Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

شرایط سخت سیل‌زدگان لرستانی بعداز یک هفتە از وقوع سیل

​​​​​​​وضعیت بغرنج سیل‌زدگان لرستان همچنان ادامه دارد. با اینهمه رسانه‌های رژیم به مصائب مردم مناطق سیل‌زده اهمیتی نمی‌دهند و صرفا به بازتاب سفرهای مقام‌های دولتی و امنیتی می‌پردازند. صدای مردم خشمگین در رسانه‌های دولتی و سپاه بازتاب نمی‌یابدو بە فراموشی سپردە میشود.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از وخامت وضعیت زندگی سیل‌زدگان در استان لرستان است. ساکنان پل‌دختر با انتشار ویدیو ضمن تکذیب ادعاهای مقام‌های دولتی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را دروغ خوانده‌اند.مراکز رسانه‌ای سپاه و دولت هر کدام به سبک خود در تلاش برای لاپوشانی واقعیت‌های جاری در مناطق سیل‌زده می‌باشند.

سیل در لرستان صدمات زیادی به شهرها و روستاهای این استان وارد کرد و بسیاری از خانه‌ها و روستاها که در مسیر جریان رودخانه‌ها ساخته شده بودند، بر اثر سیلاب‌ها تخریب شدند. این سیل تمام زیرساخت‌های دو شهر معمولان و پل‌دختر را از بین برد.

آمار تأیید نشده‌ای از مرگ دهها شهروند در سیل پل‌دختر منتشر شده است با اینهمه مسئولان خبر کشته شدن مردم پل‌دختر را تکذیب کرد‌ه‌اند. مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان اعلام کرده است ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل یا در ارتباط با آن تحویل پزشکی قانونی شد.

Related posts

بازداشت و تهدید شماری از فعالين مدني شهرستان سردشت!

Sosialism Imroz

در دهمین روز اعتراضات خیابانی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بخشهایی از مردم شهر اهواز به آنان پیوستند

Sosialism Imroz

بازداشتهای گستردە درمـــهاباد

Sosialism Imroz

Leave a Comment