Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعدام ۱۷ زندانی دیگر در زندانهای مختلف ایران

در شهرهای بیرجند، شیراز، ارومیه، ایلام، بابل، اهواز و اصفهان دست کم ۱۷ زندانی دیگر با اتهامات قتل عمد و‌ جرائم مواد مخدری اعدام شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان به نقل از هرانا، روز پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، دستکم یازده زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان بیرجند اعدام شدند.

هویت احراز شده هشت تن از اعدام شدگان دیروز توسط هرانا به شرح ذیل است:

۱- خانی مری خالد، اهل اصفهان از بند ۱۰۵ زندان بیرجند

۲- برات عمادی، اهل درمیان از توابع بیرجند، از بند ۱۰۶ زندان بیرجند

۳- محمدرضا ایوبی، اهل بیرجند، از بند ۱۰۲ زندان بیرجند

۴- ابوالفضل یوسف پور، اهل بیرجند، از بند ۱۰۶ زندان بیرجند

۵- حاجی معزی (موزی)، اهل اصفهان، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

۶- مهرداد باقرشمس، اهل اصفهان، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

۷- هادی ایم، اهل درمیان منطقه بیرجند، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

۸- هادی جعفری، اهل مشهد، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

همزمان یک زندانی به نام «علیرضا» سحرگاه دیروز در زندانی متی کلای بابل از توابع استان مازندران اعدام شد. این زندانی متهم به «تجاوز به عنف و قتل» بود و از روزهای گذشته برای اجرای حکم در سلول انفرادی نگهداری می شد.

در خبری دیگر «علیرضا تاجیکی» که از ۱۵ سالگی به اتهام تجاوز و قتل در زندان عادل‌آباد شیراز به سر می‌برد علیرغم درخواست مکرر نهادهای مدافع حقوق بشر و ابهامات پرونده دیروز در این زندان اعدام شد. در سال ۱۳۹۱ در شهرستان فسا احسان نیساری ۱۶ ساله به قتل رسید. نوجوانی ۱۵ ساله به نام علیرضا تاجیکی به اتهام این قتل دستگیر شد. پس از مدتی حکم اعدام این نوجوان به اتهام تجاوز به عنف و قتل صادر شد.

این منبع به نقل از سازمان حقوق بشر ایران نوشت: صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه یک زندانی نیز در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد. این زندانی «ابراهیم اریسی» نام داشت و با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود. ابراهیم متولد سال ۷۲ بود و از پنج سال پیش در زندان بسر می‌برد.

در خبری دیگر این منبع اعلام کرد: روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶، یک زندانی به نام «عبدالله رشیدپور» با اتهام قتل در زندان ایلام اعدام شد. وى که چهارسال پیش در درگیری با اسلحه گرم باعث مرگ فرد دیگرى شده بود با حکم قضایی قصاص و با تایید دیوان عالی کشور اعدام شد. تا لحظه تنظیم این خبر از هویت این زندانی اعدام شده اطلاعی در دست نیست. وی پیش از بازداشت در صدا و سیمای ایلام (در برنامه هزارپیشه شبکه استانی ایلام) مشغول بکار بوده است.

همچنین روز سه شنبه مورخ ۱۷ مردادماه یک زندانی به نام فاضل مزرعه در زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز) اعدام شد. آقای مزرعه ۲۷ سال سن داشت و ۲ سال پیش در پی نزاع خانوادگی یکی از اقوام خود را به قتل رسانده بود. اولیای دم برای اعلام رضایت مبلغ ۱۴ میلیارد تومان درخواست کرده بودند که با توجه به ناتوانی خانواده مزرعه از تهیه این مبلغ و عدم رضایت نهایی اولیای دم او امروز اعدام شد.

سازمان حقوق بشر ایران هم در خبری نوشت: روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه یک زندانی در زندان مرکزی اصفهان اعدام شد. هویت این زندانی «نادر فرخ‌نژاد» احراز شده که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود. نادر فرخ‌نژاد با اتهام ۵۰ کیلو تریاک و ۳۰ کیلو حشیش به اعدام محکوم شده و با آنکه تبعه ایران است پیش از انتقال به انفرادی در بند اتباع بیگانه (افاغنه) نگهداری می‌شد.

Related posts

نگاهی به وضعیت حقوق بشر در بهمن ماه ۹۶

Sosialism Imroz

واکنش تند قاسم سلیمانی و غلامحسین غیب پور به انتقادهای حسن روحانی علیه سپاه پاسداران

Sosialism Imroz

افزایش ۴۲,۳ درصد افزایش نرخ تورم در ایران

Sosialism Imroz

Leave a Comment