Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

محمود صالحی از نگــــــــــــاه هفته… نوشته ها، خبرها ، اطلاعیه ها

بیانیه تشکل های مستقل کارگری: محمود صالحی باید به فوریت آزاد شود…

محمود صالحی فعال باسابقه کارگری که بیشتر عمر خود را در دفاع از حقوق کارگران و ستم‌کشان گذرانده، اکنون مدتی است به عنوان زندانی بر روی تخت بیمارستان در غل و زنجیر است، روشی غیرانسانی و به جامانده از سبعیت دوران بردگی؛ و طبق آخرین اخبار قرار است با همین وضعیت دوباره به زندان منتقل شود درحالی که پزشک قانونی خواهان انتقال وی به بیمارستانی مجهزتر برای ادامه درمان است. او که در سال‌های گذشته تلاش خود را برای ایجاد تشکل های کارگری و دفاع از حقوق کارگران لحظه ای متوقف نکرده بود با جسمی رنجور مورد خشم و کینه سرمایه داری حاکم بر ایران قرار گرفته و در یک پرونده ساختگی ابتدا به ۹ سال زندان و سپس به یک سال محکوم شده است. حکم این فعال باسابقه جنبش کارگری ایران در حالی به اجرا در آمده که وی مجبور است هفته ای دوبار دیالیز شود. کلیه های محمود بر اثر زندانی شدن‌های مکرر و عدم رسیدگی های درمانی لازم از کار افتاده و علاوه بر این دچار بیماری حاد قلبی نیز شده است. سرمایه داری حاکم بر ایران گمان می کند با به زنجیر کشیدن محمود صالحی، زندانی کردن رضا شهابی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، مختار اسدی و محسن عمرانی و … ، احضار برای اجرای حکم جعفر عظیم زاده، علی نجاتی، علیرضا ثقفی، حکم شلاق برای شاپور احسانی راد، احضار داوود رضوی، ابراهیم مددی برای حضور در دادگاه و … می‌تواند جلوی فعالیت های فعالان کارگری و اجتماعی را سد نماید و زحمتکشان را از مبارزه برای دست یابی به حقوق انسانی شان باز دارد.

اما بدون تردید تداوم چنین سیاست‌هایی، ما تشکل‌های مستقل کارگری و طبقه کارگر ایران را بیش از پیش به صحنه مبارزه علیه ستم و بی عدالتی خواهد کشاند. آزادی فوری و بی قید و شرط محمود صالحی خواست فوری امضاکنندگان این بیانیه است و ما با هشدار نسبت به وضعیت وخیم جسمانی این فعال برجسته جنبش کارگری ایران، بدین وسیله عواقب ناشی از وارد شدن هرگونه لطمات جسمانی به او را متوجه بالاترین مقامات قضائی و اجرائی کشور می‌دانیم.

۱۹ آبان ۱۳۹۶

اتحادیه آزاد کارگران ایران

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سندیکای نقاشان البرز

کانون مدافعان حقوق کارگر

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

عثمان اساعیلی:

به اطلاع جنبش کارگری می رسانم به کمال بی شرمی دادستان سقز و سنندج و وزارت اطلاعات سقز و سنندج محمود صالحی را امروز ساعت 2ظهر به زندان برگرداندند . این حرکت غیر انسانی محکوم میکنم . من از تمام خانواده جانباختگان راه طبقه کارگر و تمام تشکل های کارگری و صنفی واز تمام رسانه های کارگری و تمام مردم زحمتکش شهر سقز و استان کردستان تقاضا دارم به پشتیبانی محمود صالحی این چهره شناخته شده جنبش کارگری، هر کاری که از دست شما بر میاید برخیزید و اقدام کنید برای ازاد کردن محمود وتمام زندانیان سیاسی و انها را تنها نگذارید . چون محمود صالحی با ان وضع ناراحتی قلبی و کلیه که دارد برای تاریخ جنبش کارگر ثابت کرد که در مقابل نظام سرمایه داری و جمهوری اسلامی هیچ گاه عقب نشینی نکرده است. درود بر شرفت ای محمود ، محمود صالحی یکی از انسان های انقلابی و سوسیالیسمی است.ای نمایندگان سرمایه داری بفهمید به زندانی کردن محمود و هزاران مثل او هیچ گاه هیچ گاه جنبش کارگری عقب نشینی نمیکند در برابر حکومت های سرمایه داری و مذهبی . شعار من کارگر ساختمانی روبه دادستانی سقز و سنندج و اطلاعات این است : کاک محمود باید ازاد گردد …کاک محمود باید ازاد گردد زندانیان سیاسی ازاد باید گردند نه به اعدام نه به اعدام … زندانیان سیاسی بدون قید و شرط ازاد باید گردند . در پایان سخنم می گویم مرگ بر نظام سرمایه داری زنده باد اتحاد و همبستگی طبقه کارگر و زنده باد حکومت کارگری . به گفته یکی از ملاقات کنندگان محمود که حتی در برابر چنین صحنه اشک ریخته است وگفته است این پابند لایق شما نیست و وی در جواب سخن او گفته است چرا دقیقا این پابند لایق من است زیرا من هدفی دارم و باید در برابر هدفم سختی ها هم تحمل کنم . 96/8/20 شنبه عثمان اسماعیلی 09182842451

پروين محمدى
محمود صالحی یکی از رهبران کارگری را در حالی به بند کشیده اند که کلیه هایش بعلت عوارض زندان های گذشته، هر هفته باید دیالیز می شد، قلبش نیز نیاز به عمل داشت، طبق همه حقوق و کنوانسیون های جهانی نباید او را به حبس بکشانند و در زندان نگه دارند، اما اختلاس گران، سرمایه داران و دزدان حاکم ،کینه او را به دل گرفتند زیرا محمود صالحی فریاد مقاومت و مطالبات کارگران بود .

محمود اهل سازش و مماشات و معامله بر سر حقوق و خواسته های کارگران نیست، محمود فقط حرف نمی زند اهل عمل و حرکت و جنبش است و این چنین بود که محمود صالحی خار چشم و استخوان در گلوی حاکمان شد.

همین جاست که پیوند ناگسستنی بین مطالبات کارگران و آزادی محمود صالحی ایجاد می شود بنابراین امروز باید طبقه کارگر با همه توان و نیروی قدرتمند خود برای آزادی محمود صالحی به میدان بیاید و نگذارند سرنوشت ستار بهشتی، شاهرخ زمانی و محمد جراحی بار دیگر تکرار شود

میدانیم امروز خطر مرگ محمود صالحی را تهدید می کند محمود هرگز پا پس نمی گذارد، او تا پای جان ایستاده است از این روست که باید کارگران با اتحاد و همبستگی و نیروی توانمند خود چنان عرصه را بر زندانبانان حقوق و مطالبات شان تنگ کنند و هزینه حبس محمود را در زندان برای حاکمین چنان سنگین کنند تا هر چه زودتر آزادی محمود صالحی را جشن بگیرند در این این روزها با وجود پیشروی جنبش اعتراضی در جامعه، ما کارگران باید بتوانیم با نیروی خودمان محمود صالحی را از زندان آزاد کنیم

۱۹ آبان ۹۶

انتقال محمود صالحی از بیمارستان به زندان

طبق گزارش “کمیته دفاع از محمود صالحی” دستگاه قضائی و اطلاعات رژیم در تصمیمی مشترک هرگونه تلاش برای مرخصی پزشکی محمود صالحی و خانواده اش را به شکست کشاندند و بعداظهر روز شنبه ۲۰ آبان ماه برابر با ۱۱ نوامبر محمود صالحی را با تنی بیمار و قلبی نیازمند معالجه فوری به زندان برگرداندند.
این فعال سرشناس کارگری بامداد روز جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶، در پی وخامت حالش به بیمارستان منتقل و در بخش قلب بستری شده بود. به گفته خانواده محمود صالحی، پزشک معالج توصیه کرده است که ایشان برای ادامه معالجه قلب باید به یکی از بیمارستانهای تهران، تبریز و یا اورمیه اعزام شود. وی علاوه بر مشکلی قلبی، به دلیل نارسایی کلیه هفته‌ای دوبار باید دیالیز شود.

بیانیه کمیته هماهنگی در اعتراض به زندانی کردن محمود صالحی

“کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” با انتشار بیانیه ای، تاکید کرد، بازداشت محمود صالحی و دیگر فعالین کارگری راه به جایی نخواهد برد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «صدای اعتراض خود را علیه موج سرکوب اخیر عوامل سرمایه بلند کنیم و اجازه ندهیم تهدید و بازداشت کارگران و فعالین کارگری که جرمی جز احقاق حقوق خود و هم طبقه ای های شان نداشته اند، بیش از این ادامه یابد. زندان جای کارگران نیست. این اختلاسگران و حامیان سود و سرمایه هستند که امنیت را از زندگی کارگران و خیل عظیمی از مردم زحمتکش و محروم جامعه ربوده اند. ما ضمن محکوم نمودن چنین اقدامات سرکوبگرانه ای تاکید می کنیم که مبارزات کارگران برخاسته از شرایط عینی و واقعی زندگی روزمره و فشارهای وارد بر آنها بوده و با دستگیر کردن کارگران و فعالین کارگری، متوقف نخواهد شد.»

اطلاعیه شماره ۹ کمیته دفاع از محمود صالحی 
محمود صالحی را به زندان برگرداندند
دستگاه قضائی و اطلاعات رژیم در تصمیمی مشترک هرگونه تلاش برای مرخصی پزشکی محمود صالحی و خانواده اش را به شکست کشاندند و امروز شنبه ۲۰ آبان ماه برابر با ۱۱ نوامبر محمود صالحی را با تنی بیمار و قلبی نیازمند معالجه فوری به زندان برگرداندند.
کمیته دفاع از محمود صالحی ضمن محکوم کردن این تصمیم ضد انسانی ، کلیه تشکلهای کارگری و مردم آزادیخواه داخل و خارج از ایران را به واکنش سریع علیه این اقدام فرامیخواند
کمیته دفاع از محمود صالحی
۲۰ آبان ماه برابر با ۱۱ نوامبر ۲۰۰۱۷ میلادی

فورى 

اطلاعیه شماره ۸ کمیته دفاع از محمود صالحی تصمیم دستگاههای امنیتی به بازگرداندن محمود صالحی به زندان

کارگران! تشکلهای کارگری و مردم آزادیخواه! همانطوریکه در اطلاعیه های قبلی و از طریق مصاحبه های مطبوعاتی نجیبه صالح زاده سخنگوی کمیته دفاع به آگاهیتان رساندیم، بنا به اظهارنظر و تشخیص پزشکان معالج محمود صالحی در شرایطی نیست که بتواند تحمل زندان را داشته باشد و بایستی هرچه سریعتر و اورژانسی به بیمارستانی مجهزتر در تهران و یا تبریز اعزام شود. شدت وخامت وضعیت جسمانی محمود صالحی را علاوه بر پزشکان معالج وی، پزشکی قانونی سقز نیز که سازمانی وابسته به قوه قضائیه است و نظراتش برای مراجع قضائی و سایر نهادهای دولتی معتبر می باشد، تائید نموده است. با وجود چنین پشتوانه محکمی اما شعبه ۴ اجرای احکام سنندج نظر پزشکی قانونی سقز را بر خلاف قوانین قضائی جاری رد و به محمود صالحی وخانواده ایشان اعلام نموده اند که، محمود روز جمعه ۱۹ آبان ماه به زندان بازگردانده می شود. ما اعضای کمیته دفاع از محمود صالحی معتقدیم که این اقدامات و زمینه سازی برای بازگرداندن محمود صالحی به زندان زیر فشار نهادهای امنیتی و در راس آن وزارت اطلاعات صورت می گیرد. بنابراین تنها استنتاجی که از بازگرداندن ایشان به زندان می توان گرفت این است که، تصمیم به از بین بردن تدریجی محمود صالحی گرفته اند. ما هرگونه اقدامی که منجر به بازگشت وی به زندان و یا جلوگیری از اعزام ایشان به یک بیمارستان مجهزتری شود را محکوم و آن را عامدانه دانسته و از کلیه تشکلهای کارگری در سطح بین المللی و مدافعان طبقه کارگر و مردم آزادیخواهی که دل در گرو جنبش کارگری دارند میخواهیم نسبت به این اقدام ضد انسانی وزارت اطلاعات به هر طریق ممکن واکنش نشان دهند و برای آزادی کلیه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در بند متحد عمل کنند.

کمیته دفاع از محمود صالحی

هیجده هم آبانماه ۱۳۹۶

تلفن سخنگوی کمیته نجیبه صالح زاده ۹۱۸۴۱۳۸۴۳۵

اطلاعیه شماره ۶ کمیته دفاع از محمود صالحی

محمود صالحی مورد حمله ماموران رژیم قرار گرفت. امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه در حالیکه محمود صالحی از بخش دیالیز به بخش قلب منتقل می شد، مورد حمله ماموران قرار گرفت. ماموران رژیم به این بهانه محمود را مورد حمله قرار داده بودند که چند نفر از اقوامش به دیدن ایشان رفته بودند. درگیری لفظی و هجوم ماموران به ایشان فشارخون محمود را به بالای ۱۸ رساند، بطوریکه چند ساعت بر روی تخت بیمارستان بیحال شد. کمیته دفاع از محمود صالحی این تعرض ماموران را محکوم می کند و خواهان پایان دادن به فشارهای جسمی و روحی علیه ایشان است

کمیته دفاع از محمود صالحی 
۱۶ آبان ماه برابر با هفتم نوامبر ۲۰۱۷ میلادی

 

Related posts

فرهنگ یک جامعه بازتاب روابط طبقاتی آن جامعه است که طبقه حاکم آن را تعیین و تعریف می کند

Sosialism Imroz

در ایران هیچ توجه ای به زندگی کارگر نمیکنند

Sosialism Imroz

زمزمه اعتصاب بزرگ و گسترده در میان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

Leave a Comment