک کنفرانس مشترک نیروهای کارگری و کمونیست در داخل و خارج از کشور در مورد کمپین ” من وکالت می دهم “!

Sosialism Imroz

جایگاه مبارزه اقتصادی طبقه کارگر برای جنبش سوسیالیستی

Sosialism Imroz

اعتراضات کارگری و توده ای و حربه” عوامل خارجی” ابراهیم باتمانی

Sosialism Imroz

Leave a Comment