Simroz.org
مقالات

حزب ما ،حزب جوانان و زنان انقلابیست ..!

عزیزآجیکند
به تاریخ 28 مرداد سال 1396 برابر با (19 اگوست سال 2017 ) ، بعداز یک دوره طولانی و فشرده از کارو فعالیت و جلسات و گفتمان سیاسی حول تشکیل یک حزب سوسیالیست و انقلابی و با طی کردن و پشت سرگذاشتن موانعها و دشواریهای سرراه ، علارغم سنگ اندازی و کارشکنی یه سری از دوستان و رفقایی که تا روزهای قبل از کنفرانس نیز با ما در این پروژه شریک بودند و در روزهای امید به تشکیل چنین حزبی همچون عادت همیشگی شان ، پروژه را رها و از زیر مسئولیت آن در رفتند ، حرکت ما در یک نشست صمیمانه و فضای سالم و رفیقانه اعلام موجودیت کرد .
کار بسیار سختی بود ، اما شدنی . می بایست این حرکت به سرانجام رسد و دوره ی تازه ای از فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران را از نو رقم زند. خود را بخواند و از نو سازمان دهد و با مشکلاتش کنار آید . دوره ای که شاید سالها بود می بایست تجربه شود که متاسفانه امکانش مهیا نشدو شاید علتش همین سنگ اندازی ها ، بگو مگو ها و در حاشیه قرار گرفتنها و مصادره کردن حزب و دیکتاتوری و سنت تک حزبی و تک لیدری و تک رهبری و چسبیدن به قدرت بود و …..
ما می بایست این دوره را تجربه و لمس کنیم و پا به عرصه مبارزه دیگری نهیم و آستینها را بالا زنیم تا باشد برای آن معدود کسانی که حزب و مبارزه را از آن خود ندانندو هر حرکت و جنبشی را غیر انقلابی نه نامند و نیروی خود را بر علیه آن نشورانند و عادت ” منم منم ” را از خود دور به من و شما و دیگران و اعتقادمان ارزش و احترام قائل باشند .
این حرکت گر چه تازه می خواهد نرمش مبارزه را در خود تجربه کند ، اما نباید از یادها رود که این نرمش سالهاست خود را پرورده کرده و انرژی آنرا دارد در جامعه خود نفود کند و اجتماعی شود . این نرمش و این حرکت جوان است و مرکزیتش تشکیل شده از جوانانی است که قصد تغییر از پایین را در فکر خود دارند .
حرکت ما می تواند مهم باشد چون جمعی از زنان و مردان جوان وکمونیست و انقلابی در مرکزیتش دارد . با فکر و روحیه جدید و با اراده انقلابی و با قلبی پاک و صمیمی .
جوانانی دخالت گر و پر جنب و جوش که با احساس مسئولیت قدم در راه ساختن این امر مهم برداشته اند .جوانان و رفقای کمونیستی که تحت تاثیر تحولات فرهنگی و سیاسی در جامعه و جهان قرار گرفته اندو اینک میخواهند و می توانند پیشتاز یک مبارزه واقعی برای سرنگونی جمهوری اسلامی در حزب خود باشند . همان حکومتی که زندگی شان را به دوزخ تبدیل کرده است.
این حرکت با تکیه بر شور و انگیزه این جوانان پرشورو انقلابی پیروز شد و بافداکاری آنها بقای خود را تضمین میکند.
شکی نیست که بيداری سياسی درميان قشر جوان به مراتب بالاتر و فراگيرتر از هر زمان ديگر است ، پس ما می توانیم در ادامه پروژه خود تمرکز خود را در این عرصه فعالتر کنیم . امروز زمينه های ارتباط بطور گسترده فراهم است. از اين نقطه نظر اگر به مسايل مهم داخلی بنگريم، قطعاً میتوانیم تاثيرات ژرف و مثبتی را در جامعه برجای بگذاریم و از اين طريق اهداف آزادیخواهی خويش را به انجام برسانیم .
شکی نیست که حرکت ما و حزب ما در دل سنتهای پیشرو ومترقی جامعه و در متن مبارزه انسانهای شریف و کمونیستهای انقلابی قد علم کرده و میخواهد راه را در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی بپیماید . این پیروزی و این حرکت در دل پروسه ای دردناک به دست آمده است. به همین جهت میتوان گفت که مالامال از خشمیم . با وضع حاکم میستیزیم ، طرحی نو و بذر اندیشه ترقی و مدرنیزم را در شور بازار سیاست میپاشیم . تا باشد به کمک انسانهای مبارز و جوانان انقلابی نسل امروز را از گرداب طوفانی شب پرستان رهایی بخشیم و به ساحل امیدو دمکراسی واقعی هدایتش کنیم و شاهین بلندپرواز پیروزی را به آغوش کشیم .
مبارزه حاصل از این خشم باید از طریق کمونیستها و کارگران و زحمتکشان و توده های مردم هدایت وحمایت گردد، خیزش محتمل ناشی از این خشم باید بخشی از خیزش ما و جوانان و زنان انقلابی و همه قشرهای جامعه شود تا با سرنگون کردن جمهوری اسلامی گامهای سریع خود به سمت استقرار سوسیالیسم برداریم .
حزب سوسیالیست انقلابی ایران میخواهدیک نیروی قوی اجتماعی در گوشه و کنار ایران باشد و در نظر داردوجود خود را در نقش رهبران و فعالین رادیکال جنبش کارگری در برانگیختن و هدایت مبارزات روزمره کارگران ، زنان ، معلمان و قشرهای محروم جامعه، خود را نشان دهد .
ما می خواهیم مرز بین کمونیستها و انسانهای آزادیخواه را کنار بگذاریم و تریبونی باشیم در دست هر کمونیستی که آرزوی مرگ جمهوری اسلامی را در سر دارد. ما میخواهیم با آغوش باز همه جوانان و انسانهای انقلابی را به سمت خود فرا خوانیم . می خواهیم دوباره در دل کارگر رنجدیده ایران متولد شویم و در کردستان انقلابی پرچم رهایی زحمتکشان را به احتزاز در آوریم .ما از آن تهیدستان و محرومانی هستیم که بیش از چهار دهه است علیه جمهوری اعدام اسلامی مبارزه میکنند .ما در این حرکت انقلابی به خود تبریک میگوئیم و به کارگران و زحمتکشان و جوانان انقلابی درود می فرستیم و آنها را در جمع خود فرا می خوانیم .
زنده باد حزب سوسیالیست انقلابی ایران
زنده باد سوسیالیزم

Related posts

آذر کیمیا “بیکاری و تاثیرات آن”

Sosialism Imroz

در حکومت اسلامی مسجد چرا یک رکن مهم قدرت به حساب می آید …! ابراهیم باتمانی

Sosialism Imroz

قتل ناموسی، جنایتی که ریشه در نظام ارتجاعی حاکم دارد…

Sosialism Imroz

Leave a Comment