Simroz.org
مقالات

آرزوهای خود فریبنده و آرمانهای درهم شکنده جمهوری اسلامی

سهراب کرماشانی

از همان آغاز سال ٥٧ تا به امروز علاوه بر سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی، آرزوهای خود فریبنده بخشی از مردم باعث گردید که روز به روز بیشتر در چاله جمهوری اسلامی گیر کنیم و اکنون بیشتر از هر زمانی نمایان شده است. بخش زیادی مردم همچنان به اجبار واز روی ناچاری مبادا روزی روزگاری تجربه ای تلخ تر از نظام اسلامی  پیشرو داشته باشند ، خود را محکوم به “پذیرش” این سیستم استبدادی کرده اند .

آن روی سکه عملکرد ضعیف گروهای سیاسی اپوزسیون نیز هست که تا امروز توان مقابله با چنینن رژیمی را از دست داده و نتوانسته اند خود را با شرایط امروز جامعه منطبق نمایند. نسبت به باورهای سیاسی، فرهنگی واجتماعی قشر زحمتکش جامعه تا به حال نتوانسته اند خط مش جدید را ارائه دهند. و از طرفی قدرت و توان سیاسی و اجتماعی و مبارزاتی مردم نسبت به دادن هزینه های بعد از خسارتهای مادی وروانی هشت سال جنگ و پس از ان تحریم های گسترده کشورهای غربی که کارگران و زحمتکشان را به زانو درآورد، کمتر شده است.

آنچه که هیچ وقت فراموش نخواهد شد از هم کسیختگی بنیاد خانوادها و زندگی کودکان به خاطر بیکاری وسیع، فقر اعتیاد و طلاق که سر منشا فساد وفحشا است گریبان گیر مردم شریف ایران شده است. هم اکنون بزرگترین سوالی که برای قشر آسیب پذیر اجتماعی پیش آمده و هر روز دردناک تر از روز گذشته روان را آزار میدهد این است که چگونه می توان با هزینه کمتر ریشه استبداد مذهبی را خشکاند وبه سمت آزادی و برابری و یک جامعه بدون حاکمیت مستبدین دینی و ملی گام بر داشت .

باید باور داشت که بخشی از موانعهای سر راهمان آن فرهنگ دینی پوسیده ای است که حکومت نیز چهل سال است آنرا تقویت کرده است و ریشه دوانیده است. بعد از هزارو چهارصد سال تبدیل به یک درخت کهنسال شده و ریشه اش تا درون مغز انسانها پیش رفته. و امروز همه ما واقف به آن هستیم که این بیماری قابل علاج نیست مگر با از بین بردن سر اصلی آن در حاکمیت و همزمان با اگاهی بخشی توسط قشر روشنفکر اجتماعی و نیروهای سوسیالیست و مترقی و سکولار.

اگر نگاهی گذرا به حساسیتهای حکومت بیندازیم   متوجه این مسله میشویم که عمدتا دست روی یک نکته گذاشته اند و هر روز و هر روز آن را تکرارمیکنند، که همانا”تهاجم فرهنگی”میباشد. خود آنان نیز می دانند اگر روزی فرا رسد مردم فرصت کنند و اگاه بر حقوق خود گردند و فرهنگ اسلامی را پس بزنند،استبداد مذهبی مجبور به شکست و به سوی نابودی پیش خواهد رفت.

ناگفته نماند کسانی که ادعای روشنفکری مذهبی دارند، خیانتهای بسیاری در این رابطه مرتکب شده و سبب شده اند که بسیاری از مردم قربانی دست خرافه های آقایان هستند. اینها با پرو بال دادند به تئوری دروغین “مردم سالاری دینی” و “اصلاحات” به بقای همین حاکمیت بیش از هر کس دیگری کمک نموده اند.

امروز حزب سوسیالیست ا نقلابی ایران در تلاش است همسو با مردم زحمتکش و کارگران ایران و احزاب چپ انقلابی مبارزه و امید تازه ای برای کسب پیروزی بر نظام مستبد و اسلامی حکومت حاکم بر ایران فراهم کند.
زنده باد سوسیالیسم!

١٦ سپتامبر ٢٠١٧
٢٥ شهریور ١٣٩٦
منتشر شده در نشریه سوسیالیسم امروز شماره ١٥

Related posts

خاطره ای ازماه محرم ، ونقد دین وجهالت بشریت …ابراهیم باتمانی

Sosialism Imroz

قصابخانه ای به نام جمهوری اسلامی! “جنایت عوامل رژیم علیه اعضای خانواده اعضای اپوزسیون”

Sosialism Imroz

حق با روحانی شیاد و فاسداست، اما! ابراهیم باتمانی

Sosialism Imroz

Leave a Comment