Simroz.org
ستون آزاد

پاسخ رفیق رحمت فاتحی به رفیق شمی حکیمی !

رحمت فاتحی
رفیق شمی حکیمی عزیز!
با تشکر از یاداشت صمیمانه تان به چند نکته اشاره کنم. همچنانکە در جریان هستید و در این یاداشت هم شما به ان اشاره کرده اید، ما جمعی از کادرهای حزب حکمتیست به اضافه رفقایی از جریانات دیگر و انسانهای منفرد در داخل و خارج در حال شکل دادن به حزبی کمونیستی و فراهم کردن ملزومات ان هستیم و بزودی کنفرانس ان را برگزار میکنیم. در فراخوان جمعی مان در سطح کلی اهداف و برنامه خود را اعلام کرده ایم. همچنین در سه شماره نشریه “سوسیالیسم امروز” بطور کلی تفاوت خود و نقدهایی کە به احزابی کە در ان فعالیت کرده ایم را نوشته ایم، این امر تا مقطع کنفرانس ادامه خواهد یافت و بزودی هم سایت ما بنام “سوسیالیزم امروز” راه اندازی میشود و در سایت هم این فعالیتهای ادامه خواهد یافت. شما و بقیه رفقا اگاه هستید در جریان و پروسه شکل گیری حزب انسانها با برنامه و اهداف متفاوت شرکت میکنند و در همین رابطه طبعا در بین انان اختلاف و تفاوت هایی هست کە این میتواند در ادبیات و و نحوه بیان انسانهایی کە برای تشکیل حزب تلاش میکنند تاثیر داشته باشد کە بعضا میتواند مورد توافق من نباشد. نشریه ما در حال حاضر نمایندگی نظرات منسجم حزبی کە قرار است تشکیل شود را بطور عموم نمیکند، هر چند ممکن است کە خیلی مورد هم اشتراکات زیادی داشته باشند. ما تلاش مان این است کە تا مقطع کنفرانس افقها و اهدافمان تا انجایی کە ممکن است به هم نزدیک و در نهایت یکی کنیم و روشن است در کنفرانس امیدوارم کە به سیاست یک دست و افقی مشترک برسیم.
ما تلاش کرده ایم در این مدت تا آنجا کە به فکر مان رسیده است اهداف سیاسی خود و نقدهایی را به احزابی کە با نام کمونیست فعالیت میکنند بنویسیم. ممکن است از نظر بعضیها کافی نباشد، و یا بقول بعضیها ما “کالیبر حزب درست کردن” را نداشته باشیم و حزب درست کردن کاراز ما بهتران است و تلاش میکنند در نیمه را پنچرش کنند و یا داریم مرزها را ناامن میکنیم. به هر حال قضاوت را به اینده میسپاریم. در این شکی ندارم کە کار ما بدون اشکال و یا ابهام نیست و امیدوارم در ادامه کارمان اشکالات و ابهامات را به حداقل برسانیم. ما داریم برای ان تلاش میکنیم و خیلیها بیرون از ما و بخصوص در داخل به ان امید بسته اند. دلیلش هم خیلی روشن است کارگران و انسانهای ازادیخواه در داخل ایران همانند نان، اب و هوا به حزبی میلیتانت، رادیکال و قابل دسترس که به غیر از رهایی طبقه کارگر و مردم زحمتکش ان جامعه دنبال هیچ هدف دیگری نیستند نیازمند اند و این حزب دارد به این نیاز مبرم جواب میدهد. بخصوص تلاش ما این است که نسل جوان کارگر از زنان و مرد ان که از پتانسیل و رادیکالیسم بالایی برخوردارند پرچمداران، سیاست گذاران و مجریان ان در راس این حزب باشند.
تا انجایی کە به من مربوط میشود تمام تلاش خودم را میکنم کە صمیمانه اهداف، برنامه و نقد خود را بنویسیم و بیان کنیم، ولی این به معنای ان نیست کە کسی دارد تحقیر و توهین میکند در مقابل ان ساکت باشیم. همچناکە در این مدت هم همین کار را کرده ایم. به شما قول میدهم تعدادی هستند شما با هر زبانی بنویسی و یا حرف بزنید انها از قبل کلمات و جملات را برای تحقیر و توهین در جیب اماده دارند بە طرف شما پرت میکنند، کە متاسفانه با انها کاری نمیشود کرد. به هر حال امیدوارم شما و بقیه رفقای کە خواهان تغیر وضع موجود هستید در نشریه و یا سایت ما، سیاست و نقدهای ما را پیگیری کنید و به شما اطمینان میدهم، کە صمیمانه از پیشنهادات شما و انتقاداتان استقبال میکنیم. نظرات و نوشته های خودمان را حتما با شما در میان میگذاریم.
ما داریم کار خودمان را میکنیم و فعالیت سیاسی هیچ سازمان و حزب دیگری را نفی نکرده و نخواهیم کرد. در عین حال با هیچ حزب سیاسی و جدی در جامعه و حتی طبقه کارگر هم اتش بس نکرده ایم و در اینده هم نخواهیم کردو نقدهای سیاسی خود را صمیمانه، بدون ملاحظه و با نظرات روشن و بدون بازی دیپلوماسی بیان خواهیم کرد.
بار دیگر برای شما و بقیه رفقایی کە صمیمانه تلاش میکنند تا فضای سیاسی و سالمی را برای دیلوگ فراهم کنند و متحد کردن انسانهای کمونیست و ازادیخواه را امر خود میدانند، ارزوی موافقیت را دارم.

Related posts

نسل جوان ، نسل آزادیخواه ، نسلی در حرکت ” قسمت دوم “

Sosialism Imroz

اسلام وتسليم نقطه مقابل آزاديند (قرآن را با زبان مادرى بخوانيم! سهراب كرماشانى

Sosialism Imroz

گزارشی از حملات انتحاری در قلب کابل افغانستان ! ماریا یوسفزی

Sosialism Imroz

Leave a Comment