Simroz.org
مقالات

بهاران خجستە باد

بهاران خجستە باد

عـــزیز آجیکند

رفقای کارگر ، خانوادە عزیز جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم ، خانوادە زندانیان سیاسی و دوستان و مبارزین راە رهائی بشریت ، پیشاپیش فرارسیدن نوروز و آغاز سال نو را از صمیم قلب به یکایک شما عزیزان شاد باش می گوئیم. با این امید که بهار امسال بهار آزادی و بهار شکفتن آرزوهایتان و سال تندرستی، شادی، موفقیت و کامیابی برای همگی شما عزیزان باشد .
عزیزان و گرامیان !
واقعییت این است کە اعتراضات و اعتصابات کارگری و خیزشها ی توده ای كه این روزها در اكثر شهرهای ایران و به مناسبتهای مختلف به خصوص در ایام نوروز و بهارو سال تازه در جریان است ، هر روز و هر ساعت و هر لحظه نظام طبقاتی و ضد انسانی جمهوری اسلامی را هم میلرزاند و هم شوکه میکند. بهار امسال برای این نظام ضد انسانی نه سال چندان خوبیست و نه میتواند سال آرامی باشد . بهار امسال برای آنها شروع فصل زمستان قدرتشان است و خواهد بود . اگر آنها ٤١ بهار را باشادی پشت سر گذاشتند ، امروز و در چنین روزهای بهاری هرگز نخواهند توانست با شکوفه کردن صدای خیابان، بهار دیگری را جشن بگیرند . در این روزهای خجسته بهاری سرودهای شکوفه کرده ی روی لبان ستمدیدگان ، خاموشی نیست . آنها میخوانند و ترسی هم از خواندنشان نیست و نخواهد بود. امروز توده های زحمتکش قلبشان شعله ور است و سوزان و سرانجام این زنجیرها را در همین خیابانها ذوب میکنند.آنها جنگیدند و میجنگند تا در اعماق سیاه ترین شبها آفتاب قلبشان برای همیشه بدرخشد و نسل در نسل به پیش روند تا اینکه بتوانند به سیاهی ها پایانی بخشند.
چهل و یک بهار گذشت و در این چهل ویک بهار، خروش توده ای و مبارزات کارگری ، تمام ایران را فرسنگ به فرسنگ در نوردید و یورش برد و آرام نگرفت و برای یک لحظه هم در فکر فروکش کردنش نبود و نفرت و بیزاری خود را بیشترو بیشتر کرد. در این چهل ویک بهار ، اما نسل دیگری بر خود آمد و رشد کرد و سینه خیابان را نشانه رفت . این نسل چنان با شورو شوق در میدان مبارزه حضور دارد که به سادگی نمی توان از نزدیکی آن گذر کرد. نسلی به جان آمده و قصد شرکت در قدرتی را دارد که می خواهد با دستان خود و با نفس خود آنرا پایه ریزی کند .نسلی که می تواند نوید بخش فردای ایران و تغییرات جامعه فردای نسل خود باشد . نسلی که هیچ سر آشتی با اسلام و دین و جمهوری اسلامی ندارد. این نسل در واقع جوانانی هستند که میخواهند و میتوانند نقش آفرینی کنند . حال مردمی به خیابان آمده که تمایزی میان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا قائل نیست، هر دوی آنرا تجربه و دشمن خود و مانع اصلی ترقی خود میداند. قصد گذشت و عبور از وضع موجود را ندارد و مخالف جدی آنست و سرنگونیش را آرزو میکند.
امــروز در آغاز چهل و یکمین بهار بعداز انقلاب مردم ایران در سال ١٣٥٧ ، خیزش خشمگینانه و گفتمان تغییر بنیادی در ایران آغاز شده است و میرود تا کار خود را یکسره کند. این خیزش و این گفتمان جمهوری اسلامی را به چالش کشیده است . در گفتمانش سر آشتی ندارد و این یعنی جمهوری اسلامی دیر یا زود باید برود . مردم راه ‌حل مسائل و مشکلاتشان را در طرح‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و یا هر جناح دیگر از سرکوبگران جمهوری اسلامی پیدا نمی‌کنند. امروز اصلاح‌طلبان بزرگترین بازنده میدان سیاست در ایران هستند ودر این راستا دوشا دوش اصولگرایان در سرکوبها و اختناقها نقش چشمگیری داشته اند و اما مردم این را دیده و تجربه کرده اند. اصلاح طلبان بر خلاف ادعای خود در نگاه به قدرت تفاوتی با دیگر جناحها و حتی جناح حاکم ندارند و بارها نیز خود آنرا به اثبات رسانیده اند. این جریان در سال گذشته به خصوص در همه واکنشهای خود در قبال مردم و خیزشهای مردمی و اعتصابات و اعتراضات جامعه کارگری ایران همان موضعی گرفتند که وفاداران علی خامنەای گرفته بودند و بدین شیوه و با عملکرد خود از مفاهیم دمکراسی خواهی و شعارهای بی اساس و بی ربط و دروغین خود عبور کردند و عملا در همان جهتی گام نهادند که جناح اصول گرا برایشان کاشته بود . اصلاح طلبان با این اقدام و عملکرد خود برگ برنده خود که همان پشت بستن به مردم بود ، هم در مقابل جناح حاکم از دست دادند و هم در جامعه ایران و بدین ترتیب به عمر خود پایانی بخشیدند.
امـــروز مردم، سال ١٣٩٧ را نه با معیارهای پوچ خامنه ای و روحانی ، بلکه با آنچه که بر سر شرایط کار و معیشت آنها آمده است می سنجند. با این معیار مادی و واقعی، متاسفانە سال ٩٧ سال دشواری های بیشتر زندگی مردم، سال چند برابر زندگی زیر خط فقر، سال گسترش بیشتر آسیب های دردناک اجتماعی بود. سال تشدید فشار بر فعالین جنبش های پیشرو اجتماعی، سال برپا بودن مداوم دار اعدام بود.
اما این همه آن تصویری نیست که ما از سال گذشته داریم. سال گذشته در عین حال سال وقوع رویدادهای امیدبخشی در جنبش کارگری که خود را در اعتراض ها و اعتصاب های پر درس و تجربه نشان داد بودیم. در سال گذشته همچنین دیدم که مردم مرعوب تهدیدها و بگیر و ببندهای رژیم نشدند و روحیه مقاومت عمومی در زمینه های مختلف رو به گسترش بود که یک نمونه بارز آن را در آخرین روزهای سال در برپایی جشن های چهارشنبه سوری و نوروز دیدیم. برپایی گسترده این جشن ها، دهن کجی آشکار به تهدیدات رژیم بود. همه شواهد به ما می گویند که سال پیش رو، سال تشدید مبارزه علیه رژیم در عرصه های مختلف خواهد بود.
در چنین شرایط و اوضاع و احوالی که جامعه ایران را در یک کلام تعریف میکند ، لازم است که در سال جاری توانها و استعدادهارا بالا برد و سعی و تلاش کرد تا بتوان نهایت استفاده را به نفع کارگران و زحمتکشان و به پیروزی رساندن سوسیالیسم ، از چنین شرایط پیش آمده برد و همراه و همگام با رهبران کارگری و مبارزین و فعالان کارگری ، جوانان انقلابی و زنان و آزادیخواهان ، به پیش رفت تا آخرین ضربه خود را بر پیکر نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.
بهارتان خجستە
هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز
منبع: شماره ٩٢ نشریه سوسیالیسم امروز
٣ فروردین ١٣٩٨
٢٣ مارس ٢٠١٩

Related posts

باز هم عوامفریبی و تهدید خامنه ای در قبال کارگران ! ابراهیم باتمانی

Sosialism Imroz

جنایت عظیم ٣٠ خرداد سال ٦٠ فراموش شدنی نیست! سلام زیجی

Sosialism Imroz

به پیش برای آزادی زن وآزادی جامعه

Sosialism Imroz

Leave a Comment