Simroz.org
ستون آزاد

جنبش ما به عنوان یک جنبش کمونیستی باید در راس ایده های پیشروی زمانه خود قرار گیرد…

د.حقیقی

نقش زنان کمونیست در پاکسازی جنبش های دروغین در دفاع از زن ، تعیین کننده است. جنبش ما و حزب ما می تواند و باید تبدیل به یک سنگر محکم برای جنبش رهائی زنان شود.

تجربه تاریخی نشان داده است که تنها با ارائه افق و بدیل روشن است که می توان شور مبارزه در راه رهائی و تحول بنیادی در جامعه را برانگیخت. جنبش زنان به مثابه یک جنبش سیاسی و اجتماعی نمی تواند بدون افق و استراتژی سوسیالیستی پیشروی خود را تضمین کند. در شرایط کنونی گرایش سوسیالیستی در جنبش زنان نه تنها با طرح خواستها و مطالبات اقتصادی و رفاهی زنان بلکه با نشان دادن مسیر تحقق این خواستها و راه دست بردن به ریشه های ستمکشی و نابرابری زنان می تواند خیل عظیم زنان کارگر و زحمتکش را به میدان مبارزه بیاورد.

تحقق این خواستها و برابری اقتصادی و تأمین زمینه های مادی رشد و شکوفائی استعداد و خلاقیت زنان و گام نهادن در جهت تأمین برابری واقعی در گرو تقویت آلترناتیو سوسیالیستی است. 

سیاست های زن ستیزانه رژیم جمهوری اسلامی در راستای حفظ پایه های نظام آپارتاید جنسی و پایمال کردن هر روزه حقوق زنان با تکیه بر قوانین منتج از شرع اسلامی و فرهنگ مردسالارانه حاکم در جامعه همچنان ادامه دارد. در نظامی که زن را نیمه مرد به حساب می آورد، تعرض لجام گسیخته به حقوق فردی و اجتماعی زنان و اعمال تبعیض های جنسیتی بر آنان به بخش جدایی ناپذیری از سیاست و عملکرد ساختارهای حکومتی تبدیل شده است. 
اگر قوانین نظام جمهوری اسلامی بی حقوقی و اعمال ستم بر زنان را در جامعه نهادینه و ترویج می کنند و روحانیون حاکم در ایران این قوانین را بمنزله عمل به احکام الهی قلمداد می کنند و اجرای این قوانین و زیر پا نهادن حقوق نیمی از انسان ها را برای مقابله با فرهنگ غربی ضروری به حساب می آورند و از آن به عنوان مصلحت جامعه نام میبرند، سیاست های منتج از این قوانین هر روز ابعاد تازه تری به اعمال تبعیض های جنسیتی علیه زنان می دهند. هر اندازه ابعاد رویگردانی از مذهب و ورشکستگی ایدئولوژیک رژیم جمهوری اسلامی آشکارتر می گردد سران رژیم برای مقابله با این روند ابعاد تازه ای به سیاست های زن ستیزانه خود می دهند. چنین است که در ایران تحت حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی پیامدهای ویرانگر آمیزش دین با قدرت سیاسی اساسا بر دوش زنان سنگینی می کند.

در این شرایط تلاش برای متحد کردن و سراسری کردن مبارزه زنان بستر بسیار مناسبی برای ایجاد وحدت در صفوف کمونیستها و مبارزان واقعی مدافع حقوق زنان است. فعالین و مبارزان راستین جنبش زنان لازم است توجه کنند در شرایط سیاسی کنونی که مبارزه برای دفاع از حقوق زنان از مقبولیت اجتماعی برخوردار است باید تلاش بی وقفه برای یکپارچه کردن مبارزه حول دفاع از زنان در همه عرصه ها را افزایس دهند .

حزب ما براي تامين برابری كامل زن و مرد در همه عرصه های زندگی سياسی،اقتصادی و اجتماعی و خانوادگی مبارزه مىكند و به اين منظور خواهان پیوستن همه آنهایست که قلبشان برای آزادی می تپد .فعالین و پیشروان سوسیالیست جنبش زنان و جنبش کارگری چه در بین صفوف ما و یا خارج از ما  که چشم انداز روشنی از شرایط پیشروی جنبش رهائی زن دارند لازم است بازو در بازوی هم برای مبارزه علیه سیستم زن ستیزی جمهوری اسلامی تلاش کنند. ما در این امر مهم همه شما را در صفوف خود فرا می خوانیم و از شما می خواهیم که با ما باشید …

 

 

Related posts

اسلام وتسلیم نقطه مقابل آزادیند قرآن را بازبان مادری بخوانیم

Sosialism Imroz

جمهوری اسلامی عامل اصلی همه درد و مشکلات سر راه زنان است … ” در حاشیه بالا رفتن درصد خودکشی زنان در کردستان “

Sosialism Imroz

گفتگوی نشریه سوسیالیسم امروز با صحرا صالحی در باره شرایط تحصیلی در دانشگاهای ایران

Sosialism Imroz

Leave a Comment