Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

فریادوصدای زندانیان سیاسی گوهردشت باشیم

بعداز گذشت بیست و هشت روز کاربدستان جمهوری اسلامی از هرگونه رسیدگی به وضع زندانیان اعتصاب کننده در زندان گوهردشت خودداری می‌کنند. این در حالیست که وضع زندانیان اعتصاب کننده وخیم اعلام شده است .

این در حالیست که جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در واکنش به موج همبستگی در داخل و خارج کشور با زندانیان سیاسی در حال اعتصاب اعلام کرده است که “دستگاه قضایی تسلیم اعتصاب‌غذای زندانیان نخواهد شد” .

زندانیان سیاسی سالن ۱۰بند چهار زندان گوهردشت در بیست و هشتمین روز اعتصاب‌غذای خود در شرایطی وخیم با ضعف شدید جسمی و افت فشار خون مواجهند.‌ شماری از آنها در روز چهارشنبه اول شهریورماه به هنگام ملاقات با خانواده‌هایشان توان ایستادن یا حتی نشستن بر روی صندلی را هم نداشتند. به‌رغم بیهوش شدن مکرر شماری از اعتصابیون طی چند روز اخیر مسئولین زندان از هرگونه رسیدگی پزشکی به آنها خودداری می‌کنند. به‌خاطر ایزوله بودن سلولها و کل سالن ، هیچ هوایی در این سالن جریان ندارد و زندانیان در حال اعتصاب دچار سردردهای شدید شده‌اند.

در همین حال، جمعی از زندانیان سیاسی زندان اردبیل در همبستگی با زندانیان سیاسی گوهردشت یک اعتصاب‌غذای 7روزه (۲تا ۸شهریور) را آغاز کرده‌اند. آنها طی نامه سرگشاده‌یی به خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان اعتصابی شدند.

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی از زندان زابل نیز از روز ۲۹مردادماه در همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت و اعتراض به شرایط فجیع خود در سلولهای انفرادی زندان زابل، اعتصاب‌غذا و دارو کرده است.

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی تهران نیز در همبستگی با زندانیان اعتصابی زندان گوهردشت به مدت سه روز اعلام اعتصاب‌غذا کرد.

 

Related posts

بیانیه تشکلهای مستقل کارگری پیرامون تعیین حداقل مزد سال ١٣٩٧

Sosialism Imroz

فراخوان مشترک68 نفر از فعالین سیاسی کمونیست و کارگری برای تشکیل حزب کمونیستی و انقلابی در ایران

admin

اعلام اعتصاب‌غذای جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی اردبیل در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی گوهردشت

Sosialism Imroz

Leave a Comment