Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ترور “احمد مولانیسی ” فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در کشور هلند

حمد مولانیسی، عرب ایرانی مقیم هلند چهارشنبه شب” 8 نوامبر” در شهر لاهه به ضرب گلوله کشته شد. او موسس و رهبر جریان جدایی‌طلب “جنبش آزادی‌بخش الاحواز” بود. این جریان ترور مولانیسی را به “دست‌های خائن” ربط داده است.

 

  “احمد مولانیسی ” فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران مقیم کشور هلند، چهارشنبه هشتم ماه نوامبر در محل زندگی ‌اش در شهر لاهه هلند به ضرب گلوله کشته شد.
 “احمد مولانیسی ”  یکی از رهبران و بنیانگذاران ”جنبش آزادی بخش الأحواز” بوده است که در سال ۱۹۹۹ تشکیل شد. این گروه خواستار جدایی عرب‌زبانان استان خوزستان است. جمهوری اسلامی این گروه را «تروریستی» می‌داند. برخی نزدیکان احمد نیسی در گفت‌وگو با تلویزیون هلند، «مأموران امنیتی جمهوری اسلامی» را مسئول قتل این فعال سیاسی معرفی کرده‌اند. مقام‌های ایران هنوز واکنشی به این مسئله ابراز نکرده‌اند و پلیس هلند نیز هنوز جزئیاتی درباره این خبر منتشر نکرده است.

یک منبع به شبکه خبری غرب هلند گفته که قربانی را به عنوان یک فعال سیاسی به خوبی می‌شناخته است. این منبع همچنین گفته که برای او روشن است که “رژیم جمهوری اسلامی” پشت این قتل است: «آنها قبلا هم دست به چنین کارهایی زده‌اند.»

جمهوری اسلامی هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

بیانیه “جنبش آزادی‌بخش الاحواز”

“جنبش آزادی‌بخش الاحواز” ضمن انتشار بیانیه‌ای احمد نیسی را دبیرکل این سازمان نامیده و ترور او را به “دست‌های خائن” نسبت داده است. در این بیانیه دولت  یا گروه مشخصی متهم به این قتل نشده‌اند. 

سازمان حقوق بشر اهواز نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور احمد نیسی خواستار تحقیق دولت هلند پیرامون این قتل شده است. 

Related posts

عفو بین الملل: اقدام فوری برای نجات جان محمد نظری

Sosialism Imroz

تعداد قربانیان زندانی به «سه نفر» رسید + فیلم اعتراضی جلو زندان اوین

Sosialism Imroz

سازماندهی و اتحاد راز پیروزی ماست – پنجمین روز اعتصاب کامیونداران

Sosialism Imroz

Leave a Comment