Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

جنایت جنگی حشدشعبی در طوزخرماطو

حقوق بشر کردستان با ابراز نگرانی و انتقاد از اقدامات غیر انسانی حشدشعبی مورد حمایت ایران اعلام کرده است که ایننیروهادر شهر طوزخرماتو مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

حقوق بشر کردستان در بیانیه‌ای اظهار داشته است که حشد الشعبی پس از رویداد ٢٤ مهر ماه  در کرکوک و طوزخرماتو و مناطق دیگر حقوق بشر شهروندان را نقص کرده‌ و تنها بر اساس جدایی ملیتی و مذهبی اقدام به اعمال جنایتکارانه علیه آنان کرده‌ است.

با اشاره به این که حشد الشعبی در لیست شرمندگی سازمان ملل قرار دارد گفته است که این نیرو با همکاری ارتش عراق و در برابر چشم نیروهای امنیتی عراق تاوان انجام داده‌اند.

 حشد الشعبی روز ٢٦ مهر با فرماندهی مستقیم قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و همکاری برخی از فرماندهان پیشمرگه یک حزب کوردستانی شهر کرکوک را اشغال کردند.

حقوق بشر کوردستان بعضی از اقدامات شبه نظامیان وابسته به ایران را جنایت جنگی دانسته که باعث آواره شدن هزاران تن از ساکنین کرکوک و طوزخرماتو به شهرهای دیگر کوردستان شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از استاندار اربیل گزارش کردە است که حدود ١٠٠ هزار تن از ساکنین کرکوک به اربیل و سلیمانیه آواره شده‌اند.

حقوق بشر کوردستان با محکوم کردن جنایتهایاین نیرو وابسته به ایران علیه شهروندان کورد بویژه زنان و کودکان، نگرانی خود را از سکوت و چشم پوشی دولت عراق و کمیسیون حقوق بشر پارلمان این کشور ابراز داشته است.

هیات حقوق بشر کوردستان خواستار توقف فوری جنایتهای حشد الشعبی علیه مردم کرکوک و طوزخرماتو و غارت اموال آنان شده است.

از جامعه جهانی و کشورهای دوست هم درخواست کرده است که سکوت نکنند و تنها تماشاگر نباشند.

حقوق بشر کوردستان از مردم خیرخواه اربیل، سلیمانیه و گرمیان قدردانی کرده است که با آغوشی باز از آوارگان کرکوک و طوزخرماتو استقبال کردند.

Related posts

کنفراس موسس حزب سیاسی جدید برگزار می شود!

admin

اعتصاب تاکسیداران سراسر کشوردر همبستگی با کامیونداران اعتصابی

Sosialism Imroz

جانباختن یک کولبر جوان

Sosialism Imroz

Leave a Comment