Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

بیانیه کمیته آموزشی انجمن صنفی کارگران و استادکاران مریوان و سرو آباد

بیانیه کمیته آموزشی انجمن صنفی کارگران و استادکاران مریوان و سرو آباد
ماکارگران در شرایطی اول ماه مه را گرامی می داریم که علاوه بر تداوم و تشدید فقر و فلاکت و گرانی شیرازه های اقتصاد و اداره جامعه به شکل غیر قابل کنترلی در حال از هم پاشیدن است و جناحهای مختلف قدرت به رغم اعتراضات آشکار و نهان به این حقیقت غیر قابل انکار هیچ برنامه ای جز دامن زدن به فقر و فلاکت بیشتر حدود 45 میلیون کارگر و مردم زحمتکش ایران و سرکوب اعتراضات آنان ندارند.
کسانی که با شعار مستضعف پناهی بر سر نوشت جامعه حاکم شدند اما در نهایت در ملاء عام بر پشت کارگر شلاق زدند و با ممنوع کردن اعتصاب و اعتراض و تشکلهای مستقل کارگری و سرکوب هر گونه فریاد حق طلبانه شرایطی فراهم آورده اند که امروز در ایران بعنوان یکی از ثروتمند ترین کشورها، پدیده های چون کودکان کار،تن فروشی،زباله گردی،اعتیاد ،بیکاری،استیصال و درماندگی در تامین معیشت، خودکشی و هزار و یک مصیبت اجتماعی بیداد می کند.
حداقل حقوق تعین شده برای کارگران 4برابر کمتر از خط فقر است و البته حقوق همین کارگران در بیشتر کارگاه ها و در بسیاری از مراکز تولیدی و صنعتی با ماهها عقب افتادگی به ضرب و زور اعتراضات مداوم کارگری هم پرداخت شده و در بسیاری از کارگاهها همین حداقل مزد نیز پرداخت نمیگردد.
همچنان که دیدیم به رغم اعتراضات سراسری در سال گذشته بر علیه فقر و گرانی و تداوم آن در سطح کشور، سیاست تهی دست سازی و بن بست اقتصادی موجود پیش روی طبقه کارگر و خالی کردن سفره میلیونها خانواده کارگری همچنان ادامه دارد.
چرخه ی تعطیلی و ورشکستگی مراکز تولیدی و صنعتی هر روز شتاب بیشتری بخود می گیرد و مسئولان بیش از پیش با بی تفاوتی نسبت به احقاق مطالبات کارگران معلمان، پرستاران، کشاورزان و جوانان، شیرازه های زندگی اجتماعی و کارگری را بیش از پیش از هم گسیخته و راهی جز اقدام به اعتراض و اعتصاب سراسری مقابل ما باقی نگذاشته است.
ما کارگران ضمن اتحاد و گرامیداشت این روز مطالبات خود را بدین صورت اعلام میداریم:
1)حداقل دستمزد نباید کمتر از 5برابر حداکثر دستمزد مسئولین و روئسا باشد
2)بیمه بیکاری برای کارگران بیکار منجمله کارگران ساختمانی که ازهیچ حمایت و صندوق بیمه بیکاری برخوردار نیستند باید برقرار گردد.
3) به امنیتی کردن تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز طبق اصل27 قانون اساسی کشور پایان داده شود.
4) مجازات شلاق و زندان و اعدام برای احاد مردم منجمله کارگران و فعالین ملغی گردد.
5) تمام فعالین کارگری، معلمان و روشنفکران و کنش‌گران اجتماعی بی قید و شرط آزاد کردند.

6)تایید امنیت شغلی کارگران بالاخص کارگران ساختمانی و اجرای کردن قانون کار بصورت جدی و حضور نمایندگان واقعی کارگران اجرایی کردن آن
7)تشکلات کارگری و فعالیت فعالین کارگری به رسمیت شناخته شود

Related posts

توده ها برای زندگی بهتر میجنگند… زندگی بهتر شایسته کارگران ایران است …!

Sosialism Imroz

درسهایی که اعتصابات کامیونداران در ایران با خود به همراه داشتند…!

Sosialism Imroz

اخبار و گزارشات کارگری ١٧ دی ١٣٩٦

Sosialism Imroz

Leave a Comment