Simroz.org
ستون آزاد

پنجم اکتبر روز جهانی ” معلم ” در یک نگاه ….

فردا پنجم اکتبر برابر با سیزدهم مهر روز جهانی معلم است. در چهل و چهارمین اجلاس وزرای آموزش و پرورش، در پنجم اکتبر سال ۱۹۹۴، از سوی یونسکو مصوبه ای به تصویب رسید که بر اساس آن، پنجم اکتبر بعنوان روز جهانی معلم رسمیت یافت. در ایران نیز معلمان هر سال به این مناسبت، به شیوه های مختلف در این روز آکسیون هایی برپا می کنند و در آنها به طرح خواسته ها و مطالبات خود می پردازند. امسال نیز به مناسبت روز جهانی معلم شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با صدور بیانیه ای از معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش خواسته است که فردا سیزدهم مهر به خیابانها بیایند و دست به تجمع بزنند. در تهران این تجمع قرار است روز 13 مهر راس ساعت 10 تا 12، در میدان بهارستان، مقابل سازمان برنامه و بودجه و در استان ها در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش صورت گیرد.

به دنبال فراخوان قبلی برای تجمع فرهنگیان در روز 13مهر (روز معلم) جمع کثیری از فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی در شهرهای مختلف از جمله تهران؛ یزد؛ خوزستان؛ شیراز؛ مشهد؛ تبریز و گیلان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

قریب به دو هزار نفر از فرهنگیان در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه شعار می‌دهند: معلم بیدار است از تبعیض بیزار است.

معلمان زحمتکش و محروم در ایران، انسانهای شریفی هستند که خواسته های عادلانه ای دارند و شایسته گسترده ترین و پیگیر ترین پشتیبانی هستند. جمهوری اسلامی به جای رسیدگی به خواسته های برحق انان، با زندانی کردن و اخراج به این خواسته ها پاسخ میدهد. تنها با مبارزه متحدانه معلمان که از پشتیبانی کارگران و مردم عدالت خواه برخوردار باشد، می توان خواسته های معلمان را به کرسی نشاند و معلمان زندانی را از بند رها کرد. 

Related posts

گزارشی از سنندج …(آرشین سنه)

Sosialism Imroz

سخنی کــوتاه با شــمابــازدیدکنندگان گــرامی سایت ســوسیالیسم امـــروز ..!

Sosialism Imroz

دولت و فیلترتنگ… صحرا صالحی

Sosialism Imroz

Leave a Comment