Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

هزینۀ حضور نظامی در عراق و سوریه ..

به گفته حسن روحانی هزینۀ حضور نظامی در عراق و سوریه را جمهوری اسلامی تأمین کرده است .
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در سخنانی که سه شنبه بیستم تیرماه خطاب به منتقدانش در درون قدرت ایراد کرد، گفت که دولت او در شرایط تحریم ها هزینه های حضور نظامی ایران در عراق و سوریه را تأمین کرده است. او گفت : “برخی فکر می کنند که فقط فداکاری جانی است … اما، نمی پرسند : “حقوق و سلاح های” این عده را چه کسانی تأمین کرده است؟
حسن روحانی گفت که برغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی ناشی از آنها، دولت او پول تمام سلاح هایی را که در عراق و سوریه به کار گرفته شده و همچنین نیازهای اقتصادی سوریه را در وضعیت بحرانی و جنگی این کشور تأمین کرد.
حسن روحانی اضافه کرد که دولت او هزینۀ برنامۀ موشکی سپاه پاسداران را نیز تأمین کرده و سلاح های راهبردی ساخته شده در دولت او ٨٠ درصد سلاح هایی است که در دولت های قبل ساخته شده اند.
حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفتند که تمام سلاحی را که عراق برای مبارزه با داعش نیاز داشت چه کسی پول آن را تامین کرد. نیازهایی که مردم سوریه داشتند پولش را در شرایط تحریم چه کسی تامین کرد.
رییس شورای عالی امنیت ملی اظهارکرد: ما می شنویم که یک موشکی از خاک ما حرکت کرد و مراکز تروریستی را هدف قرار داد، آنهایی که این موشک را پرتاب کردند و در این راه تلاش کردند، اما این موشک را چه کسی درست کرد. سازنده این موشک، دولت و وزارت دفاع است، پولش را چه کسی تامین کرد.
رئیس جمهوری ایران در ادامه افزود که دولت و وزرای او قصد ندارند با اهانت ها و فحش های مخالفان و منتقدان درون قدرت میدان را خالی کنند. او گفت : “نباید از عدۀ قلیلی که بلندگوهای بزرگ را متأسفانه در اختیار دارند و به ناحق هم در اختیار دارند بترسیم.”
روحانی در ادامه افزود : اگر چه تحریم ها برچیده شده اند، اما، قیمت نفت در حال حاضر به ٤٤ دلار یعنی به یک سوم قیمت آن در سال های ۹٠ و ۹١ کاهش یافته است. با این حال، رئیس جمهوری ایران گفت که دولت او توانسته برغم تنگنای تحریم ها و سقوط بهای نفت ٤٠ میلیارد دلار در صندوق توسعۀ ملی کشور ذخیره کند. او گفت که بعد از برجام، دو مسئلۀ اصلی دولت او بحران سلامت و بحران محیط زیست در کشور است.

Related posts

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در پی وعده و وعید های دروغین و گزارشی از اعتصابات دیگر کارگری در ایران+ فیلم از اعتصاب

Sosialism Imroz

پایان اعتصاب پیروزمندانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه …

Sosialism Imroz

بیانیه جمعی از کارگران و فعالین کارگری در حمایت از اعتراضات و اعتصابات کارگری در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و مجتمع ملی فولاد اهواز

Sosialism Imroz

Leave a Comment