Simroz.org
دسته‌بندی نشده

برگزاری مراسم روز جهانی زن در شهرهای مختلف ایران

روز جمعه ۸ مارس برابر با ۱۷ اسفند ماه، مراسم گرامیداشت روز جهانی زن با حضور شماری از زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در شهرهای تهران، بانه، سقز، سنندج و کامیاران برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، مراسم روز جهانی زن در شهر تهران با حضور جمعی از فعالین کارگری، بازنشستگان، معلمان، نویسندگان و شعرا، هنرمندان، فعالین حقوق کودک، جمعی از خانواده های دادخواهی و فعالین حقوق زنان برگزار شد. همچنین مراسم ۸ مارس امسال به سپیده قلیان دختر شجاع اعتراضات هفت تپه تقدیم شد. پیام مراسم نیز با عنوان “دستمزدها را به بالای خط فقر ۷ میلیون ببرید” عنوان شد. در شیراز نیز جمعی از فرهنگیان زن با تجمع در یکی از پارک های این شهر با در دست داشتن دست نوشته هایی از جمله “آزادی زن، آزادی جامعه است” این روز را گرامی داشتند. در شهر بانه نیز این مراسم با اجرای سرود انترناسیونال سرود همبستگی بین‌المللی کارگران و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و برابری، برگزار گردید. در ادامه یکی از شرکت کنندگان طی سخنانی به تعیین وضعیت کنونی از زاویه افقی سوسیالیستی پرداخت. همچنین در سنندج مراسم روز جهانی زن با حضور پرشور زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب، را برگزار گردید. در شهر سقز نیز جمع کثیری از زنان، با پخش شرینی در مسیر های از جمله خیابان امام، خیابان آزادی؛ میدان آزادی، میدان هلو ، خیابان جمهوری و میدان قدس به پیشواز روز جهانی زن رفتند.

شیراز: تجمع زنان معلم و فرهنگی به‌ مناسبت روز جهانی زن

شیراز- تجمع زنان معلم و فرهنگی به‌ مناسبت روز جهانی زن

روز جمعه ۱۷اسفند ۹۷همزمان با روز جهانی زن جمعی از زنان معلم و فرهنگی اقدام پیاده روی و همچنین تجمع در یکی از پارکها در شیراز کردند. تجمع‌کنندگان تراکتهای مختلفی در دست داشتند که از جمله روی آنها نوشته شده بود:

آزادی زن، آزادی جامعه است.

۸مارس، روز جهانی زن گرامی باد.

روی یکی از تراکت ها نوشته شده بود:

جوانه می‌زنم، بر روی زخم بر تنم، فقط به حکم بودنم،که من زنم زنم زنم.

Related posts

گفتگوی نشریه “سوسیالیسم امروز” با ٨ نفر از فعالین و شهروندان مقیم ایران در باره مخاطرات و کشمکشهای ارتجاعی دولتهای ایران و امریکا

Sosialism Imroz

“وکالت” آزمونی در حد شعور سیاسی سلطنت طلبان!

Sosialism Imroz

تاریخ نگاری شفاهی من در یوتیوب قابل دسترس شد

Sosialism Imroz

Leave a Comment