Simroz.org
مقالات

پاسخ رهبری حزب سوسیالیست انقلابی به پرسشها

جهت اطلاع خوانندگان گرامی نشریه “سوسیالیسم امروز”، از این شماره نشریه ستونی را تحت عنوان “پرسش و پاسخ: ستون پاسخ رهبری حزب سوسیالیست انقلابی به پرسشها” خواهیم داشت. هدف از آن، همچنانکه از عنوان آن پیدا است، پاسخ به ان بخش از سوالهای دریافتی داده خواهد شد که به سیاست و مواضع و عملکرد حزب سوسیالیست انقلابی مرتبط بوده، و همچنین به سوالهای پاسخ داده خواهد شد که پیرامون اتفاقات معینی در عرصه سیاست و جامعه یا در باره دولتها و دیگر جریانات و احزاب از حزب سوسیالیست انقلابی شده و جویای نظر حزب باشند. بدینترتیب در هر شماره نشریه از طریق یکی از اعضای رهبری حزب به سوالات دریافتی بطور خلاصه و اما روشن پاسخ داده خواهد شد. همینجا از همه خوانندگان گرامی نشریه درخواست میکنیم مسائل خود را برای ما بفرستند و از طریق این ستون پاسخ به پرسشها ی خود را مطالعه خواهید کرد.
در این شماره، به دلیل روی آوری تعداد وسیعتری به حزب سوسیالیست انقلابی و سوالات متعدد آنها در باره سازمان مخفی و سبک کار فعالیت حزب در داخل کشور و پرسشهای دریافت شده در این زمینه، تا فرصت دیگری که حزب بطور جامعتری با دست اندرکاران این عرصه به این موضوع مهم خواهد پرداخت، نشریه ضروری دید اقدام به باز تکثیر(تلخیص شده) پاسخ رفیق سلام زیجی به پرسشهای مشابه نماید. این پاسخها مربوط به چند ماه پیش در پروسه تاسیس حزب است، اما از آنجا که پاسخها همچنان بخشی از مبنای سیاست سازماندهی حزب در شرایط کنونی میباشد باز تکثیر مجدد آنرا به عنوان پاسخ به خوانندگان نشریه از جمله عزیزان که به تازگی به حزب پیوسته اند و سوال داشتند، ضروری دانستیم.
ما چکار کنیم؟ سیاست سازماندهی حزب چگونه است؟
…”از اینرو فعالیت جدی در جهت تحقق این اهداف، پس زدن صف ارتجاع، و شکل دادن به چنین حزبی مهمترین هدف ما و هر انسان مبارزی است که آرزوی نابودی فوری نظام جانی اسلامی و دست یافتن به یک جامعه آزاد، برابر، مرفه و خوشبخت را دنبال می کند.  تلاش برای تحقق این مهم وظیفه محوری تک تک ماها می باشد. گرد آوری نیروی رزمنده و اهل فعالیت انقلابی، جلب توجه فعالین کارگری و جنبشهای مترقی زنان، جوانان، معلمین و غیره به این تلاش مسئولانه و اتخاذ سیاستها انقلابی که بر اساس آن پراکتیک فعال و یک حزب انقلابی و رزمنده سروسامان بگیرد در راس برنامه و اهداف ما قرار دارد!
در نتیجه از نظرسیاسی – عملی وظیفه شما و همه ما فعالیت خستگی ناپذیر در این راستا است. دخالت جدی و فعال درفعالیتها و سیاستهای جاری در جامعه و سرنوشت حزب، ارسال فعالانه  گزارشات مستند و مقالات زنده از روند تحولات و مبارزات جاری برای نشریه و سایت حزب، تمرکز روی فعالیتهای رژیم به هدف شناخت دقیقتر ومقابله موثرترعلیه آن، در فکر تهیه امکانات مالی برای حزب بودن، تهیه و تامین شبکه انتشارات و ارتباطات اجتماعی، و همانطوری که تاکید کردیم بردن این پروژه به درون جنبش کارگری، زنان و جوانان جزو اقدامات و وظایف سیاسی و عملی هر رفیقی است که می خواهد این پروژه بسیار مهم  جنبش برای رسیدن به آزادی و برابری و سرنگونی رژیم را به سر آنجام برساند.
از نظر سیاست سازماندهی و اینکه “چگونه فعالیت متشکل کنید و با ما در ارتباط باشید”، تا اتخاذ سیاست سازماندهی جدیدتری از طرف حزب، لازم است خودمان را طبق مهمترین جوانب  سیاست سازماندهی-امنیتی که به پیش برده ایم از جمله نکات زیرهمراه نمائیم  وبه این اصول اولیه سازمانی و امنیتی پایبند و متعهد باشیم:
١-از نظر من سیاست ما، حداقل تا تصمیات احتمالی بعد، همچنان  متکی به سیاست سازماندهی  منفصل است. هر تک فردی بطور فردی و منفصل راسا با  ارگان و یا  رفقای دست اندکار و مسئول حزبی  در این عرصه در تماس خواهد بود و فعالیت خود را به پیش می برد.
٢- در صورت وجود محفل یا شبکه های محافل یا جمعهای دیگری که بطور طبیعی با هم کار می کنند و باهم رابطه اجتماعی دارند می توانند در شکل جمعی، بعداز همفکری با رفقای دست اندرکار و رهبری حزب، در قالب حوزه، یا کمیته، یا هر شکلی که خود مناسب می دانند آرایش به خود بگیرند و تقسیم کار نمایند. ترجیحا مسئول رابط  یا هماهنگی برای خود تعیین و از این طریق با ما در تماس باشند،
٣- استفاده از شبکه های علنی و مجازی را برای ارتباط با حزب را اشتباه می دانیم. از اسم و تلفن و آدرس مشخص در شبکه اینترنت که عموما از آن استفاده می گردد نباید با همان روش و اسم و رسم برای کار ارتباط گیری با ما استفاده شود!
٤-ابزارها و روشهای تماس و ارتباطات با ما یکسان نیست. هر موردی را بطور ویژه و جداگانه  باید از جانب طرفین بررسی و تصمیم گرفت که چه شکلی برای تداوم کار مناسبتر است.
٥- جهت یاد آوری دوستان عزیز تازه کار تاکید می کنیم که ارتباط سازمانی خود را با ما نباید  درهیچ جای و تحت هیچ شرایطی  و پیش هیچ  جریان و جمع و فردی طرح نمایند! هیچ اسنادی در محل زیست و یا  گوشی و  کامپیوتر خود نگاه ندارید. نباید اجازه داد افراد احزاب دیگر برایتان مشکل درست کنند و ارتباط بگیرند. آنها را از دسترسی به ادرس و تلفن ها یتان مسدود کنید تا به خطر نه افتید.  در عین حال اکیدا توجه داشته باشید که هر شکلی از کنجکاوی و دخالت از رابطه سازمانی افراد ثالث با حزب به عنوان عبور از خط قرمز امنیتی حزب تلقی شده و فورا برخور قاطع خواهد شد.
٦- در صورت شرکت جمعی، یا فردی  در فعالیتهای شبکه های انترنتی ولو با نام مستعار، به عوارض و مخاطرات  امنیتی واحتمالی آن جدا فکر شود.
٧-  ضمن تاکید بر رعایت کلیه آن موارد در عین حال  تاکید میکنیم که رمز ارتقای  جدی ضریب امنیتی کلیه فعالیتهای حزب و اعضا و کادرهای آن در کل کشور در گرو درگیر شدن جدی و دقیق در فعالیتهای سیاسی، کارگری و مبارزاتی در محل کار و زیست می دانیم.  در گرو تامین گسترش نفوذ سیاسی-عملی- اجتماعی هر عضو و فعال  حزب در محیط پیرامونی خود، و روی آوری هر چه بیشتر کارگران و مردم مبارز به حزب  و حول فعالیت هر فعال حزبی میباشد.
٨-تامین محبوبیت اجتماعی وکسب اعتماد رفیقانه و اجتماعی در سطح وسیع و همزمان آگاه بر واقعیت مخاطرات امنیتی که ارتجاع اسلامی بر جامعه تحمیل کرده اند و آشنائی به آخرین طرحها و ابزارهای امنیتی-اطلاعاتی به منظور مقابله و خنثی کردن آنها، مهمترین عنصرهای سیاسی- اجتماعی-امنیتی هستند که همه رفقای کارگر، فعالین زن، و جوان این حزب ضروری است بر آن واقف باشند. در ضمن توجه داشته باشید بعداز برگزاری کنفرانس و تشکیل حزب از طرقهای مناسبی حول سیاست سازماندهی ما و چگونگی تامین پیشبرد آن با دقت بیشتری با رفقا  بحث و تبادل نظر خواهد شد. از دریافت نظر و پیشنهاد کلیه رفقا حول این عرصه بسیار مهم حزب صمیمانه استقبال می شود.”
منبع: شماره ٢٤ نشریه سوسیالیسم امروز
١٨ نوامبر ٢٠١٧
٢٧ آبان ١٣٩٦

Related posts

در باره “نافرمانی مدنی”

Sosialism Imroz

سه قطره خونی که هنوزهم جاریست!

Sosialism Imroz

از دستمزد پنج میلیون کمتر نباید رضایت داد!

Sosialism Imroz

Leave a Comment