Simroz.org
مقالات

آیا “نظاره گران” صحنه های شلاق و اعدام احساس حقارت نمی کنند؟

سلام زیجی

چند روز پیش، روز ١٤ آذر ،١٣٩٦ دوباره در گوشه ای دیگری از ایران، شاهد اعمال وحشیانه اجرا کردن حکم ۷۴ ضربه شلاق در ملاعام برای”یک متهم” در بجستان بودیم. در پی این جنایت، متاسفانه دوباره شاهد تعدادی”مردم” بودیم که به جای اعتراض به این نوع فجایع به عنوان “نظاره گران بی تفاوت در بازار گرمی نمایش دولت وحشیها شراکت نمودند. بدینترتیب این اقدام ضد انسانی با حضور تعدادی”مردم سلحشهور”عادت گرفته به جنایت و لجن جمهوری اسلامی صورت پذیرفت و دو باره کثیف ترین شکل مجازات انسان را در قالب “مجازات” و”عدالت” در ملا عام توانستند به اجرا در بیاورند.

واقعیت درد ناشی از حضورغیراعتراض آمیز، و حتی بعضا همراهی کردن با مجریان وحشی در این نوع مراسمهای شنیع و ضد انسانی از سوی برخی”مردم نظاره گر”، به مراتب سنگینتر و درد آورتراست از خود عمل شلاق و تازیانه ای که در اوج بیشرمی و وقاهت تمام نه فقط بر پشت “متهمین”، که بدینوسیله بر پشت کل جامعه فرود می می آورند.

این سوال واقعی اکثریت عظیم جامعه و نسلهای آزادیخواه مرعوب نشده دست جمهوری اسلامی است که آیا تماشاچیان صحنه های اعدام و شلاق، اگر اعتراض نمیکنند، چرا در چنین مکانهای حضور پیدا خواهند کرد؟ آیا از این عمل خود واقعا احساس حقارت و سرمشاری نمیکنند؟ شما ای مردم مرعوب شده دست ارتجاع اسلامی! چطور میتوانید به این راحتی نظارگر سوت وکور چنین پدیدهای زشتی علیه همنوعان خود باشید، که توسط یک دولت جانی و یک مشت آدم وحشی و بیمار شلاق زن و تیر خلاص زن وحلق آویز کردنها صورت میگیرد؟ آیا میتوانید بعداز شرکت در چنین نمایشی در کمال آرامش برگردید منزل و محل کارتان و از نقش و “وظیفه” غیر انسانی خود انزجار و تنفر نداشته باشید؟ برای فرزندان خود چگونه این صحنه ها و رفتار خود را بازگو میکنید؟ 
اگر انسانیت را از انسان بگیریم ‌هیچ چیزی برایش باقی نمی ماند! شرافت و حرمت انسانی به همه حکم میکند که نه تنها نباید نظاره گر چنین صحنه های بود که برعکس با عدم تحمل آن کل بساط را بر سر کثافتهای اسلامی، پاسدار، بسیجی، نیروی انتظامی، آخوند و دولت و برگزار کنندگان چنین صحنه های ویران نمود. آنهای که مردم را به این شکل “مجازات میکنند” خود مجرمترین و جنایتکارترین پروندها را دارند! اینها را باید از سر راه بر داشت، و بر خواهیم داشت!
بیدارشو ای انسانهای له شده دست رژیم وحشی اسلامی! با اقدام خود بیش از این به جنایتکاران تاریخ و به عاملین بی حرمت کردن خودتان خدمت نکنید!
منبع: شمار ٢٧ نشریه سوسیالیسم امروزhttps://simroz.org/home/
١٨ آذر ١٣٩٦
٩ دسامبر ٢٠١٧
 

Related posts

“ماموران شهرداری”، یا لمپن های وحشی شهرداری؟ سلام زیجی

Sosialism Imroz

رفاه و بیمه های اجتماعی

Sosialism Imroz

مبارزه با اشاعه مواد مخدر یک ضرورت همیشگی…! د.حقیقی

Sosialism Imroz

Leave a Comment