Simroz.org
مقالات

حشعد شعبی نیروی ویژه و تروریستی رژیم اسلامی ایران

بیژن کلهر

سالهاست برای پسرعموی داعش و القاعده که همان حشعد شبعی باشد سرمایه گذاری کرده اند. رژیم فاشیستی ایران چنین نیروی جانی و وحشی برای برون مرز در عراق و اقلیم کوردستان وبرای مقابله با مردم کردستان و دیگر نقاط در عراق و علیه آزادیخواهان و اپوزسیون تشکیل داده است. قابل توجه است که این “نیروی مردمی” به ظاهر عراقی با توپ و تانک “شیطان بزرگ” هم مسلح شده است!.ومتاسفانه قدرت طلبی و همسوئی بخشی از حاکمیت ناسیونالیست و بورژوازی کورد در عراق نیز حضور حشعد شعبی و سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی تروریست را ممکن تر کرد. اما باید همه نیروها و مردم آزادیخواه علیه چنین نیرویی تروریستی به مقابله بر خیزد.

هم اکنون سپاه پاسداران به طور مستقیم فرماندهی حمله حشعد شعبی به کوردستان عراق و کشتن و تیر اندازی بر روی مردم معترض را به عهده دارد. حشعد شعبی به فرماندهی پاسداران و شخص قاسم سلیمانی، طبق نقشه شوم دولت اسلامی عراق و در تبانی با خود بورژواها و ناسیونالیستهای کرد بخشی از مناطق را از جمله کرکوک، دوزخرماتور، کلا، خانقین، و مرز پرویزخان به تصرف در اورده اند، که خوشبتخانه هم اکنون با اعتراضات توده ای روبرو شده و در شهرهای آنها را وادار به عقب نشینی کرده اند.

اما اگر مجال پیدا کنند، رژیم فاشیست ملاها و مزدوران حشعد شعبی فکرهای بزرگتری برای اشغال خاک کوردستان در سر دارند. سوال این است آیا اگر این نیروهای نامبرده بخواهند مجددا و وسیعتر به کوردستان هجوم کنند عملکرد ناسیونالیست کورد چه میباشد؟ باز هم تسلیم و همکاری کردن یا مقابله با آنها؟ هدیه دادن شهر شنگال به داعش و کشتار خلق بیکناه ایزدی و غارت و اموال ان خلق ستمدیده و تجاوز به زنها و دخترهای ایزدی و به اسارت کشیدن ان مردم مظلوم به بردگی و خرید و فروش دختران و زنها طبق کتاب قران اسلام توسط داعش صورت گرفت. تحویل دادن کرکوک و خانقین و دیگر نقاط تکرار همان سناریو در شکل دیگری است که احزاب حاکم در کردستان عراق مرتکب آن شده اند. آیا دو باره همین راه را برای عموزاده داعش نوع شیعه آن دوباره در کردستان عراق باز گذاشته میشود که هر چه بخواهند بر سر مردم بیاورند؟

بنظر من جامعه کردستان عراق نباید به حکومت اقلیم و خصوصا این روزها به اتحادیه میهنی و خانواده طالبانی که همدست ایران و حشد شعبی شده اند هیچ نوع همکاری و اعتمادی بکنند. تنها راه و بهترین راه حل این است که خود مردم و نیروهای چپ و کارگری و کمونیست در کردستان خود را سازمان دهند و وظیفه مقاومت و مقابله با یورش تروریستهای حشد شعبی و دولت اسلامی عراق را راسا بر عهده بگیرند.

هدف دیگر فاشیست اسلامی ایران به خوبی روشن است که سعی بر این دارد به اپوزسیون ایران ضربه وارد کند. اما به احزاب اپوزسیون کرد ناسیونالیست کردستان ایران هم نباید ‌هیج امیدی بست چرا که کپی همینهای هستند که امروز همراه حشد شعبی و ایران و ترکیه امکان ورود شان به بخشی از مناطق کرد نشین عراق فراهم کردند هستند.
اگر مبارزه جدی و پیگیر با ناسیونالیست کورد در دستور کار کمونیستهای رادیکال قرار نگیرد شکست و مخاطرات بیشتری را به جامعه و مبارزه عدالتخواهانه هم در کردستان عراق و هم ایران تحمیل میکنند. اگر این مبارزه و روشنگری را نکنیم امروز اعتماد کارگران و زحمتکشان را نیز از دست خواهیم داد. با نقد جدی احزاب بورژوا ناسونالیستی، و همینطور نیروهای شوینیستی و ناسیونالیست عرب و فارس و غیره موانعها ذهنی و عملی سر راه توده ها را برخواهیم داشت و به گسترش مبارزه پیگیر علیه رژیم تروریست اسلامی کمک خواهیم نمود.

زنده باد مبارزه انقلابی کارگران و زحمتکشان علیه حشد شعبی تروریست، دولتهای مرتجع و ناسیونالیسم و سرمایه داران کرد که همکار سرکوبگران شده اند، زنده باد جریان مدافع حقیقی کارگران و ستمدیگان یعنی حزب سوسیالیت انقلابی ایران!

منبع: شماره ٢٠ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٩ مهر ١٣٩٦
٢١ اکتبر ٢٠١٧

Related posts

اتحاد و همبستگی انسانی مردم آزادیخواه را باید ارج نهاد !

Sosialism Imroz

احمدی نژاد و روحانی و دارودسته سازگارا و شیرین عبادی چه هدفی را تعقیب میکنند!؟ ابراهیم باتمانی

Sosialism Imroz

فاجعه خودکشی تحت حاکمیت حکومت ضد انسانی جمهوری اسلامی

Sosialism Imroz

Leave a Comment